[WN] Zo zet je je paard te koop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

freerider

Re: Zo zet je je paard te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 21:37

Sugarmiss schreef:
De buitenkant is ook het minste belangrijk op die leeftijd. Wat er binnenin gebeurd kan niemand zien en dat komt de meesten wel goed uit.

Lichamelijk worden ze gekeurd bij verkoop!
Wat er in dat hoofd van die paarden gebeurd ?Hier heb ik ook mijn twijfels! Maar zo als ik al schreef het lijkt allemaal heel ontspannen en de paarden maken geen gestreste indruk.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:42

Oooooohhhhh, wat vreselijk. Ik vind alleen dat muziekje onder dat filmpje met die Tinsel Jac wel leuk.....Save a horse, Ride a cowboy van Big en Rich. Save those horses please.........Vind de ruiter ook wel een hele slechte balans hebben.

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 21:43

@ sugermiss zijn hier veel voorbeelden van.

Er zijn veel voorbeelden van hengsten van 10+ die nog op het hoogste niveau geshowd worden.

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 23:03

En o ja het toppic "zo zet je je paard te koop" was eigenlijk bedoeld te gaan over hoe je je paard kunt presenteren/adverteren. Want ik heb begrepen dat het niet de bedoeling is dat we hier op bokt de inhoud van advertenties bespreken.
Sugarmiss schreef:
Waar blijft Rom met dat slot:

Ach ze wonen ver weg dus ze zullen er wel geen last van hebben.
ingeborg schreef:
Ik heb ze een mailtje gestuurd over hedonistisch gedrag en foute karma (niet dat dat helpt, t was een impulsieve actie maar wilde laten weten dat ik het idioot vind)
Oei!

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:13

Sugarmiss schreef:
freerider schreef:
Maar hoe zit het dan met al die beroemde hengsten die hebben bijna allemaal de futurety gelopen

Natuurlijk, anders verkopen die deksprongen niet.

Eigenlijk is het heel simpel:
-je neemt een veulen, liefst 1 die in januari geboren is (eigenlijk al in december maar dat zeg je natuurlijk niet hardop)
-met 6 maanden doe je er slidingplates onder, want dat leert ie het glijden al in de wei
-met 1,5 gaat er een zadel op en krijgt het zijn 30 dagen training
-met 2 wordt het werk wat uitgebreid
-met 3 jaar is hij klaar voor de futurities
Als hij geld binnen brengt
-haal je alles eruit wat erin zit qua wedstrijden dus flink veel starten en hard trainen
-de prestaties zijn zo interessant dat iedereen daar wel een kind van wil
-dus lopen de dekkingaanvragen ook lekker binnen

Met 6 jaar is het paard dus op; beenwerk is kapot en zijn rug is door het dekken ook niet alles meer.
Maar dat geeft niet want ondertussen zijn er weer nieuwe futuritie-sterren.
-je duwt er wat dope in
-je verkoopt het paard bij voorkeur naar het buitenland, want daar is hij nog goed genoeg om NL-kampioen te worden
-hier dekken we er nog even mee door
-en als hij geluk heeft mag hij met zijn 10e naar de slacht omdat het echt niet meer gaat (lees hij brengt geen geld meer op).

Gelukkig zijn er in Nederland mensen die hier dus niet aan mee doen.

Sorry Sugar maar dit vind ik de grootste bull wat er tot nu toe door jou gepost is.
Hoeveel van die paarden die jij hier boven beschrijft kun je bij naam noemen,en van hoeveel ex-futuritiepaarden heb je al foto's laten maken om dit te toetsen aan de realiteit??
Met 6 maanden slidingplates, dat geloof je zelf toch niet hoop ik!!!

Ik weet dat je geen hoge pet op hebt van de westernsport en ook geen ambities hebt in die richting, dat respecteer ik.
Maar wat je hier nu post, laat zien dat je kennis vooral op theorie is gebouwd en een stuk minder eigen ervaring in de sport en de performancefokkerij.
Verder vind ik het jammer dat je eerst een emmer modder over het scherm gooit en dan snel om een slotje vraagt, ik had je echt anders ingeschat!

