[WN] 21/25-9-2005 NK Westernrijden Mariënheem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 21/25-9-2005 NK Westernrijden Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:07

bubbels schreef:
Dit is weer een typisch voorbeeld van Bokt-strategie; niet nadenken of navragen, gewoon lekker blehren en kijken waar het schip strand.

Welnee, het ging al lang niet meer over jou maar over het systeem zoals dat nu met het NK gehanteerd wordt. Zo belangrijk ben je nou ook weer niet Knipoog Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:44

JanT schreef:
bubbels schreef:
Wordt mijn allereerste wedstrijd!

Ik wil echt niet vervelend doen, maar weet je wel waar je mee bezig bent als je het NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP gaat gebruiken om je eerste wedstrijd te rijden!!

Als ik dit soort dingen lees heb ik er al weer spijt van dat we voor dit jaar geen toelatingseis hebben gesteld!!

Euh, Sonja, zo te lezen ging het weldegelijk om Bubbels.

Ik kan me erg goed voorstellen dat je haar maar naar 1 show wil slepen Bubbels!

Natuurlijk zou het handig zijn als ze eerst een keer naar een andere kan, maar we hebben het hier wel over de Weanling halter, waar je voor oefent en traint (ja, dus wel) maar waar je nog wel met een Weanling staat, die dus alsnog, ondanks het oefenen en trainen en al eerder op wedstrijd gaan natuurlijk zo groen als gras is. Wat je ook doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:54

Ik reageer ook alleen voor mezelf. Jan Trel kan namelijk heeeeel goed voor zichzelf reageren, die heeft mij daar helemaal niet voor nodig Haha!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 16:17

Sonja schreef:
bubbels schreef:
Dit is weer een typisch voorbeeld van Bokt-strategie; niet nadenken of navragen, gewoon lekker blehren en kijken waar het schip strand.

Welnee, het ging al lang niet meer over jou maar over het systeem zoals dat nu met het NK gehanteerd wordt. Zo belangrijk ben je nou ook weer niet Knipoog Haha!

Beweer ik ook niet geloof ik. Cool Het gaat mij erom dat (ondanks dat ik het misschien in mijn 1e post had kunnen melden) men maar 1 zinnetje hoeft te posten om dat "over-elkaar-heen-walsen" te voorkomen; Goh, 1e keer? Wat start je dan?" Dat is bovendien een stuk minder werk dan een compleet verhaal typen onder het motto "wie denk je wel niet dat je bent"!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:48

Zo'n opmerking komt op zijn minst erg generaliserend over, alsof 'heel Bokt' gelijk gestemd is. En sommigen zitten iets minder 'op hun handen' als anderen Knipoog

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 17:11

Er wordt heel wat af gegeneraliseerd op dit forum, dus dat is op zich niet vreemd. Neem aan dat de mensen voor zichzelf kunnen beslissen of ze zich aangesproken voelen of niet. Knipoog

joquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:14

Gezellig gaat het hier weer, nu weet ik weer waarom ik hier niet zo vaak kom.
Overigens kan ik er wel inkomen dat je eerder ergens op een wedstrijd gestart moet zijn voordat je op een nk kan starten , voorheen was dit ook zo . Ik zou het niet in mijn kop halen om als ik weer wedstrijden ga starten om dan meteen als eerste op het nk te verschijnen . Maar ik denk dat als je met een weanling wil showen 1 wedstrijd in een jaar wel genoeg is . Overigens denk ik niet dat ik met mijn veulen van dit jaar al een wedstrijd ga halteren , maar goed als t een superveulen is kan ik ook altijd nog in marienheem meedoen , toch.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:20

Het is altijd best grappig om te lezen, hoe verward geschreven teksten kunnen over komen.
Meerdere malen ben ik ook op mijn duidelijke epistels gewezen.

Bubbels openend een topic over het NK Westernrijden Marienheem, geeft aan dat het de allereerste wedstrijd wordt, om te straten. Tevens is er zin aan, maar weet niet wat er te verwachten is.

Ook ik krabde even op mijn hoofd en dacht nou, nou Bubbels.

JanT geeft aan niet vervelend te willen doen, leeft met de gedachten dat jij voor het eerst gaat starten, wat je tenslotte zelf aangeeft.

Ik denk dat als je het gehad zou hebben over het voor het eerst meedoen aan het NK, dan had waarschijnlijk deze discussie niet zo gelopen. In dit topic is ook duidelijk te lezen, waar een eventuele zorg zit, en waar dan ervaren ruiters de dupe van zouden kunnen zijn.

Later geef je aan, dat je aan het halteren meedoet en je laat begeleiden door ervaren ruiters.
Mijn complimenten hiervoor.

Vervolgens is dit een typisch voorbeeld van Bokt-strategie? Nou, nou Bubbels denk ik weer.
Niet nadenken, of navragen? Je had ook gewoon wat duidelijker kunnen zijn bij het openen van dit topic.

