[WN] Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:53

Citaat:
Wedstrijden rijden is voor ons ontspanning,de duurdere shows NK en jubileum show zijn voor ons vakantie uitstapjes.
Dus uiteindelijk denk ik dat ik nog goedkoper uitben dan op vakantie gaan en elk weekend op stap.

Hebben jullie de mazzel dat je met z'n tweeen van paarden houdt Haha!
Ik moet ze allebei financieren; vakantie en show Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 17:02

vera schreef:

Hebben jullie de mazzel dat je met z'n tweeen van paarden houdt Haha!
Ik moet ze allebei financieren; vakantie en show Clown

Nee geen mazzel Haha!
We hebben elkaar hierop geselecteerd Pling Cool

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:20

Hier nog zo een......na een vriend die niets met paarden had moest ik een echte paardenliefhebber aan de haak slaan om mijn dromen waar te maken...(sorrry off topic.)

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:19

Ik sluit me wat betreft de shows aan bij de mening van Gisela.
Een meerdaagse multi-color show met NRHA,NSBA gecombineerd zou goed kunnen werken.
Van belang is dan wel dat de verschillende secretariaten goed samen werken. Cool
Een show per regio per maand lijkt me teveel, dan zijn dan toch weer drie a vier shows per maand.

Dan het thema kosten:

Ik moet zeggen dat ik wel geschokt was toen ik las dat het inschrijfgeld bij de WRAN 10 euro is per klasse.
Ik heb altijd gedacht dat dit een grapje was, maar het is dus werkelijk zo laag. Ziek

Gisteren zijn twee van mijn paardjes gestart in Haaksbergen, beiden een run,inschrijfgeld + judgefee 260 euro. Cool
Ook voor alle andere klasses binnen de NRHA liggen de inschrijfgelden beduidend hoger, toch zijn de klasses goed gevuld en hoor ik weinig klaagzang. Cool Wie kan me dat uitleggen.

Kom op mensen hoe kun je voor 10 euro inschrijfgeld een goed georganiseerde show verwachten, je hebt alleen al 50 starts nodig om de judge te betalen.
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom de sponsors zich afwenden.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:48

Ligt er misschien aan wat de doelsteling is, een elitesport of een sport voor iedereen?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:01

Halloway schreef:
Gisteren zijn twee van mijn paardjes gestart in Haaksbergen, beiden een run,inschrijfgeld + judgefee 260 euro. Cool

Nu we toch aan het rekenen zijn: 260 euro is altijd nog een dikke 570 GULDEN.
Ik denk dat er veel ruiters zijn die zich die luxe niet kunnen veroorloven.
Hoe graag ze ook zouden willen, ze kunnen zoveel extra kosten niet zomaar even ophoesten.

Makkelijk gezegd voor degene die dat wel kunnen dat deze mensen niet zo moeten zeuren.
Cool (sorry Blaze, ik leen em even)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:01

Een gecombineerde multi-color show met NRHA,NSBA is prachtig hoor, maar daar hebben de mensen met een niet qpa dus helemaal niets aan. Inmiddels begrijp ik na enige jaren het onderscheid tussen de shows van al die verschillende verenigingen. Maar ik kan me nog herinneren dat ik me aardig op mijn hoofd heb gekrabt toen ik erachter kwam dat de westernsport meerdere NK's had. Raar voor de beginnende westernruiter.

Bovendien is daarmee sprake van een versnippering van het toch al (ten opzichte van de rest van de Nederlandse paardensport) verhoudingsgewijs relatief geringe aantal starts.

Persoonlijk zou ik het ontzettend jammer vinden als de basiswesternsport (WRAN) in Nederland zou verdwijnen ten voordele van de diverse rassenshows of de promoters van één onderdeel (reining). De WRAN is toch de club waar nieuwe (ook jeugdige) ruiters instromen, wedstrijdervaring opdoen, kunnen ruiken aan allerlei verschillende disciplines. De WRAN zou een kweekvijver kunnen (moeten) zijn voor de diverse andere verenigingen.

