[WN] Wat voor pad hebben jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Wat voor pad hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:33

Whahaha, nou eigenlijk bestaat dat al lang natuurlijk. Jaren geleden stonden er in de Sergeants al slinky's en jasjes met bijpassende pads en beenbeschermers. Vind het wel mooi als kleuren goed combineren (de zelfde kleur of ton-sur-ton) bij zowel ruiter en paard.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:54

Ik geloof dat bij mij niks echt bij elkaar past Bloos! . Ik heb wel alles zo eenvoudig mogelijk gehouden zodat het niet al te erg vloekt, maar verder ben ik van de comfort wear. Ook voor mijn paard, ja Clown .

Weer even on-topic: Ik heb altijd een standaard neopreenpad gebruikt en behalve dat je paard zich er suf onder zweet beviel dat qua pasvorm uitstekend. Ook nooit schuurplekken oid gehad.

Ik ben nu twee pads aan het testen: de Mattes, een dunne ergonomisch gevormde schapenvachtpad met een katoenen bovenkant en de CushNAir, zo'n newfangled voorgevormde pad die ademt. Daar zitten ook twee "pads" in en ik weet ook niet goed wat ik daarvan moet denken. Ik ben er al een keer mee op stap geweest en paardlief kwam er prima onder vandaan, dus ik denk niet dat ze er last van heeft gehad ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:59

Gelukkig gaat Comfort en setjes ook samen tegenwoordig Mac! Die singel die van Toklat besteld heb is, zegt men, echt super fijn voor de paarden!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:18

jeddah schreef:
Gelukkig gaat Comfort en setjes ook samen tegenwoordig Mac!

Uiteraard! Alleen zie ik hierachter allemaal van die lila en hemelsblauwe of mintgroene Ankycreaties. Zoiets wordt voor de westernruiter toch wat moeilijker bij mekaar te puzzelen Haha! .

De Mattes kon ik ook in verschillende kleuren bestellen. Toen keek ik eens naar mijn paardenbestand en naar mijn zadel ... en toen heb ik maar heel wijs voor een zwarte gekozen Haha! .

Hoofdstel altijd medium oil Bloos . Zadel ook Bloos . Teugels worden altijd al heel snel dark oil Haha! maar ik rijd momenteel met van die katoenen teugels. Witte Lips are sealed !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:22

Cornelie had overlaatst toch een topic met van die hele sjieke pads? Ik noem ze dressuurpads en vind ze prachtig Haha!

En van Toklat coolback zijn ze ook in heel veel kleurtjes te krijgen...

Jeddah, welk materiaal is die Toklat singel, en waar staat die dan online? Mijn huidige singels (neopreen en bont) bevallen toch niet optimaal, en zoek wat ander materiaal... Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:24

Die witte kun je wassen, af en toe in de biotex doet wonderen Lachen
Ik heb overigens ook katoenen in het zwart met light-oil uiteinden Lachen.

Overigens heb je van Mayatex hele mooie showdekjes in heel veel kleuren, sommigen zelfs aan 2 kanten een ton-sur-ton kleur.

Overigens zag ik laatst een hoofdstel met op het kopstuk en de bakstukken (en teugels) van die ingeweven kleurtjes. Wel een beetje 'barbie' maar best wel leuk om te zien Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:32

Maya schreef:
Jeddah, welk materiaal is die Toklat singel, en waar staat die dan online? Mijn huidige singels (neopreen en bont) bevallen toch niet optimaal, en zoek wat ander materiaal... Lachen

Ik heb tegenwoordig deze:
Afbeelding
Werkelijk een heerlijke singel: redelijk ademend materiaal, mooi afgewerkt, zacht en breed in het midden, met elastiek erin verwerkt en die rolgesp die singelt zo soepel aan Lovers

@Maya: heb je echt bont of nep-bont ?? dat verschilt duidelijk in gebruik.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:26

Maya schreef:

Van hetzelfde als de Toklat pad, maar wat dat verder is?? ik ben daar niet zo technisch in, ik laat het me allemaal maar voor kauwen door mensen die er veel verstand van hebben en hoop maar dat ze gelijk hebben dat het goed spul is Bloos Bloos !
Ik weet wel dat het veel vocht opneemt en ook makkelijk wasbaar is en snel droogt.

Ze zijn te koop bij de Oregon Trail Tack in Westernbork.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:19

Die hebben ook een site als het goed is, zal het onthouden en nog eens bekijken. Klinkt wel interessant, de Coolback pads bevalt iig super.

SM, ik geloof nepbont... maar inmiddels is buik van paard zoveel dunner geworden (veulen eruit) dat die singel toch te lang is, en moet ik met de neoprenen doen...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 08:48

jeddah schreef:
Wetsernfriek schreef:
wat verschil maakt het dan uit van die prof choice airpad? want naar schijnt zit er binnenin gewoon van die plasticen noppenfolie in?

en dat zijn precies allemaal showpads om mee te rijden als je ze bekijkt.

hoe bedoel je de paarden lopen beter? soepelder? ronder?

Geen antwoord op je vraag en eigenlijk heel off topic, maar wilde toch even vertellen dat Jeddah sinds een maand op de MSM (=zwavel) staat, en over een verschil in soepelheid gesproken!!!!!!!!!!
Niet te geloven....! (en ik verkoop het spul niet eens! )

Inderdaad erg off topic!
Die van ons staan sinds een paar maanden op vlas. Na eerst stro, zaagsel en hemparade te hebben gebruikt. Het bevalt super maar dat ze daar nou soepeler van worden? Verward
Dus vertel eens; hoe werkt dat?
Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 08:59

Haha! Haha! Haha! Grapjas!! Jeddah staat er dus niet letterlijk op!! Ze krijgt een piepklein schepje door haar voer sfljeeeeeeeeeeeeeeee!!!! Vork

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:08

Whahahaha...... tja het is maar hoe je het leest..... Dure bedoening om de stal daarmee te vullen.

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 09:36

Bedankt voor jullie reacties Lachen !!

Waar kopen jullie je pads eigenlijk, kun je ze ook via internet bestellen?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:32

Ik koop ze gewoon in de winkel, opsturen is behoorlijk duur, zeker uit amerika. Maar ja Monique zit voor mij ook niet zo ver weg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:49

Via internet (Ebay), verzending mag dan iets duurder zijn, maar het weegt nog steeds op tegen de prijs in de winkels. Overigens kost benzine ook geld Cool

Klein voorbeeldje: mijn Swayback pad kostte mij via Ebay inkl. verzending € 80, als ik die hier in een winkel zou kopen (áls ze die al zouden hebben) zou dat me rond de € 150+ gekost hebben.
Dit bedrag tover ik niet uit mijn pet, want ik heb ze in een duitse(internet)winkel voor € 169 zien liggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 13:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 15:53

Hmm... vind de kleurtjes niet zo, en ik heb paarden zonder schoft... Clown *LOL*

Steefje, m'n Coolback pad heb ik gekocht bij een winkel vanuit Nederland, da's niet zo heel duur, trouwens wel via opsturen en internet gedaan Lachen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:32