shellybelly schreef:Kom je op de wedstrijddag zelf, wil die nog bijschrijven,
Nou, dat ga je dan al niet goedvinden.
Citaat:
die belt af,
Daar moet die dan wel een goeie reden voor hebben.. (hoe zit dat bij dressuur? Als je paard bijv. kreupel is?)
Citaat:
die komt gewoon niet opdagen
Das helemaal onbeleefd dus die mag de volgende keer niet meedoen 
Citaat:
Bij mij is uit de praktijk gebleken dat dit niet werkt.
Of de ruiters zijn een teveel verwend? Net wat Anya al zegt, als het kan, maak je er gebruik van. Als het niet kan, ga je er als ruiter ook anders mee om misschien?
Ik schreef zelf ook vaak pas laat in om af te wachten hoe het met de starttijden zat. Ik heb ook geen zin om 3 uur op mn paard te zitten, of hem heel lang op de wagen te moeten laten (dus huurden we een box, maar voor een 1daagse show is dat ook wat overdreven).
Als ik met mn vriendin meegaat die dressuur start, gaan we op tijd weg,komen aan, laden uit, ze gaat rijden, starten, klaar, inladen wegwezen.. hartstikke handig 
Zelfs met losrijden wist ik niet altijd waar ik aan toe was... kwestie van gokken, aantal keer vragen hoeveel ruiters er in voorgaande onderdelen zitten, afwachten of er groepen gesplitst gaan worden, of er ineens ingelaste pauzes zijn, ineens maar gaan opzadelen en dan hopen dat je op tijd bent... Lukte meestal wel hoor, maar het kan handiger
Citaat:
Dus wanneer iedereen zich aan de sluitingsdatum houdt, zich eventueel op tijd afmeld,
is misschien een kwestie van opvoeden?
Het is voor de organisatie toch ook handig om van te voren te weten hoeveel mensen er gaan komen?
Op het weer heb je idd geen invloed, en aangezien de reining afhankelijk is van een goede bodem is dat misschien lastig op te lossen.