Natuurlijk zijn er nu mensen die roepen dat je om serieus mee te doen een quarter o.i.d. nodig hebt, dat je een financiële veer moet laten om je sport te betalen. Allemaal waar. Maar de westernsport is relatief duurder dan de dressuur (simpel omdat trainers verder weg zijn, wedstrijden verder weg zijn en je voor een goed westernzadel zo maar twee goede dressuurzadels kunt kopen). Die quarter heb je niet voor alle disciplines nodig en bovendien moet je al wat kunnen voor je daadwerkelijk tegen de beperkingen van je niet qpa aanloopt (of tegen de beperkingen van je voor relatief veel geld gekochte ook niet zo goede quarter).

Naar mijn gevoel moet er inderdaad afstemming plaatsvinden tussen de wedstrijddata. Maar dan wel de data van alle westernverenigingen. Zodat verspreid over het land voor alle disciplines en alle rassen verspreid over een jaar te starten valt.

Dat wil zeggen dat de betrokken organisaties de handen wellicht nog meer ineen moeten slaan. En de betrokken wedstrijdorganisaties hun best moeten doen tegemoet te komen aan typische opmerkingen van ruiters (waarom wedstrijden op feestdagen, drie achter elkaar in een regio, starttijden e.d.). Ik kan me zelf niet voorstellen dat de kosten van starten (10 euro per start nu de bottleneck zijn). Dat loopt ook aardig in de pas met de dressuur (8 euro per start).

De ruiters zullen de discipline op moeten brengen om op tijd in te schrijven, i.p.v. te wachten tot de dag zelf. Een programma met fatsoenlijke starttijden is niet te maken als de ruiters hun gedrag niet aanpassen.

Tenzij natuurlijk de bedoeling is dat western vooral een elitaire sport wordt van mensen die zich een goede quarter kunnen veroorloven, goede lessen op enige afstand en bereid zijn om pakweg tweewekelijks enkele honderden kilometers te rijden voor een wedstrijd. In dat geval kun je volstaan met werven onder jongeren van de gegoede burgerij en te trachten die ouders te enthousiasmeren. Daar zit dan je jeugd van de toekomst.

Het alternatief is dat je de basissport breed houdt, de handen ineen slaat en een zo groot mogelijke groep een zo goed mogelijke toegang tot de westernsport biedt. Daar zitten dan wellicht mensen bij die (net als in de dressuur waar de L voor sommigen staat voor Levenslang) eeuwigdurend niet verder komen, maar grote kans dat er ook een paar mensen/kinderen binnenkomen (op een haf een draver of een shet) die wel meer dan gemiddeld talent hebben. Talent dat je dan met zijn allen kun koesteren en uitbouwen.
Die basisruiters heb je nodig (net als in de engelse sport) als kweekvijver voor de hele goeien en als financiële basis voor het in standhouden van de sport in Nederland.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:23

ik hoop wel dat er gewone 1 daagse shows blijven.

ik ben bang dat bij grote 2 of 3 daagse shows, de gewone mensen daar de dupe van worden.
vaak zijn de onderdelen over verschillende dagen verdeeld, zodat je dan wel een box moet huren.
dat kan mesen er van weer houden om in te schrijven. niet het start geld, maar wel de box huur, kamperen eten enz...

ik vind het wel lekker juist op 1 dag.
je hoeft niet van alles te regelen voor de paarden die thuis blijven.

deze maand waren er inderdaad veel wedstrijden
4 juni de aqha. daar moesten we wel heen vonden we . is toch een rassen show.
week later de jubileum show. .... tja die kan je ook niet laten schieten, want er werd jeugd uit geschreven. Ja
de week daarna konden we kiezen uit 2 wedstrijden
een wran gecombineerd met een nrha. was wel heel leuk. maar we hebben gekozen voor de wedstrijd bij onze 'buren' want we zijn wel erg blij dat er zo dicht bij een wedstrijd wordt georganiseerd. dus daar moet je dan ook wel starten Haha!
we spaarden daar wel weer veel geld mee uit. (geen NRHA proef Haha! )
en mijn inschrijf geld weer terug gewonnen Mail
dus kunnen we volgend weekend naar de wedstrijd bij onze andere buren Middenmeer.
altijd een fijne wedstrijd. OK dan!

beetje druk , maar ik overleef het wel. Dromen

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:52

Ik vind dat 10 euro. Bij ons 7,50 niet teveel gevraagd is.

