[WN] build up pad gebruiken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laukjefreak

Re: build up pad gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 12:44

ow oke haha dat is mooi bedankt allemaal!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:48

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:50

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:52

Sugarmiss schreef:
crazycactus schreef:
... die is mooi voor Michel die heeft namelijk geen kont....

Ach ... dat is pas zielig

Ja zielig he...... Wel een grappig gezicht hoor. Van wrangler heeft ie 34/34 maar dat is voor zijn buik, want om zijn kont flubbert ie....
Sorry ff off topic.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 12:59

kan iemand mij vertellen wat ik dan voor zitting maat moet hebben?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:02

17 inch die heb ik ook en ik heb ook een dikke kont

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:02

Welke maat heb je nu?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:05

Als je nu een 15 hebt, kun je beter een 16" nemen.
Maar als je zegt dat je stevig bent afgevallen ??
Wat voor kledingmaat heb je ??

Overigens zit er per zadelmerk ook verschil in de bovenbeenruimte. Dus met een 15" kun je best meer ruimte bij je bovenbenen hebben bij een ander merk.
Verder is het heel persoonlijk; de een wil graag 'room to move' , de ander zit graag strak in een kommetje.

Persoonlijk vind ik dat je bovenbenen gewoon vrij moeten liggen van de swell.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:08

Ik heb zelf een 17" cutter, maar ja die is wel heel ruim, en als je daar niet van houdt kan je beter een 16 of een 16,5 nemen. Ik ben sinds ik die cutter heb een hekel gaan krijgen aan reiners ed. Maar tegenwoordig "dwing" ik mezelf om op verschillende type zadels te rijden want ik was zo gewend aan die cutter dat ik problemen kreeg met andere zadels (en dat wil ik niet)

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 13:18

had maat 48 en zit nu weer op 44 *kleding*
Ik kan niet op die website van de barefoot komen en kan nergens een foto vinden van het barefoot westernmodel?!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:20

Ik heb maat 40 (om je een idee te geven)
Afbeelding
zo zit ik in mijn zadel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:22

Ik heb ook maat 40 en heb een 15" zit op allebei mijn zadels. Alhoewel ik van de Bob Marshall best wel een maatje groter had kunnen hebben, zit ik in mijn Ortho-Flex nog ruim zat.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 13:28

ud sik kan het beste een 16,6 inc nemen? of een 17?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:35

Als je maat 44 wilt blijven houden is een 16" voldoende

Vergeet niet dat een 17" misschien ook op een langere boom gebouwd is, wat voor je paard met een korte rug ook geen optie is.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 14:28

klopt ik vind die bobmarshal van DJQauter erg gaaf heb haar zonet een pb gestuurd en ik hoop dat die nog steeds te koop staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:13

Lotte, je hebt op Milena in mijn zadel gezeten. Dat is een 16"

Weet je, ik baal als een stekker als ik weer zo'n topic van jou lees. Je doet ALLES voor je paard, hebt er zo veel voor over, en moet je dan dus blijkbaar maar behelpen met slechtpassend materiaal waar het paard stomweg onder moet lijden en waar jij dus ook niet lekker mee vooruit kan.
Wat BAAL ik dat mensen als jij zo verliefd zijn op DAT paardje van DIE eigenaar!

Meid zoek toch een ander beestje met een eigenaar die WEL openstaat voor verbetering. Die WEL oog heeft voor het welzijn van het paard, en die je WEL de kans geeft om met goed materiaal te werken...

Ik weet dat je nu denkt dat je dat nooit zou kunnen vinden omdat je zo dol bent op Laukje, maar je zou er waarschijnlijk zo verrekte veel van kunnen leren, en zo ontzettend veel plezier (en misschien wel succes) mee kunnen hebben....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:16

Misschien wel meer plezier, omdat een slecht passend zadel ook geen pretje is. En steeds tegengewerkt worden door zo'n betweterige eigenaar is ook heel erg vervelend.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:23

dat had ik dus ook altijd, van die fijne, meewerkende eigenaren...NOT Afbeelding
daarom heb ik een eigen paardje aangeschaft na veel en lang sparen (en een beetje lenen)

op dit adres kunnen ze je ook goed helpen en ze hebben ook een aantal 2ehands zadels www.westernstore.nl

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:27

crazycactus schreef:
Misschien wel meer plezier, omdat een slecht passend zadel ook geen pretje is. En steeds tegengewerkt worden door zo'n betweterige eigenaar is ook heel erg vervelend.

Af en toe een meningsverschilletje is ook niet erg; topicstartster is zelf ook pas een beginner in paardenland. Maar wel een heel gemotiveerde, die zeker openstaat om nog heel veel te leren.
Ik vind het gewoon superkwalijk dat het paard er onder moet lijden. Het dier is gewoon (veeeeeeel) te dik, die drukking was van dusdanige aard dat mijn paard toch echt voor een half jaar uberhaupt geen zadel op had gehoeven (voorzover ik het al zo schandalig ver had laten komen!!!) en niet-passend tuig vind ik stomweg dierenkwelling.

