[WN] REINING FEVER 2005 / ASTEN / 20 en 21 Augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Re: REINING FEVER 2005 / ASTEN / 20 en 21 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:44

Petje af voor de organisatie !!!!
Alleen jammer dat er ruiters zijn die denken dat hun paard beter loopt als ze aan de teugels rukken en trekken. Ongelooflijk hoeveel ruiters dit deden !!! En de manier waarop vond ik het ergst, heel plotseling. Wat ik ook een rare oefening vond was het galopperen, dan in de stop trekken en terwijl het paard nog aan het stoppen is in de rollback trekken. Western hoort toch ontspannen te zijn? Daar was dus niks van te zien.
Gelukkig reed niet iedereen zo maar het viel wel op dat het er wel veel meer waren dan vorig jaar.
Kunnen de ruiters daar geen strafpunten op krijgen of zo?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:52

ja, ik heb soms ook bedenkelijk gekeken!

ik hoop dat je dat niet van mij vond want ik reed ook mee
ben 9de geworden in de green as gras en was zelf tevreden
had 66 en dat is ooit wel meer geweest maar hij liep lekker en vooral het spinnen ging weer vlot
daar happerde hij de laatste tijd steeds in

had de score sheeds ook gelijk gevonden !

prima organisatie, erg gezellig en hopelijk tot een volgende keer!

ps: wat is jou website?

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:11

Ik vond de jury niet helemaal correct !
Maar ja, dat hou je altijd wel een beetje.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:11

ja dat geruk en gepluk heb ik ook gezien , triest dat het zo gaat maar ja, tegenwoordig wil iedereen zien dat het van die stofzuigers zijn, met de neus over de grond...vooral in de klasse die na ons kwam, de Limited Open...

er zijn een boel foto's gemaakt, iemand enig idee of ik die ergens kan vinden op het net?

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 07:07

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:47

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:59

seapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:16

Het was een mooie show, met een goede bodum.
Maar waarschijnlijk de laatste op deze accomodatie.
Er komt een andere bodum in, een Achterberg bodum en helaas is dat niet zo best voor ons Westernruiters

mcqh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:22

De wedstrijd opzich vond ik echt superleuk!! de organistaie ende lokatie waren ook echt super!!
Helaas dat de rijstijl echt heel erg ver achteruit is gegaan de laatste paar jaa, bijv. in de open , Alleen Wendy van osch en dennis roemer waren NIET aan t plukken, en de rest wel EN DAT MOETEN DAN TRAINERS ZIJN?!?!?!

IK dacht dat die juist het goede voorbeeld moesten zijn , als ik daar sta te kijken en ik zie ook dat er engelse ruiters aan t kijken zijn dan schaam ik me bijna dat ik western rij , zo komt de westernsport toch nooit van dat imago af dat het zielig is voor de paarden want het is ook gewoon pure dierenbeulenrij wat sommige (veel) ruiters doen!

Echt waar als dat de enigste manier zou zijn dan was ik gestopt met paardrijden dit slaat echt nergens op !!!!

ECHT EEN SCHANDAAL gewoon!!!! Belachelijk , als het zo verder gaat met de westernsport zal er niet veel meer van terecht komen, kijk nou eens naar de ECHTE trainers, bijv. Riecky young, die heeft t meeste bereikt van allemaal, zie je die wel eens plukken??? NEE, nou dan!!!!!

en als t nou een x plukken zou zijn ,okee, iedereen straft zijn / haar paard wel eens , maar dit is gewon echt konstant echt schandalig !!!

Maarja nogmaals de accomodatie en de organisatie waren echt super!!!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:38

nou wil ik niet vervelent zijn maar van wendy's hare rolback's op die palomino-bonte was ik niet gesharmeerd
was zaterdagmiddag voor de duidelijkheid
sorry dat ik de naam van het paard niet ken , ben slecht in namen

het zag er van boven uit de kantine misschien wat anders uit maar niet bepaald lekker
mensen vroegen aan mij of dat zo hoorde

ze was trouwens niet de enige die de rollback's niet fatsoenlijk gereden kreeg en ja met dressuur ruiters om je heen die eens komen kijken wat jij dan wel doet is dat niet lekker uitleggen
ja, dit zijn de betere ruiters, nee zo hoort het niet

mcqh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:02

ik ken dat paard en dat is zon beetje een van de enigste waar ze niet verder mee klomt aomdat ZIJ alles eruit gehaald heeft wat eruit te halen viel , en ik wil nu niet wendy of iemand anders de hemel in prijzen maar zij is WEL een van de enigste die niet loopt te plukken, ik weet niet of jij het soms wel normaal vind dat je je paard zo af loopt te beulen met dat gesnuk maar ik vind dat dus niet!!! en normaal gesproken is wendy een van de weinige open ruiters met een fatsoenlijke rollback, en als ik wel zo als de rest moet beulen om wel een goede rollback te krijgen, nou sorry, dan maar niet, kijk maar eens in amerika, hoeveel van de ECHTE ruiters plukken daar nog , van degenen die presteren NUL, terwijl wij in nl nog maar net om de hoek komen kijken, wie zou het nou beter weten , de amerikanen of wij, maarja je moet zelf maar denken wat je wilt, ik vind dit gepluk wat je allemaal ziet gewoon een groot SCHANDAAL!!!!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:08