Ik ga het namelijk van een andere kant bekijken alleen met inschrijfgeld. Als ik alles moet doen ....Nee daar begin ik niet aan

Even een makkelijke optelsom:

100 starts maal 7,50

Dus de organisatie heeft een begin van 750 euro.

De Judge kost (laatste wedstrijd) 330 euro
Prijzen kosten (laatste show) 360 euro
Papier etc.etc. 50 euro
Huur statafels,tribune 100 euro

Dat maakt een totaal al voor ons en dan heb ik nog niet eens alles genoemd op een totaal van - €90

En dan komt de rest er nog bij. Eventueele locatiehuur. WRAN secetariaat etc.etc.

Ik vind zelf dat de ruiters en dus ook de ALL-ROUND niets te zeuren hebben qua inschrijfgeld

Maar ik denk dat er opdit moment te veel shows uit de grond schieten.
Naar mijn idee moet er eens een keer een stop komen en dan heb ik het over de WRAN.

SHow hier Show daar. Ik zie ze overal komen en gaan!!!!!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 06:40

Of juist nog meer wedstrijden, zodat je bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat wekelijks terecht kunt. Maar dan bv eens wat kleinschalerige (buiten)wedstrijden met bv alleen pleasure/trail e.d. Dan kan je er ook een gezellige doordeweekse avondwedstrijd van maken.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 06:49

cornelie schreef:
Maar dan bv eens wat kleinschalerige (buiten)wedstrijden met bv alleen pleasure/trail e.d. Dan kan je er ook een gezellige doordeweekse avondwedstrijd van maken.

Afgezien van het feit dat dat niet mag (iig niet voor een erkende show) denk ik dat zoiets pas haalbaar wordt als de westernsport ongeveer zo groot is als de engelse sport.
Denk dat je sowieso met meer wedstrijden de boel nog meer gaat versnipperen en dat het aantal deelnemers dan helemaal naar een bedroevend niveau gaat dalen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 07:27

Chantalleke schreef:

Maar ik denk dat er opdit moment te veel shows uit de grond schieten.
Naar mijn idee moet er eens een keer een stop komen en dan heb ik het over de WRAN.

SHow hier Show daar. Ik zie ze overal komen en gaan!!!!!

Waarom heb je het dan over de Wran Chantalleke?
Dit snap ik niet zo goed.
Okay, de Wran moet natuurlijk het één en ander tegen het licht gaan houden, maar vergeet niet, dat er al een dubbelpuntenshow van de AQHA zeer slecht bezocht was. Deze was georganiseerd samen met een DRHA/NRHA show.
Show twee was ook een rassen show die niet door ging, en nu zijn er twee shows van de Wran die niet door gegaan zijn. Drie shows van de Wran, op één dag, is duidelijk teveel van het goede, en hier moet naar mijn idee een stop op komen.
De Wran heeft regels opgesteld voor het organiseren van wedstrijden, die zoals zich het nu laat aan zien, anders beschreven moeten gaan worden.
De vraag is wel, in hoeverre moet je dit nu de Wran aanrekenen!

Ik zelf ben dit jaar ook gevraagd om een wedstrijd op poten te zetten, voor een stal waar het altijd gezellig en daarna ook nog een feest is.
Deze vraag kreeg ik in de tweede maand van het jaar, en in die zelfde maand heb ik die eigenaar laten weten, dat er al zo verschrikkelijk veel wedstrijden waren, dat het mijn inziens niet verstandig was, om een aanvraag bij de Wran te doen.
En zo is het ook gegaan.

