[WN] Westernrijden en een paard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Westernrijden en een paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 23:37

Er zijn methodes voor, geloof me maar, maar dan heb je wel hulp nodig. Met grof geweld bereik je weinig, je hebt meer kennis van paardepsychologie nodig om dat te bereiken.
Maar goed, om dat te leren moet je ook cursussen volgen. En dat kost weer geld, geld dat je na de aanschaf van dat paard niet gaat hebben.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 12:15

Idd, buiten dat vertrouw ik hem voor geen meter, heb een paar littekens aan hem overgehouden, vandaar dat we hem toch niet wilden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:58

Als je het paard niet koopt maar de spullen wel (zoals dekens enz), dan beperk je je bij de keuze van een volgend paard. Of je loopt tegen de perfecte match aan en hebt spullen die niet passen.
Ik zou eerst voor het paard gaan, daarna de spullen kopen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 16:19

Dat doe ik dus niet, ben wel aan het rondkijken voor de prijzen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:24

Njen schreef:
Dat doe ik dus niet, ben wel aan het rondkijken voor de prijzen.

Doe je dat niet? Je zei toch wat anders:

Njen schreef:
Degene die nu hier met der paard staat moet door persoonlijke problemen der paard verkopen, maar de spullen kunnen wij dan overnemen en die heeft een engels en western zadel, vandaar dat we op zoek zijn naar een evengroot of eventueel zelfde soort paard.

Je koopt dus spullen over zonder dat je een paard hebt. Kans is groot dat die niet gaan passen, ook niet als je een even groot of zelfde soort paard hebt. Dus zou ik dat niet doen.
Overigens beperk je je keuze behoorlijk als je je daarop vastlegt (maat, ras, type en geslacht, naast de prijs van het paard).

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 17:17

Nee, ik bedoel dat zodra wij een paard gaan kopen en mochten de spullen passen we ze over kunnen nemen.