Zulke eigenaren zouden gewoon uberhaupt geen paard moeten mogen hebben. (en ook niet zulke goede verzorgers/bijrijders)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:34

Sonja schreef:
Zulke eigenaren zouden gewoon uberhaupt geen paard moeten mogen hebben. (en ook niet zulke goede verzorgers/bijrijders)

Ben ik helemaal met je eens!!!!!!! Jammer dat ze niet in de buurt woont, ik zou nog wel zo'n goede bijrijder willen hebben..... Die van mij is nu 16 en vindt paardrijden ineens niet leuk meer, maar haar vriendje des te leuker grrr. Speciaal voor haar mijn kleinste zadel voor €120 laten maken........

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:35

Dat schiet niet op nee als ze haar vriendje belangrijker vindt dan de paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:38

Ja wat dacht je van mij.... Ik zoek al sinds ik hier woon naar iemand met dezelfde interesse in Western...
Ik wil zo graag iemand voor Milena die haar alle aandacht en training kan geven die ze nodig heeft als ik straks verder ga met Faiz...
Ze is pas 13, in de bloei van haar leven, en een fantastisch leerpaard voor wie nog wat op wil steken. Ze hoeft (budgettair gezien) niet weg, dus in eerste instantie bijrijden, later lease of overname is mogelijk, maar alleen voor de juiste persoon want verkopen kan ik haar stomweg niet. Het klassieke geval van het idee hebben dat niemand je paard kan geven wat jij zelf haar geeft he....

Dus daarom erger ik me driedubbel groen en geel aan hoe het bij Lotte gaat, want zij is een ruiter waar ik interesse in zou hebben....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:45

Ik ook, ik heb 4 quartjes die ik allemaal zelf moet verzorgen, nu is dat een vrije keuze natuurlijk, maar ik zou graag voor Jae een verzorgster hebben die lekker met hem aan de gang gaat. Alles is mogelijk, zelfs wedstrijden rijden. Ik heb een gigantische bak (23 bij 47), ervaren instructeur om de hoek, goed tuigage, trailer, alles. En het hoeft ze niets te kosten, alleen inzet en af en toe meehelpen met het uitmesten.... Een kans die ik als puber nooit gehad heb. Ik zou hier echt een moord voor gedaan hebben toentertijd........

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 17:14

daarom baalde ik ook zo dat Laukje weg is gegaan bij haar vorige eigenaar. die had iig passend tuig voor haar en leerde me juist dingen bij *op het aan de teugel rijden met laukje maar weggelaten* maar ik wil gewoon zo graag met laukje verder helemaal omdat ik haar eigenlijk zo graag zelf had willen hebben. Ik vind het ook erg jammer dat we hier in de omgeving niet meer western ruiters hebben. Ik had op de manege in ruurlo 2 geweldige paardjes klaar staan maarja ik moest door school kiezen en ben toen voor laukje gegaan alleen hebben deze mensen niet 1 paard maar 7! tot hun beschikking wara ze geen van 2en mee rijden ze hebben ook geen idee hoe het is om hard te werken voor iets dat je graag wilt. Ik had die singen gekocht voor Laukje en toen kreeg ik een botte rechtie van ag zo duur was die toch niet maar 30 euro is voor mij wle veel geld! dat snappen ze gewoon niet ik moet elke dag met de bus naar Laukje om daarna 20 minuten te lopen vanaf de bushalte en waar ik steeds maar aan denk als hun weer een stome reactie geven is tja als ik niet vor laukje zorg en haar rijd gaan anderen haar heel veel pijn doen omdat iedereen met haar wl buitenrijden maar het zijn allemaal beginners en Laukje is geen buitenrijd paard als je nog nooit op ene paard hebt gezeten ze kwam laatst trug met een kapote mondhoek! heb er maar een week stil gezet omdta het er niet erg prettig uitzag. Ik ben blij dta mijn nieuwe iinstructrice iig wel oog heeft op bepaalde dingen ze heeft me geholpen zodat de eigenaar nu iig de weide nog een keer door de helft doet. Ik heb zonet met mijn ouders overlegd en ik mag een Barefoot zadel aanschaffen. hij is dan wle niet zo bloedmooi als een bob marshall maar het is een westernzadel en ik verpruts Laukje er iig niet mee. @sonja ik heb veel oefingen die ik van jou had gekregen nu ook van mijn instrcutrice gekregen die stond versteld dat Laukje dat al zo goed kon . ik heb een aantal zit lessen gehad zodta ik weer goed zit en nu zijn we bezig met oefeningen in stap en draf om Laukje wer een beetje soepel te krijgen de eigenaaresse stapt er niet meer op omdat Laukje weigert om voor haar te werken dus daar hebben we al geen last meer van.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 17:18

noisy schreef:
dat had ik dus ook altijd, van die fijne, meewerkende eigenaren...NOT [img]
http://lima.messageboard.nl/5619/images ... .gif[/img]
daarom heb ik een eigen paardje aangeschaft na veel en lang sparen (en een beetje lenen)

op dit adres kunnen ze je ook goed helpen en ze hebben ook een aantal 2ehands zadels www.westernstore.nl

succes

daar kwam dit zadel dus vandaan. Achteraf hoorde ik dus van een kennis dat dit zadel uberhaupt nooit is gepast maar er gewoon is opgegooid als passend! En mij maar vertellen dat het door iemand is nagekeken etc.. grrr
Ik ga binnekort maar eens rondkijken naar een ander verzorgpaardje in de omgeving dit kan helaas pas naar de vakantie *want ik ga als ik nu nog een fatsoenlijk passend zadel kan vinden nog op kamp met Laukje* hoop dta ik een goed passende vind anders kan ik het kamp wel vergeten