Ach dat plukken zag ik van het weekend zelfs in de jeugd pleasure. De dochter van dineke jonker rukte en plukte er flink op los..... treurig.......

Shah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:13

Ik ben ook in Asten geweest en vond het ook een hele leuke wedstrijd met toch wel, een aantal hele nette ritten, en een aantal verrassende scores!Ik moet wel zeggen dat ik veel meer eerlijke ruiters gezien heb dan alleen hier boven genoemd worden, wees dan trots op hun, vind hun ook super rijden en trainen, maar ik ben ook trots op veel meer mensen die daar weer een super mooie rit hebben neergelegd!!Wij hebben in ieder geval met zn allen een super leerzaam en gezellig weekend gehad!!

Bij deze ook nog; Bo super gereden jongen, met een hele nette score!!
Wees maar trots op die knappe kerel van een Cisco!!

Groetjes Mascha

mcqh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:27

ja natuurlijk zijn er nog veel meer "nette " ruiter die gereden hebben!!!!!
ik heb het hierboven dan ook vooral over de "open" ruiters
idd in de andere klassen zaten ook rukkers en plukkers maar minder vond ik en er zijn zeker hle nette ritten gereden!!!

maar ik vind het gewoon jammer dat als je iemand ziet rijden die je niet kent en zijn/haar paard loopt mooi naar benden dat je je dan af moet/mag vragen hoe dat komt , is dat paard echt goed gereden of heeft er weer zon plukker opgezeten ,dat vind ik gewoon jammer!!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:53

nee, nogmaals, zoals ik al eerder in de topic vermelde ,vind ik het ook jammer dat dat nog zoveel gezien wordt

het slaat trainings technisch nergens op en het is ook totaal niet nodig
en het is een waardeloos voorbeeld voor de rest
net als paarden die uren, ja echt meerdere uren," los" gereden worden voor de wedstrijd
sorry hoor, maar een paard rij je een half uur los en alles wat je meer rijdt heet geen losrijden meer en ik weet eigenlijk niet hoe je het anders moet noemen dan murf rijden

en inderdaad de meeste rijden natuurlijk wel netjes en verantwoord en ik heb ook genoten van de wedstrijd en van de goede ruiters
en jammer dat ik dan net wendy heb gezien op een slecht moment

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:05

Shah schreef:
Ik ben ook in Asten geweest en vond het ook een hele leuke wedstrijd met toch wel, een aantal hele nette ritten, en een aantal verrassende scores!Ik moet wel zeggen dat ik veel meer eerlijke ruiters gezien heb dan alleen hier boven genoemd worden, wees dan trots op hun, vind hun ook super rijden en trainen, maar ik ben ook trots op veel meer mensen die daar weer een super mooie rit hebben neergelegd!!Wij hebben in ieder geval met zn allen een super leerzaam en gezellig weekend gehad!!

Bij deze ook nog; Bo super gereden jongen, met een hele nette score!!
Wees maar trots op die knappe kerel van een Cisco!!

Groetjes Mascha

Ben ik het helemaal mee eens Mascha..........

Bo we zijn trots op je .........

Dikke kus Charita

Shah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:30

Ik vind het gewoon niet nodig om namen te noemen je stoot altijd wel iemand voor zijn hoofd, of het nou positief of negatief is.Ik vind dat bijna iedereen zijn best doet, en gebeurt dat niet heeft diegene alleen zich zelf daarmee uiteindelijk, kwa support of te rijden paarden.Het heeft dus geen nut om je daar hier vreselijk druk om temaken en weer een ellelange discussie over tebeginnen, laten we praten over de goede punten van deze show en dat waren er een hoop.Ik kwam mede om een aantal open ruiters te zien rijden en aan te moedigen, en deze hebben zeker een nette rit gemaakt en niet onverdienstelijk gereden.We gaan gewoon op met zn alle naar de volgende wedstrijd en hopelijk kandan iedereen(in dit geval vooral kwa publiek) met een goed gevoel op die wedstrijd terug kijken!!Zoals ik toch zeker wel op deze kan!!
groetjes Mascha