Ron

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:30

freerider schreef:
ingeborg schreef:
Ik heb ze een mailtje gestuurd over hedonistisch gedrag en foute karma (niet dat dat helpt, t was een impulsieve actie maar wilde laten weten dat ik het idioot vind)

Oei!

Ja, zoals ik al zei was het impulsieve actie (ik heb geen scheldmail gestuurd hoor) en misschien ook wel in strijd met het Bokt regelement. Maar ik blijf erbij dat ik het niet normaal vind als je paarden van twee al op zo'n manier in training doet. Die horen lekker met hun vriendjes te rennen in de wei. Ik weet niets van de westernsport af. Ik hoop echter niet dat dit een manier van doen is die uit macht der gewoonte geaccepteerd wordt in die wereld.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 02:06

Ik heb filmpjes ook gekeken, maar ik heb hier geen woorden voor.
Ik vindt dat dit niet op deze manier hoort

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 07:49

ik wordt hier kosts misselijk van echt waar.

hoe kan je nou een paardje van 2 jr op al de spin laten leren.

Die van mij is deze maand 4 geworden en nu begin ik pas meer met haar te doen en meer te vragen.

bahbah

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:06

@Halloway: ik denk dat je mijn post vooral moet zien als tegenhanger voor de veel te positieve indruk die freerider met de gegeven link wil maken.

Ja ik heb uit Amerikaanse forums geleerd dat er veulens rondlopen die met 6 maanden plates onder krijgen en ja dit is een exces, maar zo zijn er wel meer. Nietegenstaande het feit dat het dus echt wel gebeurd al is het door een enkeling.

Nee ik heb geen wedstrijdervaring op niveau en nee ik heb ook geen performanceveulens gefokt, maar ik heb wel een paar goede ogen in mijn hoofd en wat ik zo rond me heen en op wedstrijden zie zegt mij genoeg.

@freerider: natuurlijk zullen er hengsten zijn die op hoge leeftijd nog vrolijk en gezond op de benen rondlopen, maar cijfers over de aantallen zijn niet boven water te krijgen. "De industrie" is veels te bang dat er dan echt harde feiten boven tafel komen die hun imago schaadt.

Amerika heeft een hele grote vijver met Quarters. Ook is de instelling daar over het algemeen duidelijk anders dan hier en de te winnen bedragen vele malen groter.
Niemand zal toch durven ontkennen dat dit heeft bijgedragen tot wat de wedstrijdsport -iig dáár- verworden is tot zoals wij het kennen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:17

Tja wat kun je hier nog op zeggen!!!!!

oja ik weet het

Ik wil Tinsel Jac wel hebben

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:21

Hebben zelfs????
Kopuh joh!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:23

ok kopuh voor weinig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:32

Citaat:
Maar wat je hier nu post, laat zien dat je kennis vooral op theorie is gebouwd en een stuk minder eigen ervaring in de sport en de performancefokkerij.

Blaze schreef:
Weet je nog SM!!! vroeger

Totaal offtopic (dus gooi het er maar vanaf)

Nee hoor waarom, ik kan best tegen kritiek en waar nodig zal ik het zeker weerleggen.
Waar ik wel op wil reageren is dat de discussie telkens weer terug komt op het feit dat men blijkbaar niets mag zeggen als het niet in het straatje past van diegenen die zich aangesproken voelen met als onderbouwing dat de spreker (ik idg) geen ervaring zou hebben.
Moet een rechter eerst een moord gepleegd hebben om er een te mogen veroordelen

Ik heb dus liever die ervaring niet, maar wel het gezonde verstand (en met mij blijkbaar velen gezien de andere posts) om deze manier verwerpelijk te vinden.

Edit:
Maar goed dat ik je meteen gequote had

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:45

Dit is dus precies het gene waar ik me aan dood erger. Het continu er uit lichten van excessen. Het is net als of er mensen zijn die alleen de hele dag het internet op gaan om uit te vissen of er ergens in de VS weer iemand iets in onze ogen wreeds doet met een western paard.

