[WN] Quarter hengst met maat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Quarter hengst met maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:05

jessiejanes schreef:
Ik heb veel respect voor de mensen ,die zeggen niet te rijden ,omdat ze vinden dat ze te zwaar zijn;voor ieder paard!
De 90 kilo-regel van maneges vind ik zeer goed,als iemand van 100kg op een stevig-paard/stevige quarter gaat zitten komt het langzaamaan bij de grens voor mij.

Ik vind dat je het echt per combinatie moet bekijken. Ik denk dat menig beetje stevige vent al snel bij die 100 kg komt en als iemand die weer iets zwaarder is een wintec ipv een zware leren zadel gebruikt los je daarmee al zo'n 10 kg op als het niet meer is.

Er zijn best een aantal flinke kerels die prof zijn en op kleine Quarters rijden en ik heb die paarden nooit dusdanig zien lopen dat ik dacht, ach wat zielig... (niet om het gewicht in elk geval Knipoog )

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:39

Ik ben het wel met Jeddah eens. Ik heb een paint van zo'n 1.50, maar zij is zo stevig gebouwd dat ze makkelijk iemand van 100 kg kan dragen. Daar en tegen heb ik nog een quarter van 1.50 die dat waarschijnlijk te veel zou worden.

Ik moet zeggen dat ik altijd liever paarden van rond 1.50 had. Vandaar deze twee bovenstaande paarden die ik noemde. Maar ik zat toen ook meer richting reining. Nu ik bij een pleasure trainer in Amerika zit, en wat grotere paarden gewend ben, vind ik dit ook prettig. Ik hoef mijn hielen niet meer op te tillen, als ik ze aan wil drijven. Ik ben zo'n 1.78, en mijn pleasure paard in Amerika is nu zo'n 1.55 denk ik. Zij zal waarschijnlijk doorgroeien tot 1.60 of 1.60+. Ik vind dit nu ook een mooier plaatje. Voor de pleasure dan weliswaar, ik vind het voor reining minder belangrijk. Bij pleasure draait het natuurlijk erg om het showen, en is het plaatje ook belangrijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 06:51

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat een paard 20% van zijn eigen gewicht kan dragen.
Natuurlijk heeft eea veel te maken met de rijkunst en de leeftijd en konditie van het paard, met name de rugspieren.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:05

De ene 100kg is de andere niet. Iemand van 70kg die er als een zak aardappelen op zit, is voor het paard veel minder prettig dan iemand van 100kg die goed in de beweging van het paard mee gaat.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:31

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:30

Mijn instructrice laat mij nog altijd op haar paarden rijden en ik ben ook bijna 100 kilo .
Maar wel met enige jaren rijervaring inderdaad .
Ik heb ook altijd goed willen leren rijden zodat het paard geen last van mijn gewicht heeft , dat vindt ik nog heel belangrijk !