Tenslotte geef je aan dat dit nou weer typisch strategie op Bokt is, dus heb je het over elkaar heen walsen, zelf een beetje uitgelokt, is het niet?

Groeten Peter

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:03

Weet iemand in de buurt van de manege iets van een leuke camping cq bungalowpark oid. Mijn man en kids moeten denk ik ook mee (als het programma net zo is als vorig jaar) en die moeten zich ook een beetje kunnen vermaken natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:48

Holten zit vol met campings en bungalowparken. Fam. Veneklaas op Mooi Holten (bungalowgebied op de Borkeld) verhuurt prive-huisjes in het bos. En Landal Greenparks (Twenhaarsveld) heeft ook genoeg huisjes. Zit je op een kwartiertje van Mariënheem af.
Voor evt. stalling nacht voor en/of na de wedstrijd kun je contact opnemen met manege Stal de Eik in Holten. Zie www.eik.nl

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 10:32

Ik snap enorm goed de problemen met de andere disciplines. Het blijft toch een NK, je verwacht een hoog nivo. Ik zou het inderdaad niet in mijn kop halen daar te gaan reinen of wat dan ook. Wat dat betreft ben ik het ook volledig met de heer Trel eens. Mijn vriend heeft me gister uitgelegd wat het probleem hierin is. En ik snap nu inderdaad wel waarom er zo gereageerd wordt.
Toch is het prettig als er bij onduidelijkheid even navraag gedaan wordt. Dit voorkomt toch ook onnodige irritatie. Nogmaals; ik had duidelijker mogen zijn, maar ik heb nergens gesuggereerd dat ik een andere discipline wil starten (reinig, trail etc etc).
En of het nou op dit topic van toepassing is of niet; op Bokt zitten de mensen vaak overal direct bovenop.
Laten we nu weer ontopic gaan.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:51

Toch denk ik dat voor welke discipline ook, er een zekere wedstrijd kennis/ervaring van de deelnemers verwacht mag worden voor ze op een NK starten. Oke in geval van het halteren van een weanling geldt dat natuurlijk niet voor het paard, maar het is toch handig als de gene die het paard voorbrengt weet waar hij/zij mee bezig is en dit al vaker gedaan heeft. Dit kan ook met andere oudere paarden gebeuren puur om ervaring op te doen. Maar dat is mijn bescheiden mening. Haha!

Ik hoop dat er in de toekomst in elk geval weer voorrondes gaan plaats vinden, of dat er een soort puntensysteem wordt opgezet. Anders krijg je weer dat elke onervaren ruiter die denkt goed te zijn en het wel interessant vind klinken dat hij/zij op een NK rijdt, mee gaat doen. Dit haalt alleen maar het NK nivo omlaag en geeft een enorm slecht beeld bij het publiek, zeker voor een sport die zich nog zo moet bewijzen. Ik zit er tenminste niet op te wachten om een paar uur in de auto te moeten zitten met de verwachting de betere ruiters van Nederland te zien rondrijden om er dan achter te komen dat het voor een groot deel een beginnersnivo betreft.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:58

bubbels schreef:
En of het nou op dit topic van toepassing is of niet; op Bokt zitten de mensen vaak overal direct bovenop.

Nou nou Bubbels, dit is ook niet helemaal waar hoor. Je geeft zelf aan dat je gaat halteren. Clown
Ik zal toch maar even een wedstrijdje tussen door mee pakken hoor, want dit is niet helemaal de bedoeling, geloof ik met halteren. Haha!
Jij zit toch ook op bokt, maar dan niet direct erop. Hoop ik voor jou. Cool

Grapje Pling

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:02

Volgens mij WIL ik niet eens op Ayla zitten. Ik denk dat ze mij meer pijn doet dan een "volwassen paard" met een slechte dag. Knipoog

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:28

crazycactus schreef:
Weet iemand in de buurt van de manege iets van een leuke camping cq bungalowpark oid. Mijn man en kids moeten denk ik ook mee (als het programma net zo is als vorig jaar) en die moeten zich ook een beetje kunnen vermaken natuurlijk.

Een zeer goed verzorgde kleine camping vind je op ongeveer 100 meter van de manege vandaan. Wij hebben hier ook elk jaar gestaan tijdens het NK. Het is ongeveer 5 minuten lopen vanaf de manege.
Je vind ze op deze site http://home.hetnet.nl/~tlinderhof/

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:31

Jolande schreef:
Ik hoop dat er in de toekomst in elk geval weer voorrondes gaan plaats vinden, of dat er een soort puntensysteem wordt opgezet.

Er zijn dit jaar ook voorrondes, toch??

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:30

crazycactus schreef:
Jolande schreef:
Ik hoop dat er in de toekomst in elk geval weer voorrondes gaan plaats vinden, of dat er een soort puntensysteem wordt opgezet.

