[WN] troxel helmets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: troxel helmets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:07

Okee: Ik heb Vrielink in [plaats] gebeld. Die hebben al Troxel helmets, de engele versies, die lopen echter niet erg goed. Vanmiddag moet ik terugbellen of ze de cap die ik wil, kunnen en willen bestellen.

Daarna heb ik Evelien gebeld (van Eurohorse). Zij kan en wil best zo'n cap bestellen, maar de vezendkosten komen dan voor mijn rekening, is logisch natuurlijk. Als meer mensen zo'n cap willen, dan wil Evelien ze best bestellen voor ons en dan zijn de vezendkosten per persoon waarschijnlijk ook minder! Misschien is dit een optie?

Mocht er interesse zijn, dan bel ik Evelien nog eens om te vragen hoe ze dit wil aanpakken.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:50

Ik heb wel belang bij zo'n beige Troxel Dakota. Mocht Vrielink of Evelien die goedkoper hier kunnen krijgen dan dat ik dat zelf kan wil ik dus wel meedoen (vraag wel even wat ze uiteindelijk voor die cap gaan vragen...als ze er zelf nog een percentage bovenop gooien is het goedkoper om hem gewoon zelf te bestellen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:01

Heb jij al een site gevonden waar je ze wel kunt bestellen voor NL? Dan wil ik wel met jou meedoen, dan delen we de verzendkosten. ik vermoed dat dit altijd goedkoper is dan via Vrielink of Evelien! Bij Vrielink vroegen ze voor een cap die 54 dollar kost 70 euro...komt flink wat bijop dus!
Ik ga voor de beige laredo duratec...
Ik ga nu gauw werken!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:05

Op de Troxel site staan verschillende retailers (on-line en shops). Ik ben naar een Duitse on-line shop gegaan die daar genoemd stond, maar die hebben niet de modellen die wij willen.
Stateline heeft ze, maar de dakota niet in m'n maat en de laredo niet in beige
Jeffers heeft ze, alleen de laredo niet in 'sand', alleen 'black' of 'dusk'. Jeffers is wel goedkoper als de rest.
Dovers heeft beide modellen niet.
ValleyVet heeft de dakota wel maar de laredo niet.

Ik ga die Duitse firma nog even mailen om te vragen of zij de dakota en laredo wel kunnen bestellen en wat het dan gaat kosten...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:40

Op Ebay staan ook zat Troxels. Model Dakota momenteel niet jammer genoeg. Verzendkosten uit Amerika zijn $20-/25 afhankelijk hoeveel de verkoper er nog aan wil bijverdienen Cool

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:13

Ik heb de mijne hier gekocht. Ben heel tevreden over de service van deze firma.
Zie voor bijzonderheden mijn post op de vorige pagina van dit topic.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:26

Francis schreef:
Ik heb wel belang bij zo'n beige Troxel Dakota. Mocht Vrielink of Evelien die goedkoper hier kunnen krijgen dan dat ik dat zelf kan wil ik dus wel meedoen (vraag wel even wat ze uiteindelijk voor die cap gaan vragen...als ze er zelf nog een percentage bovenop gooien is het goedkoper om hem gewoon zelf te bestellen).
Ik vind die beige Troxel Dakota ook heel mooi! Ik ben ook erg benieuwd naar de uiteindelijke prijs! kan je mij die even laten weten skippy1 ?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:31

Ik heb de Troxel Spirit Equus (die blauwe met zilveren hoofd). Hij bevalt erg goed! Ik vind hem lekkerder zitten dan de Las helm (de duurste variant). Ik heb hem gekocht op de Equitana voor 55 euro.
Optie voor kopen is zeker bij Ebay, maar dan moet je wel zeker weten dat hij past.

Maar ik ben er heel happy mee! Hij voldoet trouwens gewoon aan de Europese norm hoor (EN1384 oid toch?) Staat gewoon in de helm!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:03

Wranglerbutt, bij Jeffers is'ie ruim $10 goedkoper... ik ga meerdere shops even mailen, want soms zit er wel veel verschil in shipping, waardoor'ie dan toch nog duurder uit kan vallen.
Normaal shop ik natuurlijk ook 't liefst op Ebay, maar de Dakota staat daar nu niet op en da's toch wel het model wat ik wil... Heb nu een HarryHorse en als ik dan toch iets anders koop, wil ik ook écht iets anders... De HH houd ik dan netjes voor de Hunter (als we dat ooit gaan starten Knipoog )
Zodra ik wat prijzen heb van verschillende shops, laat ik dat hier wel weten...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:16

Citaat:
Wranglerbutt, bij Jeffers is'ie ruim $10 goedkoper...

Daar kwam ik achter toen ik de mijne net besteld had bij Crazy Horse Tack Huilen . Kon daarna site van Jeffers niet meer vinden....
Heb desalniettemin geen spijt van mijn aankoop, hij bleef [inc.verzendkosten] ruim binnen mijn budget.
Zoals gezegd; de vriendelijke service was me ook wel wat waard! Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:56

Sorry, heb inmiddels nog drie site's gevonden waar'ie goedkoper is... Pelham Saddlery, Saddle Up Tack en Horses Dacor (oliebol is dat hé, als je er nét na aanschaf achter komt dat't ergens anders goedkoper kon...)
Heb ook al antwoord van Equestrian Tack over hun shipping trouwens... Expressmail voor 1 helm $32 en voor 3 helmen (gelijk maar even gevraagd) $47,60. Nu is dat dus Expressmail en voor mij is Priority ook snel genoeg, dus dat heb ik ook nog even gevraagd... $22.50 en $35.45
Nu nog even afwachten hoeveel de shipping bij die anderen is...
Maar je hebt gelijk..service is ook wat waard.