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:31

spatter schreef:
nou wil ik niet vervelent zijn maar van wendy's hare rolback's op die palomino-bonte was ik niet gesharmeerd
was zaterdagmiddag voor de duidelijkheid
sorry dat ik de naam van het paard niet ken , ben slecht in namen

het zag er van boven uit de kantine misschien wat anders uit maar niet bepaald lekker
mensen vroegen aan mij of dat zo hoorde

ze was trouwens niet de enige die de rollback's niet fatsoenlijk gereden kreeg en ja met dressuur ruiters om je heen die eens komen kijken wat jij dan wel doet is dat niet lekker uitleggen
ja, dit zijn de betere ruiters, nee zo hoort het niet

dat paard was Indian Big Step, dat is niet bepaald het makkelijkste paard om te rijden en daar kwam nog eens bij dat ze hem behoorlijk vast hield, ze liet hem niet lopen, de reden daarvoor is dat wendy kampt met een nierbekken ontsteking die toen opspeelde...
dat heb ik van de eigenaar van big step, hij was er ook (op zijn zachtst gezegd) niet echt blij mee dat het zo slecht ging....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:32

Ik vond het een gezellige en goed georganiseerde wedstrijd. Ik ben wel ''geschrokken'' van de rijstijl van toch wel veel ruiters. Het aantal ruk-en-plukkers stijgt schrikbarend snel. Je ziet het steeds vaker op wedstrijden. Daar word ik echt heel somber van.

Het is net wat mcqh zegt. Als ik een ruiter een nette en/of spectaculaire proef zie rijden, waarbij het paard o.a. mooi laag loopt met zn hoofd, dan vraag ik me af hoe dat komt. Is het paard van tevoren nog even flink afgebeuld, heeft hij misschien de hele nacht opgebonden gestaan?? Ik kan niet meer zomaar genieten van zo'n proef zonder erbij stil te staan of het allemaal wel netjes gegaan is. Dat vind ik erg jammer. Ik schaam me gewoon als ik westernruiters zo ongelofelijk bruut zie rijden, ik vind het diep triest... Ik zou nooit jury kunnen/willen worden, want bij mij vliegen al die beulen eruit. Dan blijven er bar weinig deelnemers over.

Maar over de organisatie was niets te klagen hoor. Jammer dat de bodem eruit is, het is zo'n mooie lokatie voor een (NRHA-)wedstrijd!

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:26

Toekie schreef:
Als ik een ruiter een nette en/of spectaculaire proef zie rijden, waarbij het paard o.a. mooi laag loopt met zn hoofd, dan vraag ik me af hoe dat komt. Is het paard van tevoren nog even flink afgebeuld, heeft hij misschien de hele nacht opgebonden gestaan??

Een rukker en plukker rijdt even later geen nette proef!
Bij iemand die zijn paard dmv rukken met zijn hoofd naar beneden rijdt loopt het paard in de los-rij-bak met het hoofdje naar beneden en tijdens de proef met het hoofdje in de wind

Toekie schreef:
want bij mij vliegen al die beulen eruit. Dan blijven er bar weinig deelnemers over

Ik heb er wel veel gezien die het heel netjes met hun paarden omgingen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:38

freerider schreef:
Bij iemand die zijn paard dmv rukken met zijn hoofd naar beneden rijdt loopt het paard in de los-rij-bak met het hoofdje naar beneden en tijdens de proef met het hoofdje in de wind

Daar heb je gelijk in, en ik heb *gelukkig* een ruk-en-plukker vaak op die manier de mist in zien gaan. Helaas krijgt het paard dan de schuld. En helaas gebeurt het toch nog te vaak dat een ruk-en-plukker (vooral in de Open) toch goed scoort. Was het nu niet in Asten, dan wel op een andere wedstrijd.

dutchreiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:32

Ik wil als Open ruiter niet reageren op het commentaar dat er gegeven wordt op andere open ruiters. Er zijn altijd ruiters die niet normaal met hun paard om kunnen gaan en dit zijn lang niet altijd open ruiters. Dan wordt er waarschijnlijk gezegd dat de Open ruiters een voorbeeld functie hebben wat ook zeker waar is. Ik hoop dat ik zelf als Open ruiter daar aan mee kan werken om er een paard vriendelijkere sport van te maken.
En als laatste wil ik de mensen bedanken die me geweldig gesupport hebben tijdens de wedstrijd in Asten.
Bedankt: Tamara, Jan, Mascha, Sem, Charita en natuurlijk de eigenaren van mijn show paarden Pim en Ria Berendse.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:10

dutchreiner schreef:
En als laatste wil ik de mensen bedanken die me geweldig gesupport hebben tijdens de wedstrijd in Asten.
Bedankt: Tamara, Jan, Mascha, Sem, Charita en natuurlijk de eigenaren van mijn show paarden Pim en Ria Berendse.

Ja, dank je wel...en ik dan ???