Dus is het gek, dat ik zoiets heb van, nou, nou organiserend Nederland.
Een aangevraagde show wordt goed gekeurd, omdat het reglement wat daar voorop gesteld is, het toelaat, en dit nu even los van het feit of deze regels misschien achterhaald zijn, en aangepast dienen te worden.
Dus een stop erop, zoals jij in het bovenstaande schrijft, daar heb je gelijk in, omdat mijn inzien, Nederland niet in staat is, om wedstrijden met de losse regelgeving die er nu is, zelf zo te reguleren, dat wij elkaar niet in de weg zitten om het zomaar te zeggen.

De Wran moet inderdaad leerring trekken wat ons nu in het jaar 2005 gebeurt.
Dit zal ook wel zeker gaan gebeuren, maar in hoeverre gaan wij dit doen?
Vergeet niet, dat er ook dit jaar, meerderen rassen show zijn, en dat de DRHA/NRHA, ook beter gevuld zijn, dan de jaren ervoor. Daar komt nog bij, dat sommige een link naar onze zuiderburen hebben gelegd, en met de NSBA combi shows zijn gaan organiseren.

Nu hoor je mijn niet zeggen, dat drie shows op één dag moeten kunnen, integendeel zelfs, ook ik vind dit teveel van het goede. Maar in hoeverre gaat de Wran zich nou aanpassen, aan het boven genoemde wat ik schets????

Als nou straks onze Oosterburen zich ook geroepen gaan voelen om ons kikkerlandje te infiltreren in hen bestand, moet de Wran dan nog meer whao roepen naar de Show aanvragers???

Tja, je zou haast zeggen dan samenwerking weer ver te zoeken is. Dit zowel onder de showaanvragers als onder de verenigingen die allen uit hen eigen belang organiseren.

De Wran heeft ook een duidelijk belang. ALLE RASSEN EN VOOR ELKE RUITER.
WESTERNSPORT IN DE BREEDSTE ZIN VAN HET WOORD.
Ik bedoel het niet arrogant, maar de Wran heeft veel leden, meer dan welke andere vereniging dan ook. En als wij het gaan doen zoals sommige willen dat het gaat, dan denk ik, waarom zullen wij eigelijk de regels aanpassen.

Ik heb weer eens duidelijk kunnen lezen in een western gericht blad, hoe shows op elkaar afgestemd dienen te worden. Een vermanend wijzend vingertje nota bene naar een Nederlandse show, die al door de jaren heen, op deze datum een wedstrijd organiseert.
Omdat er en show ook een België was???? Vervolgens wordt er nog aangehaald erg reining gericht te zijn, maar dat is niet zo, maar geen woord over het feit dat dit land, in de basis van de sport in zijn algemeen, infiltreert in het Nederlandse.

Het is een gekke wereld, of ik kan beter zeggen, ik wordt gek, en sommige denken nu, dat was je al Vet. Ik hoop dat de Wran de komende jaren, er zal zijn en blijven voor de leden die deze organisatie rijk is, en hoop daar mijn steentje aan bij te kunnen dragen.
Een stop erop, ja, maar dan wel op de plek waar dit thuis hoort.

Vr Gr Peter Vet.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:30

vera schreef:
Halloway schreef:

Nu we toch aan het rekenen zijn: 260 euro is altijd nog een dikke 570 GULDEN.
Ik denk dat er veel ruiters zijn die zich die luxe niet kunnen veroorloven.
Hoe graag ze ook zouden willen, ze kunnen zoveel extra kosten niet zomaar even ophoesten.

Makkelijk gezegd voor degene die dat wel kunnen dat deze mensen niet zo moeten zeuren.
Cool (sorry Blaze, ik leen em even)

Door deze regel uit mijn post te lichten heb je de rest van mijn tekst goed weten te ontkrachten.
Ben jij advocaat?? Clown

Paardesport mag dan geen elitesport meer heten, maar het blijft wel een van de duurste sporten die je kunt beoefenen.
Ik mag toch aannemen dat iedereen zich daar van bewust was toen hij/zij hieraan begon.
Of je hebt geld genoeg, of je bent bereid er genoeg voor te laten, zo is het, zo was het en zo zal het blijven.