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:10

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:19

Ik heb net op Ebay een Troxel Legacy gescoord voor $19 komt nog $25 aan shipping bij. De verkoper snapte niet dat ik hem wilde kopen terwijl de verzending duurder was als de hele helm. Clown
Ik vind de Dakota ook mooier, maar erg veel verschil zit er volgens mij niet in het model, behalve dat gekleurde bandje en de leren zijriempjes.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:56

en het 'bolletje' bovenop Haha! maar het belangrijkste verschil is toch wel de vorm van de klep. Die is bij de Dakota iets langer en rechter, wat meer de klep van een pet, waardoor je dus meer bescherming hebt tegen de zon.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:59

Ik kwam trouwens net de Dakota ook tegen op Ebay, maar daar issie nog duurder dan de adviesprijs! (en ook niet in de lichte kleur)

Ook net een mailtje gehad van Horses Dacor, die zijn nog ietsje goedkoper met shipping.

Wacht nog even op antwoord van Jeffers, want bij hun is de aanschafprijs het laagst.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:34

cornelie schreef:
Sugarmiss schreef:
En wanneer haal je je TIG/MIG-certificaat Cool Clown

Wel een lekker kleurtje Haha!

M'n wat voor certificaat Blond
Die kleur is trouwens zeer handig ( en ook heeeeeeel heftig in de zon ) , mijn hubby herkent me dan al van verre bij de endurance Cool

Is een lastechniek (LAS helm, helm om te lassen Pling In dit geval TIG/MIG lassen Tong uitsteken)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:35

Francis schreef:
en het 'bolletje' bovenop Haha! maar het belangrijkste verschil is toch wel de vorm van de klep. Die is bij de Dakota iets langer en rechter, wat meer de klep van een pet, waardoor je dus meer bescherming hebt tegen de zon.
Klopt er zit geen bolletje op, maar als ik 'klep' te kort kom neem ik deze toch Clown
Afbeelding

Ik zie trouwens geen Dakota Verward

Ik heb deze trouwens
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 24-05-05 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:43

Sugarmiss schreef:
Francis schreef:
maar als ik 'klep' te kort kom neem ik deze toch Clown
Afbeelding

Ik zie trouwens geen Dakota Verward

Ik heb op Troxel Dakota gezocht en dan heel 'Equestrian'. Kwamen twee Dakota's omhoog, beiden zelfde verkoper maar wel 3 cent prijsverschil Haha!

Ja, die klep had ik ook gezien, maar of je daar nou mee over de hei wilt... Lips are sealed

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:53

De Dakota's kwamen nu idd boven water @ US $74.95 Mollydog.. is echt niet wijs Gestoord . Dat scheelt $17 met jouw goedkoopste adres Cool

En wat dacht je voor van de winter met een fleeceje over je helm
Afbeelding

Of de Barn Beanie voor er onder Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:01

Ja, die zijn ook schattig!!
En wat dacht je van al die helmet covers die je overal kunt kopen!

Afbeelding

Echt de vreemdste kleuren/combinaties... met of zonder strikje boven de klep... wie dráágt zoiets!

En hier nog zo'n charmante oplossing tegen de zon...

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:21

Als je nu op die onderste brim nog een hoed maakt, kun je er zo de wedstrijd mee in Lachen
Overigens heb ik die onderste ook nog eens gezien met een vliegennetjes eromheen Knipoog

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:25

Ik heb inmiddels alweer twee jaar een Legacy Gold, op de equitana gekocht Knipoog Bevalt echt super, hij zit heerlijk!
Maar nu heb ik hem een paar keer laten stuiteren, en ik moet toch wel aan een nieuwe...

Op die site van de dealer staan ook heel veel Nederlandse ruitersportzaken, zouden die niet gewoon die helmen kunnen bestellen?

Ik vind namelijk de Orion wel erg gaaf, en dan deze kleur Haha!
Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:36

Nou ja zeg! Dat had ik dus nog niet gezien... morgen wel even bij Heja hier in het dorp informeren... ik weet in ieder geval dat ze de Dakota niet hebben, maar had niet gezien dat ze wel andere Troxels hebben... zal es horen of ze andere modellen ook kunnen bestellen en wat dat kost.

Trouwens nog een mailtje terug van een van de on-line shops met shippingkosten... $127,95 voor 1 helm, $200 voor drie Ziek
Laatst bijgewerkt door Francis op 24-05-05 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:38

Ik ben ben benieuwd inderdaad. Vaak is het wel zo dat ze veel dingen die ze niet in de winkel hebben, wel gewoon kunnen bestellen.
De ruitersportzaak hier in de buurt staat er ook gewoon bij, dus ik ga maar eens informeren!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:47

Francis schreef:
Trouwens nog een mailtje terug van een van de on-line shops met shippingkosten... $127,95 voor 1 helm, $200 voor drie Ziek

Komen die ze zelf brengen of zo Verdrietig