[WN] Bitloos op wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MiekeB

Re: Bitloos op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:44

Sugarmiss schreef:
Op een bosal mag je niet op 1 hand rijden, tenminste niet op een wedstrijd.
Gelukkig rij ik alleen buiten en daar mag het wel Knipoog

Is dat zo?? Geldt dat altijd of gaat het om de regels van de WRAN?
Ik rijd Sugar altijd met bosal, ook op wedstrijden (cutting). Ik heb in het regelboek van de NCHA wel kunnen vinden dat ik met bosal mag starten, maar dat ik dan niet eenhandis mag rijden heb ik niet zien staan.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:51

Bij de NRHA mag het ook, dus dan zal het bij de NCHA ook wel mogen denk ik. Anders had je het wel gemerkt nietwaar... DQ....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:49

laukjefreak schreef:
Maar nu vraag ik mij af of je als westernruiter ook bitloos mag rijden op een WRAN wedstrijd?

Al mag het bij alle specifieke pleasure, cutting en reining clubs, bij de WRAN mag het niet* en dát was de vraag Clown

Edit: Op één hand dan Lachen

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 18:03

ik ben ook een dag niet wezen kijken zeg.. in ieder geval weet ik genoeg! Ik ga er eens oevr naar denken hoe ik ga oefenen. ik ga eerst een paard keer met halster rijden an als dit redelijk gaat ga ik eens overleggen mijn mijn instructrice! Het is zeker een goed idee om verschillende bitjes te gaan proberen! ik rijd nu met een snaffeltje dus ben benieud!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:14

Het is voor mij niet de vraag of ik het er mee eens ben met de bestaande regels, of dat ik niet voor vernieuwing/verbetering etc. ben.

Wat ik me afvraag is waarom deze regels steeds weer ter discussie worden gesteld. Of het nu een hoed/cap, harnachement, kleding of de regels voor het verrijden van de onderdelen betreft. Of ze nu traditioneel zijn of vernieuwend.

Hebben we geen regels begint iedereen om regels te schreeuwen. Zijn er regels zijn ze ook niet goed. Passend maken voor iedereen kun je het nu eenmaal niet. Zoveel hoofden, zoveel zinnen, zoveel wensen, zoveel uitzonderingen, zoveel verschillende paarden met hun mogelijkheden en onmogelijkheden en verschillende karakters.
Het blijft moeilijk iedereen gerecht te worden. Vandaar dat de regelboeken waarschijnlijk ook steeds dikker worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:00

Laukjefreak, als je een keertje wil komen oefenen met bosal, kan je weer op hetzelfde adres terecht Haha! Ik hoor het wel.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 10:31

ja precies dat weet ik Tong uitsteken
IK kom zowie zo binnenkort weer eens langs!