De WRAN is in mijn ogen zeker een broednest voor nieuw talent, dus is het van groot belang dat deze hun shows blijven organiseren en uitvoeren.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:34

Hollybollie schreef:
En tja, het starttijdendrama, daar heb ik het al wel genoeg over gehad.

Starttijdendrama? Leuk schabbel woord eigelijk.

Wanneer is nou wat een drama aan het worden? Toen wij in de sport terecht kwamen, vond ik het met name juist zo fijn, dat het er bij het western er allemaal wat losser aan toe ging.
Laatst waren wij op de dressuur wedstrijd aanwezig, en ik wist meteen weer waarom dat nooit onze voorkeur gekregen heeft.
Tjonge jong zeg, alles gaat tot op de minuut.

Persoonlijk vond en vind ik nu nog steeds, dat de sfeer ook alles bepalend is, om aan een sport te doen. Dus ik zal er dus niet aan moeten denken, dat de westernsport zo gaat worden, zoals een gemiddelde dressuur wedstrijd nu gaat.
Nu zeg ik niet, dat een tijdsschema niet moet kunnen, ik vind ook dat er best wel wat duidelijkheid zijn mag in het starten van.
Maar niet zover dat de sfeer die het western rijden zo typeert wordt zoals het bij de dressuur nu gaat.

Groeten Peter

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:42

Halloway schreef:
Door deze regel uit mijn post te lichten heb je de rest van mijn tekst goed weten te ontkrachten.
Ben jij advocaat?? Clown

Ik geloof niet dat je hele bericht ontkracht wordt hoor...maar het is wel zo. Wij hebben daarvoor vorig jaar de NRHA geheel links laten liggen, omdat de inschrijfgelden te hoog waren (voor ons dan he....)

Citaat:
Ik mag toch aannemen dat iedereen zich daar van bewust was toen hij/zij hieraan begon.

Nouououou ik heb ooit es een paardje gekocht, en toen was alles beter te overzien dan de laatste paar jaar. Dus de opmerking 'toen je begon...' moet je misschien niet te letterlijk nemen. Er zijn nogal wat dingen in prijs gestegen de laatste tijd... dat telt misschien ook mee. Mensen moeten toch beter op dr geld letten, ja toch?
De NRHA is idd voor de wat beter gevulden portomonee, niks mis mee, daar is het prijzengeld ook naar (MITS je wint dan he Knipoog )
Maar er moeten zeker ook wedstrijden blijven voor de wat minder bedeelden, het zou zonde zijn als je die mensen mist op shows. Het startgeld zal het probleem ook wel niet zijn, maar zo af en toe is de boxhuur (heeft weer met starttijden te maken) bijvoorbeeld wel wat aan de hoge kant.

Off topic, ik vraag me trouwens af of er nog veel mensen in de paardensport hun trekkende auto hebben moeten wegdoen ivm grijskentenaanpassingen? Of zou dat niet veel schelen?
(ik ben wel blij dat ik er geen gekocht heb, maar heb daardoor ook geen transport naar een wedstrijd. Niet dat ik dat nou nodig heb, maar toch.)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:43

Citaat:
Maar niet zover dat de sfeer die het western rijden zo typeert wordt zoals het bij de dressuur nu gaat.

Nou, dat ben ik helaas niet met je eens. Ik rijd met mijn amerikaantje dressuur maar daar komt net zoveel/weinig haat/nijd voor als bij de gemiddelde westernwedstrijd. En rotte appels vind je overal wel.
En ik vind het juist wel fijn als alles op de minuut gaat.