Er zijn dit jaar ook voorrondes, toch??

Dat dacht ik ook, tot ik dit las:
Sonja schreef:
Vroeger waren er inderdaad (milde) toelatingseisen voor het NK wbt een te behalen aantal punten en te starten wedstrijden. Door de voorrondes die nu verreden worden, is deze eis (helaas!) komen te vervallen.
Dat betekent dus dat iedereen in kan schrijven. Persoonlijk vind ik dat jammer, en vind ik dat je een start op een NK moet verdienen

Dus schijnbaar zijn de voorrondes niet echt voorrondes Verward

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:42

Jawel want je moet eerst door de voorrondes om in het weekend de finale te mogen rijden. Je moet dan wel bij de eerste 10 eindigen anders mag je weer naar huis.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:43

Het blijft dus een soort momentopname omdat het niet representatief is voor het hele seizoen en constante prestaties.

=^.,.^=

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:45

crazycactus schreef:
Jawel want je moet eerst door de voorrondes om in het weekend de finale te mogen rijden. Je moet dan wel bij de eerste 10 eindigen anders mag je weer naar huis.

Dat zijn de voorrondes op het NK zelf waar gewoon publiek naar toe kan en die geven dus absoluut geen garantie van het nivo van de ruiters/paarden die naar het NK komen.

Imo moet al voor het NK beslist zijn of iemand NK potentie heeft of niet om zo een serieuze wedstrijd neer te kunnen zetten waar een ieder met plezier naar kan kijken.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:25

vind ik ook, het moet toch makkelijk te doen zijn. Er zijn zat regionale wedstrijden. Alle punten worden toch bij de wran ingeleverd voor highpoint titels ed. Dan moet het toch te doen zijn om de 25 (noem maar een aantal) hoogst geplaatste combinaties te laten starten.... Of zulke eisen stellen dat je echt wel al wat gepresteerd moet hebben zoals verplicht aantal wedstrijden, met plaatsing bij de eerste zoveel.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:15

Laika schreef:
Een zeer goed verzorgde kleine camping vind je op ongeveer 100 meter van de manege vandaan. Wij hebben hier ook elk jaar gestaan tijdens het NK. Het is ongeveer 5 minuten lopen vanaf de manege.
Je vind ze op deze site http://home.hetnet.nl/~tlinderhof/

Hey Lil, gaan jullie daar ook staan dit jaar? Wij waarschijnlijk wel, ik vind het een heerlijke camping, lekker dichtbij, schoon en met heerlijke douches Haha! .

Verder ga ik (als alles goed blijft gaan) dit jaar voor het eerst het NK starten, ik heb er ontzettende zin in en ik ben heel benieuwd wat we er van gaan bakken Lachen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:21

Wij dit jaar denk ik niet, we hebben immers geen kampeermiddel meer.
Colin start er dacht ik wel, maar dat weet ik niet zeker. Ik hoor zoveel wedstrijden voorbij komen dat ik dat niet exact kan bijhouden.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 08:36

Sonja schreef:
De pest vind ik ook met hoe het nu gaat, dat je geen goede schifting hebt in wie de voorrondes mogen/gaan rijden.

Dat was voorheen nog iets erger,toen moest je gewoon 4(dacht ik) erkende wran shows gereden hebben om te mogen deel nemen aan het NK.En als je op die 4 wedstrijden in de onderste regionen was beland omdat je je paard of jezelf nog niet onder controle hebt mocht je toch starten op het NK.

Als iemand nu voor het eerst gaat starten, en in de pleasure de controle over z'n paard verliest/regels niet kent oid, en bij MIJN paard op de kont rijdt, lig IK eruit omdat iemand anders nog geen wedstrijdervaring had.

Ben er vast van overtuigt dat de jury in de voorrondes ,zou zoiets gebeuren en hij/zij ziet het) het op een gepaste wijze oordeelt.

Ik vind het voorronde systeem perfect.Denk ook dat ruiters die voor de eerste keer starten(P classes) hier niet het NK voor gaan gebruiken omdat het een hoop geld kost en de waarschijnlijkheid groot is dat je niet door de voorronde komt.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 08:53

Goh! Ik wist dit niet.. dat je 'zomaar' aan het NK mee kon doen.

Mijn mening:

Fijn! Dan hoef je niet eerst een vermogen uit te geven en door het hele land te reizen om genoeg punten te vergaren om mee te kunnen doen.
De sport is realtief klein en dit opent mogelijkheden en toegankelijkheid.

Minder fijn! Om bovenstaande gevene redenen dan niet iedereen verantwoordlijk genoeg is om in te schatten of ze mee kunnen doen. Toch zullen die mensen al snel in de voorrondes eruit zijn, daar zijn voorrondes voor.

Ik zelf start nog niet eens amateur dus zal wel komen kijken denk ik, maar niet meedoen.