Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:en toch, ondanks alle discussies, wordt er op bokt weer een quarter aangeboden die in aug 2 wordt, en volgens de huidige eigenaar (of aanbieder) klaar is om onder het zadel te gaan....
Cassidy schreef:Ik zou kijken naar maat, bouw, bespiering en geslacht. Naar gedrag (is hij er klaar voor?) en de situatie waarin ik een paard kan of moet houden.
hihaa schreef:Cassidy schreef:Ik zou kijken naar maat, bouw, bespiering en geslacht. Naar gedrag (is hij er klaar voor?) en de situatie waarin ik een paard kan of moet houden.
helemaal mee eens!!
je kunt wel een lijn trekken naar leefdtijd, maar dit is toch veel en veel belangrijker?! maat, bouw en bespiering.
kan het paard het lichamelijk al wel aan? dat zou ik op nummer 1 zetten en dan de leedtijd.
(en ook geestelijk, maar goed da's voor iedereen ook wel duidelijk mag ik hopen)
ik had me d'r eigenlijk niet in willen mengen, maar moest dit effe kwijt
johnnie schreef:Ik ben geen paardenprofessor echter een paard zadelmak maken zou in 2 fases kunnen plaatsvinden.
Allereerst denk ik dat de eerste fase het beste vertrouwd maken met het materiaal is. Hoe vroeger je hier mee begint des te beter. Ik denk dat dit de belangrijste fase is. Enig geduld en vertrouwen opbouwen is hiervoor essentieel
De tweede fase het rijden is een ander verhaal. Er zullen hier verschillende meningen over zijn. Het paard dient er mentaal en lichaamlijk klaar voor te zijn. Sommige beginnnen op de leeftijd van 18 maanden al mee en dat met enkele minuten per dag, en sommige zullen er pas later mee kunnen kunnen starten.
Romkabouter schreef:Omdat kinderen ook het snelst en gemakkelijkst leren en nieuwe dingen I presume