Citaat:
Of je hebt geld genoeg, of je bent bereid er genoeg voor te laten

Dus niet starten, probleem opgelost Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:47

PeterV schreef:
Wanneer is nou wat een drama aan het worden? Toen wij in de sport terecht kwamen, vond ik het met name juist zo fijn, dat het er bij het western er allemaal wat losser aan toe ging.
Laatst waren wij op de dressuur wedstrijd aanwezig, en ik wist meteen weer waarom dat nooit onze voorkeur gekregen heeft.
Tjonge jong zeg, alles gaat tot op de minuut.

Dat jij de dressuur niks vind, is ondertussen ook wel bekend. Volgens mij wordt het steeds duidelijker dat ook de westernmensen wat houvast willen vwb starttijden, en dat is toch niet raar? Niet iedereen wil de hele dag 'rondhangen' en zn paard of op de trailer laten staan, of een (dure) box huren.

De laatste show die ik reed zou ik om een uurtje of vier moeten rijden, dat werd uiteindelijk acht uur (op een zondagavond, eer je thuis bent, uitgepakt..ja, want maandag gaat de wekker gewoon weer). Ik ben misschien een zeur, maar daar werd ik niet blij van...

En ik denk ook dat je met een tijdsschema niet gelijk heel sfeerbepalend bezig bent. Misschien wel wat sfeerverhogend (100 keer naar het secretariaat lopen of ze al wat weten, werkt niet sfeerbevorderend iig Haha!)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:04

Chantalleke schreef:
Even een makkelijke optelsom:

En waar zijn de administratiekosten die de deelnemers betalen gebleven?

2.50 * ehmm 50 deelnemers? = 875 euro Knipoog

Maar ik vind niet perse dat allrounders korting moeten krijgen, ik vind 10 euro per onderdeel gewoon veel Haha!

Dat de kosten zo hoog zijn komt blijkbaar doordat de judges duur zijn?
Bij de knhs kost een jury 25 euro per dagdeel, 50 euro voor een dag + reiskosten. Maar dat is bij lange na geen 330 euro Bloos!
Nu is dat ook wel heel weinig dus nog maar een rekensom

Stel hij staat er van 8 tot 8, 10 euro per uur, dat is 120 euro voor een dag. Tel daar wat reiskosten bij op, dan kom je op 200 euro (80 / 0.25 = 320 km)

Dat scheelt ff 130 euro.

100 starts maal 7,50 + 50 *2,50 = 875
jury 200
prijzen 360
papier etc. 50
huur statafels,tribune 100

Totaal = +365

Een aantal dingen zullen duurder uitvallen, bv. huur e.d. of de jury, maar dan nog.

Voorwaarde is uiteraard dat je die 100 starts hebt. Maar bij 7.50 inschrijfgeld en een goede verdeling van de wedstrijden heb je die vrijwel zeker.

Ik denk niet dat kosten hoofdoorzaak zijn, maar het speelt wel mee voor heel veel starters.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:09

cornelie schreef:
Citaat:

Nou, dat ben ik helaas niet met je eens. Ik rijd met mijn amerikaantje dressuur maar daar komt net zoveel/weinig haat/nijd voor als bij de gemiddelde westernwedstrijd. En rotte appels vind je overal wel.
En ik vind het juist wel fijn als alles op de minuut gaat.

Met sfeer bedoel ik niet het haat en nijd, en ook niet over rotte appels. Met sfeer bedoel ik, leuken standjes met wat dan ook. Hamburger rook lucht nabij de wedstrijdarena. Mensen die blijven hangen, omdat het best gezellig zijn kan enz, enz.
Alles in het leven is zowat al op de minuut geregeld, en zo voorspelbaar als wat. Dat is waarop ik doel en is waar ik persoonlijk niet aan moet denken, omdat dit sfeer bepalend is.
Een tijdsschema in de trant van, starten voor de middag, in de middag, of in de avond, vind ik persoonlijk meer dan genoeg.
Ik zou er nog mee kunnen leven als het BV worden zal, voor ochtend, na ochtend, voor middag, na middag, begin van de avond of wat later in de avond.
Maar dan vind ik persoonlijk dat je het dan ook wel gehad hebt, want de sfeer moet niet te zakelijk gaan worden bedoel ik.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:14

Ik hoef ook niet op de minuut te weten hoe laat ik moet starten, maar een globale inschatting is wel gewenst. Niet dat je te horen krijgt dat je om een uur of 1 moet starten en dat je uiteindelijk om 3 uur een keer aan de beurt bent.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:15

Cer schreef:
Ik ben misschien een zeur, maar daar werd ik niet blij van...