Als je met niet eens de zelfde energie gaat kijken wat er met dressuur spring en eventing paarden gebeurd ook gefokt voor de top sport gaat het je net zou koud over je rug.

Die excessen in de western sport die er hier zo mooi weer uit gelicht worden zijn voer voor de mensen die graag de sport in een negatief daglicht zetten. Ze zijn voer voor de sceptici. Zoals dat maffe verhaal over die vader met zijn idioote gedachte gang.

Denk eens na "tekst is geduldig" en dat wat je op een forum schrijft is ongenuanceerd en nooit duidelijk toegelicht en de geruchten stroom kent geen grenzen!

Dus als je een volgende keer zelf schrijft of hier leest dat bv het EK maar magertjes was besef dan eens dat je door telkens deze excessen naar voren te halen je de sport in een kwaad daglicht zet je er voor zorgt dat het steeds moeilijker wordt sponsoren te krijgen en je dus de sport ongewenst schade toe brengt.
Je maakt het voor het over grote deel met wel gewoon goede bedoelingen en net gedrag alleen maar moeilijker.

Dit is niet op een persoon gericht of zo maar gewoon een algemene opmerking. Ik moest het gewoon even kwijt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:56

En zoals al een aantal malen eerder gezegd is, het zijn NIET de mensen die over de excessen schrijven die de sport in een negatief daglicht stellen, maar de mensen die de excessen uitvoeren. DIE zijn er de schuld aan dat de sport negatief bekeken wordt.

En het is belangrijk om dit te blijven belichten, want wie weet gaat er bij iemand een lichtje branden, zodat hij/zij nadenkt over wat er gebeurt en bij zichzelf zegt 'zo wil ik het niet meer'. En dan is er wat bereikt.

Niet door het te negeren.... daarmee is nog nooit wat bereikt.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:03

Adrienne schreef:
Dit is dus precies het gene waar ik me aan dood erger. Het continu er uit lichten van excessen.

Ik erger me al niet meer aan het meeste commentaar wat door bepaalde mensen hier wordt gegeven.

Maar wat bedoel je met excessen?? toch niet de filmpjes van de TS??
Dit zijn echt geen excessen,dat was is en zal nog heel lang normaal zijn in amerika en ook in andere landen is die trend zich aan het door zetten.
Het enige wat men doet is tegemoet komen aan de vraag naar jonge paarden die op hoog nivo kunnen presteren.
Die vraag wordt niet gecreeert door de trainers en fokkers maar door het publiek en de eigenaren.

Ben niet voor het te jong inrijden van een paard,maar heb er geen probleem mee om Tinsel Jac te kopen(voor weinig) en er veel plezier van te hebben op shows

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 09:05

Sugarmiss schreef:
@freerider: natuurlijk zullen er hengsten zijn die op hoge leeftijd nog vrolijk en gezond op de benen rondlopen, maar cijfers over de aantallen zijn niet boven water te krijgen.

Das jammer!

Dit zijn paardjes die ze voor veel geld willen verkopen. Er zullen dus foto's bij moeten. Als men daar met die paardjes omgaat zoals sugarmiss suggereerd, zullen er niet veel door de keuring komen lijkt me geen verstandige manier om met hun "belegging"om te gaan!

Iets klopt er niet

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:08

freerider schreef:
Iets klopt er niet

Wil je wel vertellen wat er niet klopt
maar ben bang dat je al weet wat er niet klopt

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 09:16

ingeborg schreef:
Tuurlijk het kan altijd erger (Brooke Hospitals for animals....of kinderen in Soedan en zo weet ik er nog wel een paar) maar dat vind ik geen reden om over minder erge zaken als deze heen te stappen. T blijft leed imo, waar bovendien ook 'gemakkelijk' wat aan te doen valt. De eigenaren zijn geen arme handelaren zoals de eigenaren van de Brooke paardjes in India die niet eens kunnen voorzien in hun eigen primaire levensbehoeften. Ze willen gewoon nog meer geld.

