[WN] Vraagje over sporen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

Re: Vraagje over sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:25

om even lekker kort door de bocht te gaan: ik heb altijd geleerd dat sporen zijn als een zweep, je gebruikt ze als je ze nodig hebt, en als je ze niet nodig hebt gebruik je ze niet, simpel toch?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:30

Ja, maar de één gebruikt een zweep ook wat eerder dan de ander Knipoog

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:46

Ja maar is het niet zo dat je alle hulpmiddelen op een goede en een slechte manier kan gebruiken
dus er eigenlijk altijd wel iets te zeiken valt voor deze of gene

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:52

Precies Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:21

Banjer van mij accepteert sporen niet, ze bokt er naar, en gaat op een gegeven moment ook bokken naar je been als je ze niet gebruikt... en geloof me... bokken kan ze....

Ik kan het gelukkig oplossen door achter mijn been bij te tikken met de zweep als ze niet reageert... dan volgt er ook wel een flinke bok, waar ik dan weer overheen tik (en dan heb ik het echt over tikjes, dus niet slaan), maar dan hoef ik maar iets van 3 bokken uit te zitten, en dan is het klaar... dan beseft Banjer dat ze het toch niet "wint"...

Dit heeft zeer waarschijnlijk ook te maken met dat ik zelf absoluut niet goed genoeg ben om met sporen te rijden (ik rijd er dan ook niet mee)...

Voordeel van een zweepje boven sporen vind ik, dat ik het zweepje makkelijker weg kan gooien tijdens het rijden, als ik het niet meer nodig heb... Haha!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:46

mmm, ik ken je achtergrond (en die van Banjer) en ik denk dat het bokken naar je sporen meer met je paard dan met je rijvaardigheid te maken heeft.

Banjer heeft geleerd dat als zij bokt naar jou sporen jij ze af doet, je hebt gewoon een slim paard Knipoog

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:30

ben het hier helemaal mee eens Banjer is gewoon een erg slim paardje *LOL*