[WN] weekendje duitsland(logeren bij Crhis en Kitty Knol)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

10y

Re: weekendje duitsland(logeren bij Crhis en Kitty Knol)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:36

Hé Anya, gaat de natuurtrail doen, super. Ja toch?? Als het even meezit kom ik weer kijken. Weet het nog niet op dit ogenblik.

Ja Blaze, sorry hoor, maar ik geef Sonja gelijk voor wat betreft de wedstrijdorganisatie. De duurste twee starts waren 8 euro, de derde start was dan al 6 euro, wilde je een vierde start dan was het 4 euro.
Administratiekosten 2,50 euro, voor de startnummers (nette geplastificeerde) 1,00 euro borg. Daarvoor kreeg je thuisgestuurd, de bevestiging dat je ingeschreven was en voor welke onderdelen, een beschrijving van wat er wel en niet aanwezig was, een tijdsplanning. Ja hoor, je wist precies wanneer een onderdeel zou beginnen.
Je kon dus rekening houden met eventuele vertrektijden van huis. Een boekje waar alle proeven beschreven waren die er verreden moesten worden, het al door Sonja aangehaalde plastic zakje voor je afval en waar je het na de wedstrijd kon achterlaten. En ja, het dankjewel snoepje. Heb beslist nog wel wat vergeten te noemen.
Mogelijkheid voor ruime paddocks met genoeg goed gras.

Er heerste een enorme ontspannen sfeer, hoewel er best streng op de regels werd gelet, echter op een heel vriendelijke wijze. Bij het warmrijden en ook op het terrein lette men goed op elkaar. En zoals ik ook al gezegd heb, die jeugdruitertjes. Jonger dan 10 jaar hoor.

Dan was er genoeg frisdrank en ook een biertje en een kraam met wat warms, patatjes enzo. Het meeste 1 euro. Er was een stand met een uitgebreid sortiment aan westerspullen. Overigens met een hele leuke aanbieding voor westernlaarzen.
Dat in Nederland wedstrijden moeten worden gecancelled vanwege te geringe deelname, en niet alleen maar eentje, heeft er nu niks mee te maken dat de westernruiters nu allemaal naar Duitsland gaan om te starten. Men zou als bestuursleden van de verenigingen echt eens ergens anders over moeten gaan nadenken. Namelijk waarom zouden de ruiters nu wegblijven, zelfs op een dubbelpointed show. Lijkt me verstandiger dan om ze te gaan verwijten, dat omdat we, ruiters zowel als toeschouwers een geweldig leuk weekend hebben gehad in Dersum, nu zeker willen dat iedereen daar gaat starten. Dat kan ik nergens terug lezen.

Bovendien is het ook nog eens zo, dat ondertussen veel westernruiters vanuit Nederland daar in de omgeving zijn gaan wonen en het voor de mensen uit Groningen, Drenthe en ook Overijssel zeker niet verder te rijden is als een andere wedstrijd in Nederland. Bovendien is er ieder weekend in deze omgeving ergens een westernwedstrijd.
Leuk, dat er in Nieuwe Pekela nu op dezelfde wijze een wedstrijd wordt georganiseerd. Top Peppy San!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:00

Ik weet niet of ik de naturtrail ga starten Dance. Die is heel erg vroeg. Dan zit er iets van 5 uur wachten tussen en dan pleasure en horsemanship. Wellicht dat ik start en dan tussendoor naar huis ga. Want om Lan nu met dat weer 5 uur op de trailer terug te zetten vind ik niks.

Ik start overigens niet in Nederland op het moment omdat het niet kan. Ik mag Lan niet meer met wielsporen rijden en knopsporen mogen niet. Voor de wedstrijd in Duitsland mag ik wel met knopsporen starten. Dat maakt de keus dan heel makkelijk: dicht in de buurt en ik mag uberhaupt starten.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:10

Nee, mogen ze niet bij de WRAN? Vind ik toch erg vreemd... Tja, dan wordt de keus des te makkelijker voor je.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:11

Ja, dat is wel erg vroeg natuurlijk. Wij hebben hier bij ons ook één paard in de box gezet en het andere is meegenomen. Toen die klaar was weer naar huis om te wisselen. Dat is ideaal als het niet te ver weg is. Voor onze vrienden was het ook prettig dat de paarden niet de hele dag op de trailer hoefden te staan. (Voor de paarden natuurlijk helemaal).

Strenge regels in good old Germany, maar het kan toch soepel. In NL zou je de jury moeten vragen of de knopsporen om medische redenen (attestje DA) gebruikt mogen worden i.p.v. wielsporen. De jury beslist op dat ogenblik. Alleen het probleem is dan dat je al op de wedstrijd bent en bij een nee (eigenlijk kan ik me zoiets helemaal niet voorstellen) niet kan starten en alles weggegooide tijd, geld en inspanning was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:46

Anya, je zou kunnen kijken of je een prikweitje uit kan zetten? Dan ben je die 5 uurtjes zo door en kan Lan lekker grasmaaien.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:13

Is een optie inderdaad. Ga eens kijken of dat wil. Lan wordt te vet trouwens...: hele erge grasschommelbuik. Iedere verse spriet wordt zorgvuldig opgezocht. Ze is al op minder hooi gezet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:17

