kjcm schreef:een boerenknol of QPA rijden of bij jan met de pet als vereniging zijn aangesloten.
wat weet jij Jan in één zin mooi te benoemen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kjcm schreef:een boerenknol of QPA rijden of bij jan met de pet als vereniging zijn aangesloten.
NotNice schreef:Peter, kun je in 1 heldere korte en krachtige zin zeggen wat je bedoeld?
NotNice schreef:oke, dus daar gaat het om...
wederom mijn mening: geld is niet zaligmakend, als je echt wilt is er altijd een manier, maar als je (in jouw woorden) een lekkere wijde winterjas hebt zul je voor je keuzes minder offers moeten maken.
Ik wilde een kind, dus een pony zit er de eerstkomende jaren niet in, simple, mijn keuze. Was mijn achternaam van Oranje-Nassau geweest dan had ik niet hoeven kiezen.
en de meeste verplichte keuzes (vaak veroorzaakt door wat er onderaan het loonstrookje staat) zijn niet altijd even leuk...
Halloway schreef:Het enigste nadeel aan een forum is voor mij, dat ik niet altijd zicht heb op wie er nu geantwoord heeft op een post.
Het kan iemand van 12 jaar zijn maar ook iemand van 45 jaar, als ik dit zou weten dan zou het antwoord van diegene een stuk beter te begrijpen zijn voor mij.
De anonimiteit van een forum heeft wat dit betreft duidelijk een nadeel.
-bokkers meedoen? natuurlijk! hun expertise zal ze in staat stellen zinvolle posts te plaatsen en ik heb dan de keuze of ik ze lees of niet. over vrijheid gesproken!PeterV schreef:Dat er op Bokt, sportief gezien weinig te beleven valt.
Anya schreef:De Penny van vandaag is wellicht de topper van morgen...
NotNice schreef:Peter, kun je in 1 heldere korte en krachtige zin zeggen wat je bedoeld?
PeterV schreef:Dat er op Bokt, sportief gezien weinig te beleven valt.
, maar bovenste volzin van PeterV verklaart een hoop (dat zou die meer moeten doen

) Citaat:De Academy voorjaarscursus gaat in 2005 over succesfactoren in de paardensport. Tineke Bartels behandelt de ‘paardenfactoren’, Joep Bartels de ‘management factoren’ en sportpsycholoog Rico Schuijers de mentale factoren.
Het programma ziet er als volgt uit:
11 mei: CIRCLE OF INFLUENCE
(analyse van succesfactoren in de paardensport)
25 mei: ZELFKENNIS
(wat voor ruiter ben jij eigenlijk: psychologische structuur analyse)
01 juni: AUTORITEIT en COMMUNICATIE
(de rangorde van de kudde als basis voor de communicatie tussen ruiter en paard)
08 juni: WOEDE MANAGEMENT
(aanleren van zelfcontrole, inspelen op je eigen talenten)
Op avond 1 zal een samenvatting gegeven worden van de factoren die een rol spelen bij succesvol paardrijden, uitgaande van de Rabo Talentenkijkwijzer: rijtechniek, paardenkennis, motivatie, presteren onder druk, ondernemersvaardigheden en teambuilding.
Op avond 2 zal iedereen de bio structuur test doen. Dit is belangrijk om inzicht te krijgen in jouw eigen functioneren, in relatie tot de genoemde succesfactoren.
Avond 3 besteedt uitgebreide aandacht aan het begrip autoriteit. Kun je communiceren via lichaamstaal en wat zijn de onbewuste invloeden daarop, als gevolg van (bijvoorbeeld) angst, stress, onkunde, onzekerheid etc. Wat is autoriteit precies? Hoe straal je het uit? Hoe merkt het paard dat? Kun je het leren? Kun je het ‘lenen’ (van je instructeur/trainer)?
Op avond 4 staat woede management centraal. In veel relaties tussen ruiter en paard gaat het mis door verkeerd gebruik van agressie. Er is groot verschil tussen een gecontroleerde straf (zo communiceert het kuddedier) of een agressieve ongecontroleerde straf (roofdier reflex). Een roofdier reflex kost vaak maanden werk om het paard weer vertrouwen te geven. Hoe controleer je jezelf zodanig dat je jouw emoties beter in de hand krijgt?
vera schreef:Als ik het goed begrijpstel je hier twee vragen;
1) heeft het zit als trainers, etc hier op Bokt schrijven terwijl ze waarschijnlijk toch worden afgebrand .....?
2) Kunnen mensen die meer geld hebben ook op Bokt schrijven.....???
Of zit ik er nu erg naast?
Frayba schreef:Ik denk dat er in de westernsport twee "stromingen" zijn. Net zoals bijv. in het voetballen: de zondagse amateur competitie en het betaalde voetbal. De WRAN is de zondagse amateur competitie, en de NCHA, NRHA, enz is het betaalde voetbal. Beide hebben elkaar nodig: zonder basisorganisatie die amateurs de ruimte biedt om een start te maken krijg je nooit een top, en de top is nodig om nieuwe aanwas aan de basis te trekken.
Groeten, Chris.
NotNice schreef:Het is echter wel zo dat het erg prettig is om verschillende meningen over onderwerpen met elkaar te kunnen vergelijken, en dat gaat prima op bokt……………
…………..Of de rijke trainers/eigenaren (zijn er rijke trainers???)
Peterv schreef:Ik spreek/schijf die op bokt rond uit op, maar vraag mij af, waarom ik mijn op dit forum, toch vaak alleen voel staan, omdat ik toch vele mensen met een wat ruimer jasje ken.
NotNice schreef:maar gaat dit topic nou over of mensen met veel geld het makkelijker hebben of dat mensen met veel geld zich hier niet serieus genomen voelen worden?Peter, kun je in 1 heldere korte en krachtige zin zeggen wat je bedoeld?
en 
PeterV schreef:Dat er op Bokt, sportief gezien weinig te beleven valt.