Nee hoor Cer, je bent geen zeur, daar wordt ook niemand blij van.
Naar cornelie motiveer ik het misschien wat beter hoe ik het bedoel

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:17

Persoonlijk zo ik iets meer duidelijkheid over starttijden wel op prijs stellen. Bijvoorbeeld de naturtrail in Nordhorn: die begon om 9 uur. Het eerst volgende onderdeel voor mij zou dan rond 14.00 uur beginnen. Daar zit dan veel tijd tussen en die tijd wil ik mijn paard niet op de trailer laten staan. Dat soort zaken moeten volgens mij anders te regelen zijn. Wachten is niet zo erg als je ervoor kiest. Wachten is wel vervelend als je geen benul hebt wanneer het wachten voorbij is. En wachten is eveneens vervelend als je aan het inrijden bent en dan te horen krijgt dat een onderdeel opeens na de pauze verreden wordt. Wat doe je dan... afzadelen en later weer opzadelen. Dat kan niet, want je weet niet of je daar tijd voor hebt. Dus blijf je zitten, net als die anderen. En dat is dus niet bevordelijk voor de sfeer, al die mensen die redelijk sjaggerijnig op hun paard zitten en die paarden die te lang ingereden worden.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:18

Anya schreef:
Wat doe je dan... afzadelen en later weer opzadelen. Dat kan niet, want je weet niet of je daar tijd voor hebt. Dus blijf je zitten, net als die anderen. En dat is dus niet bevordelijk voor de sfeer, al die mensen die redelijk sjaggerijnig op hun paard zitten en die paarden die te lang ingereden worden.....

Precies!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:22

PeterV schreef:
Met sfeer bedoel ik, leuken standjes met wat dan ook. Hamburger rook lucht nabij de wedstrijdarena. Mensen die blijven hangen, omdat het best gezellig zijn kan enz, enz.

En dat is er ook vaak.
Maar ik vind het in het belang van mijn paard wel fijn als er een strak(ker) tijdschema is. Dus niet uren los hoeven rijden zodat je eindelijk met een paard dat het zat eens kunt starten of juist het tegenovergestelde. Je zit net op je paard en je moet de ring al in.
Ik ben ooit een keer bij een westernwedstrijd weer naar huis gegaan vanwege de planning. Stond iedereen klaar voor de pleasure ( die al uitgesteld was ) werd er omgeroepen dat er nog een extra pauze ingelast werd. En dan is het inderdaad, welke keuze maak je.
Maar oke, ik ben misschien inmiddels verwend met tijdschema's Clown .

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:28

Cer schreef:
PeterV schreef:
Dat jij de dressuur niks vind, is ondertussen ook wel bekend

Nou das niet aardig van je, om te zeggen dat ik dressuur niks vind! Alleen omdat strehtsbroeken mijn niet aan staan?
Ik vind dressuur mooi, en kan er ook uren naar kijken.
Dat het volk op de tribune niet accepteert dat ik met een hoed en sporen om, er naar kom kijken, verteld meer over hen dan over mij hoor.
Dat ik de sfeer in de dressuur sport niks vind, ja dat klopt, en ik ga er ook echt nooit aan wennen, en ik zal ook mijn hele hart en ziel(wat daar van over is) in de strijd gooien, dat zoals het daar gaat, geen maatstaaf hoeft te wezen voor onze tak van sport.
Maar dat bepaalde dingen wat beter kunnen, daar ben ik ook voor.