Even een beetje off-topic ... ik was met Pinksteren ook op een wedstrijd in Duitsland en zag daar die vreselijk knusse paddocks waar je je auto, je tent en je paard lekker bij mekaar kan hebben. Daar staan ook gewoon prikpaaltjes omheen. Staat daar stroom op? Ik neem aan van wel, of niet? En hoe doe je dat als je zelf een paddockje uitzet? Wat voor materialen gebruik je daarvoor? Neem je dan zo'n batterijstroomgeval mee?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:19

Dat soort dingen zie je ook veel in de endurance. Stroom is afhankelijk van het paard, en een stroomapparaat op batterijen meenemen is ook heel makkelijk. Met die van mij probeer ik het voorlopig maar niet maar het lijkt me wel heel handig. Beter dan de hele tijd in de trailer staan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:19

Volgens mij nemen ze een batterijstroomgeval mee als dat nodig is. Maar lang niet alle paarden staan achter stroom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:23

Wij hadden zondag inderdaad stroom op de draad omdat Chris zo'n paddestoel had. Maar Milena kan bijvoorbeeld ook prima achter alleen een (dubbele!) draad staan.

Ik heb van die lange prikpaaltjes en weet-ik-hoeveel stroomlint, omdat wij op een stal hebben gestaan waar we zelf hun weitje af moesten zetten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:24

En hoe zorg je dat die dingen goed overeind blijven? Zijn die prikpaaltjes sterk genoeg om de hoeken te houden? Ik heb hier nog wel een rol van dat turbokoord liggen en dan moet ik met een paar paaltjes toch een eind kunnen komen, lijkt me ...

Kan natuurlijk ook een grondboor en vier houten hoekpaaltjes meenemen Pling . Dan is de constructie alweer wat steviger!

Ik vind het wel een uitvinding hoor! Zo kan je paard tenminste lekker zichzelf zijn in een vreemde omgeving. Ik zal alleen wel uit moeten proberen of mijn puberende puber het de moeite waard vindt daar ook binnen te blijven ...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:26

Als je die stevige prikpalen neemt met zo'n beugel voor de voet onderin, dan houden die het wel hoor. Die hele kleine/lage prikpaaltjes vind ik zelf wat minder.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:27

Die prik palen van mij zet ik zelf ook uit op mijn wei-tje en die houden die hoeken prima hoor!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:23

Sonja schreef:
Nou Blaze, eerlijk gezegd DOET de Duitse organisatie blijkbaar ook meer om z'n klanten (wij, de ruiters) tevreden te stellen.
Wat gaan de Nederlandse organisaties doen dan, om ons te boeien en te binden? Inschrijfgeld fatsoeneren? Administratiekosten terugdringen DANWEL waarmaken? Leren plannen?
Tong uitsteken

Geef ons een kans in Nieuwe Pekela, wij doen 1 wedstrijd per jaar die we voor de ruiters zo perfect mogelijk willen maken.
We zoeken sponsoren voor leuke prijzen, we verlagen startgelden bij meerdere starts, administratiekosten blijven bij ons gelijk (terwijl de kosten voor de afdracht per start voor ons gestegen zijn!) We maken uitdagende trails en hms proeven, kleden de manege zo mooi mogelijk aan (zelfs met vlaggen in de nok op een heeeele hoge ladder!) halen standhouders over om er te komen staan met hun kraam.
Op sommige dingen hebben we echter geen invloed zoals de catering, de verhuur van boxen en de bodembedekking in de bak (deze is niet slecht hoor, maar kan natuurlijk niet tippen aan een echte speciaal voor de reiners neergelegde bodem)
De tijdsplanning klopte vorig jaar tot in de minuut, dus dit jaar durven we iets meer van de tijdsplanning vrij te geven(als je geen tijdsplanning vrijgeeft is het niet goed, maar kunnen ruiters de organisatie nergens op vast pinnen. Als je wel een tijdsplanning vrijgeeft en er onverhoopt iets gebeurd waardoor ruiters iets later moeten starten zijn ze ook boos) en we hebben van vorig jaar geleerd om degelijke wegbewijzering te maken Haha! (ipv dubbelvouwende papiertjes)

Dus nu maar wachten op inschrijvingen! (Die in de laatste week nog binnen moeten komen want de westernruiters zijn daar niet zo vroeg mee! Organisatie in de stress of de wedstrijd wel uit kan of dat ze er financieel de boot mee in gaan.)

Kijk voor meer informatie maar op www.paderyranch.tk
daar staan ook de inschrijfformulieren

We doen ons best om te laten zien dat niet alleen Duitsers een goeie wedstrijd neer kunnen zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:15

Ziet er supergelikt uit Debora! Wij kijken deze week naar de verdere planning van de zomer, en het kan zijn dat we ook naar het Noorden uit gaan wijken.
Prettig te zien dat hier ook eens 'progressief' naar de startgelden gekeken wordt, en dat de administratiekosten niet opgeschroefd worden!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:05

tuurlijk sonja, maar deborah kan dan ook heel leuke wedstrijden bedenken.
En ik ben er van overtuigd dat de wedstrijd die boor organiseerd een leuke wordt, met mooie prijzen(hadden we vorig jaar ook)

Dus mensen, schrijf je in.

Groetjes