PeterV schreef:Tja, en wat ik persoonlijk nog erger vind, dat anonieme IRL anders zijn, dan deze zich op bokt verkopen.
),maar zover ik weet ben ik hier net zo als IRL.
Blaze schreef:Is er behoefte vanuit de trainers hoek en vanuit de sponsorhoek(de dure jasjes) en vanuit de eigenaren van sportpaarden (dus ook redelijk ruime jasjes) om deel te nemen aan een medium zoals het grote WWW en specifiek aan een forum zoals Bokt.
Citaat:Hebben wij als *gewone* bokker* behoefte aan een forum waar de profs en sponsors hun perikelen in de groep kunnen gooien wetende dat we ons enigsinds terughoudend zullen moeten opstellen.
Citaat:We weten allemaal dat *de jasjes* lezen en ook hoe men denkt over bokt.Maar men weet ook dat Bokt best een bepaalde impact heeft.
(nee,nu niet beledigd raken
)Anya schreef:Dus bij deze wil ik alle meelezende sportieve toppers uitnodigen zich te mengen. Dat wil niet zeggen dat alle bokkers het met jullie eens zullen zijn, maar op zijn minst krijg je (hoop ik) een aantal discussies waar we met zijn allen alleen maar beter van worden op de langere termijn.
Citaat:...............en pennyfoto's moeten ook blijven kunnen. ...

DJQuarter schreef:Voor degene die mijn reactie gelezen hebben... Ja ik heb hem verwijderd want ik ben bang dat ik er spijt van ga krijgen. Ben hier tenslotte niet om scheve gezichten te creëeren.
)PeterV schreef:Dat er op Bokt, sportief gezien weinig te beleven valt.
,......je bedoeld dat er wat meer TOLERANTIE moet zijn hier?Ook als je niet volgens de 10-BOKT-geboden werkt/denkt/leeft???

Citaat:En misschien dat jasje dan eens in deze cursus steken?Citaat:De Academy voorjaarscursus ..............enz

Anya schreef:Ik kan me nog herinneren dat ik ooit eens gevraagd heb of er behoefte bestond aan een apart gedeelte voor WN-Penny praat of Jeugdpraat of wat dan ook.Ik weet 'toevallig' dat met de nieuwe software subforums gemaakt kunnen worden. Ook een subdiscussie-forum dus. Of een sub-western-penny-forum. Dus daar zou misschien een optie kunnen liggen. Mensen toegang tot het discussieforumdeel geven als kunnen/willen discussieren op een constructieve manier. Optie??