Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

want ik wilde eerst ff kijke of mn pony het een beetje leuk vond dus ik heb alleen nog maar een western headstall
sflj schreef:Sorry Cactus, maar dit vind ik echt onzin!
Ik heb alleen maar een westernzadel en heb afgelopen zondag 35 kilometer lang licht gereden! Zoveel moeite kost dat niet.
Daarnaast doe ik dat ook heel veel als ik 'western' train. Met het losrijden ga ik nooit meteen doorzitten.
Het maakt volgens mij niet zoveel uit wat voor zadel enz. je gebruikt en ook in de (basis) hulpen zit er niet zoveel verschil tussen Western en Engels. Het grootste verschil is volgens mij (afgezien van de uitdossing en het zadel enz.) hoe de paarden geacht worden te lopen!
Voor de rest hebben beide rijstijlen in de basis erg veel overeenkomsten, denk ik.
Citaat:Bedoel je een stang of een correctional?
Citaat:Ricky ken ik wel, een vriendin van mij heeft een dochter (het is trouwens starDUST!!!) Toch is Indy niet zo moeilijk, en die had een pittige moeder. Train je bij iemand of moet je jezelf zien te redden? Want ik zou toch eerst op een snaffle proberen een losser contact te bewerkstelligen, bijvoorbeeld dmv. cirkels te rijden met de neus naar binnen, en veel flexwerk, juist voor de ontspanning.
?
Bitjes zijn inderdaad wel duur