Sugarmiss schreef:Mac:
Als je merrie nu al 15 is en je wilt nog een veulen, dan zou ik niet al te lang meer wachten. Zeker niet als dit haar eerste veulen wordt.
Ook als je samen met je partner op moeder en kind wilt rijden, zal je nog gauw 3 jaar moeten wachten + een jaar dracht. Dus over 4 jaar, dan is je merrie dus al 19.
In goede gezondheid hoeft de leeftijd geen probleem te zijn natuurlijk
Idd, als ik voor een veulen ga, dan is het "now or never". Overigens heeft ze al eerder veulen(s) gehad. In ieder geval vier of vijf jaar geleden nog. Men zegt dat ze toen ze nog in de USA stond ze een aantal jaren is gebruikt als fokmerrie, maar bewijs heb ik daar niet van. Maw: als ik de gegevens van mijn merrie (breeding stock Paint) opvraag krijg ik geen veulens te zien. Maar ja, haar laatste veulen is ook niet geregistreerd, maar toch echt wel inschrijfbaar EN van haar ...
Dat over dat samen rijden is meer een ideaalbeeld, hoor. Ik ben me d'r van bewust dat een paard met zijn/haar zestiende op kan zijn, maar net zo goed topfit kan blijven tot zijn/haar dertigste (of meer, daar ken ik het levende bewijs van