Hoe erg is het als een paardje de hele(of bijna de hele) dag staat in een stal van 3x3

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 09:17

Blaze schreef:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:24

Blaze schreef:
Ik erger me al niet meer aan het meeste commentaar wat door bepaalde mensen hier wordt gegeven.

Ik vraag me dan altijd af welk commentaar van wie je dan bedoelt, maar daar moet ik waarschijnlijk ook maar mee ophouden. Ik hoop dat we het over hetzelfde hebben, maar ergens denk ik dat het niet zo is

Citaat:

Naaahh, zelfs ik weet wat er niet klopt (althans, imo)... het moet niet veel gekker worden hoor.. zou ik zomaar iets van Blaze begrijpen??
*brrrr*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:26

Hmm de discussie over misstanden in de paardesport is al best vaak gevoerd. Misschien kunnen we ontopic blijven en het over de manier van presenteren hebben?

Als dat niet meer intressant genoeg is gaat dit topic op slot

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:37

Alhoewel ik het er niet mee eens ben natuurlijk vind ik het wel ee nmooie manier van presenteren. Maar ik snap het niet:
Meownics staat als 3 jarige(dan klik je erop ) en dan is ze ineens 2 :S ach.. vast wel jarig geweest en niet bewerkt
Dat muziekje erbij... leuk

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:31

Blaze schreef:

Maar wat bedoel je met excessen?? toch niet de filmpjes van de TS??
Dit zijn echt geen excessen,dat was is en zal nog heel lang normaal zijn in amerika en ook in andere landen is die trend zich aan het door zetten.
Het enige wat men doet is tegemoet komen aan de vraag naar jonge paarden die op hoog nivo kunnen presteren.
Die vraag wordt niet gecreeert door de trainers en fokkers maar door het publiek en de eigenaren.

Ben niet voor het te jong inrijden van een paard,maar heb er geen probleem mee om Tinsel Jac te kopen(voor weinig) en er veel plezier van te hebben op shows

Als je het helemaal leest begrijp je dat ik bedoel dat als er ook maar iets negatiefs te vinden is, al is het in de meest onschuldige post, deze breed moet worden uitgemeten.
Alle excessen die er rond gaan worden er dan weer aan de haren bij gesleept en de discussie strand weer in het zelfde "De Amerikanen zijn zo slecht" en "alleen op geld uit" "Paarden worden in de vernieling gereden" verhaal.

Ga maar zoeken het gebeurd keer op keer.

Neem alleen al dit stukje
Citaat:
je neemt een veulen, liefst 1 die in januari geboren is (eigenlijk al in december maar dat zeg je natuurlijk niet hardop

Hier staan niet bij dat dat veulen van Januari een half jaar langer de tijd heeft om te groeien dan zijn in juni geboren jaar genoot. Dat het dier 3 jaar en een maand of 9 is tegen de tijd dat het in de futurity voor 3 jarigen loopt en niet net 3 als zijn jaar genoot.
Verder lees je ook niet dat dit normaal is in elke vorm van paarden top sport. En dat dit niet van toepassing is op het overgrote deel huis tuin en keuken paarden!!!!!!!!!!!!!!

Dus fout Cer, het zijn wel de mensen die steeds over excessen schrijven die de sport schade toe brengen. Want het continu er uit lichten van excessen en het steeds zoeken van de negatieve toon als het bv om 2 en 3 jarigen gaat maken van die excessen de regel en niet de uitzondering!
Je realiseerd je maar half hoe sterk de texten van bv bokt een impact hebben op de "leek".

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:34

Dan hoop ik dat de leek, door het lezen van deze teksten, zn ogen goed openhoud bij het zoeken van een stal, instructie, paard, zadel of wat dan ook.. want een gewaarschuwd mens etc...

Je moest es weten hoeveel mensen er in tuinen... maar dat weet je misschien al?
Ik realiseer me van alles, en heel goed ook nog.

Voor de rest... is t een mooie verkoopsite...