[WN] Valse staart, wie kan mij helpen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Valse staart, wie kan mij helpen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:28

ik ik ik... Lanna heeft geeneens een maantop Lachen
De rest is wel in orde Lachen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:17

Mijn Tina heeft ook geen maantop, lijkt me idd ook wel leuk.
Afbeelding

Hier lijkt het nog wat maar eigenlijk lijkt het nergens op, gelukkig hebben haar dochters allebei de manen van hun pappa geërfd.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:49

Dot net zo Anya... manen zát, maar die maantop...
Een vriendin heeft es een paardenkapper op stal gehad (weet niet of zij het was) voor een workshopje en zij heeft toen bij verschillende paarden maantoppen in laten zetten. Echt fantastisch resultaat en het maakt echt een groot verschil! Daar gebruikten ze overigens staarthaar voor van het paard zelf. Ik heb Dot's manen al de hele winter niet geknipt en was al van plan om, als ik haar binnenkort weer ga fatsoeneren, plukken maan te bewaren om te gebruiken voor in de maantop. Die vriendin weet nu ook hoe het moet en des noods maak ik zelf iets met zo'n klemkammetje waarmee je ook van die gekleurde nepplukjes of bruidsstukjes voor in je haar vast zet.

Ik heb nog even gekeken, maar 't is mij niet helemaal duidelijk of ze die workshop bij haar geeft of dat ze naar mensen toe komt en of die €100 per persoon of per workshop voor 5 man is. Ik ga es infromeren, misschien kunnen we een 'maantopje-workshopje' krijgen.

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:22

Bij Terra ligt het iets anders, mega dikke staart, wat dunne manen en geen maantop. Ik heb echter begrepen dat een ingevlochten maantop binnen enkele uren/dagen door het paard eruit geschuurd wordt. Het lijkt me handig om de maantop te bevestigen met een klemmetje oid, zodat je hem er eenvoudig in en uit kan doen. Het lijkt me erg leuk zo'n maantop-workshop. Ik ben zeker geinteresseerd

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:33

Ik heb haar gemaild om info over een 'maantop-workshop', zodra ik wat weet horen jullie dat.
Ik ga in ieder geval zelf proberen zo'n maantop-extension te maken met een klemmetje o.i.d., zodat ik iets heb wat ik er met wedstrijden in kan maken. Daar gaat het me voornl. om.
Bij de paarden van die vriendin bleven de ingevlochten extensions trouwens goed zitten. Paarden schuurden niet (voor zover ik weet) en ik heb het resultaat pas een aantal dagen later gezien... zat er nog helemaal strak en netjes in.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:36

Ik ben benieuwd. Het zou wel verschil maken. Lan heeft een leuk koppie, maar een beetje blote konten voorhoofd. Aan de andere kant zie je dan wel goed het zilver van haar nieuwe showhoofdstel Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:15

Ja, maar bij een showhoofdstel kun je de maantop ook ónder de frontriem laten. Maar dan staat het toch nog mooier als daar een flinke bos onder vandaan komt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:32

Heeft Calemity_Jane dat laatst niet gedaan? Een maantop gemaakt bij een van de paarden van Jos??

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:17

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 07:42

Nee nog niet gezien, heel betaalbaar, ik heb het opgeslagen, bedankt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:08

Kijk, dat princiepe van die fun-clip-ins bedoelde ik dus voor de maantop. En als zelf fabriceren lukt (je moet een goede manier zien te vinden om het haar aan de klip te bevestigen) kun je dat ook met staarthaar doen. Meerdere klips rondom de staartwortel, dat maakt het dragen voor het paard ook prettiger. Zo'n zware staart aan slechts 1 vlechtje hangen lijkt me niet echt prettig. Plus dat je met meerdere kleine plukjes ook een natuurlijker beeld krijgt lijkt me... ik zie ze nog als eens op de shows waarbij het toch wel érg duidelijk zichtbaar is dat ze een nepstaart in hebben (hoewel dat vaak komt door verkeerd inhangen).

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:30

Ik heb antwoord gekregen van de paardenkapster.
Clinic kan aan huis, 4 á 5 man, €100 per persoon, van 9.00 tot 16.00 uur.
Dat is dus wat ook op de site staat, blijkbaar maakt het dus niet uit of je een 'grote' clinic wilt of een 'kleintje' (alleen maantopjes).

Ik vind €100 persoonlijk te duur om te leren hoe ik een maantop verfraai, manen en staart zijn in mijn geval niet nodig; manen worden gemilimeterd voor de show (nou ja...gecentimeterd dan) en d'r staart is prima, die moet gewoon weer in de tubes, dan wordt'ie vanzelf weer hartstikke dik. Voor die maantop freubel ik dan zelf wel een clippie...
Ik heb haar nog wel een mailtje terug gestuurd met de vraag of een 'mini-clinic' ook mogelijk is, uitgelegd dat het ons alleen om de maantop gaat, dus wie weet komt ze nog met iets anders...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:38

Francis schreef:
Nog meer (western)liefhebbers? Misschien kunnen we iets organiseren...

Als er wat wordt georganiseerd heb ik eventueel wel interesse om dar aan mee te doen. Ja

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:16

ik heb inderdaad extensions in de manentop gezet bij solanos en bij jim maar het blijft niet zitten.
Ze schuren het er met eten,slapenenz er toch uit.
Jim heeft er 30 in zijn staart zitten en sie zitten al bijna 5 maanden prima dus dat werkt wel Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:25

Ik weet niet hoe die vriendin het heeft gedaan, ik dacht ingevlochten ofzo, maar die bleven prima zitten. Misschien heeft het óf met de methode te maken, óf gewoon met het paard...
Zo thuis kan het me niet veel schelen, maar voor de show vind ik een flinke voorpluk toch wel mooi, dus dan is zo'n clipje ook een oplossing. Die haal je er gewoon weer uit na de show. Ga binnenkort es aan't freubelen, als het lukt zal ik hier melden hoe ik het gedaan heb.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:06

Voorpluk doe ik toch altijd in een vlechtje, zodat het hoofd mooier uitkomt...manen doe ik ook millimeteren en mijn paard heeft ook een dikke staart. Nog wat kort, omdat het bij de vorige eigenaar is aangevreten Vork Maar ook dat is al een heel eind aangegroeid.
Dus nee, ik heb geen interesse eigenlijk...ik vind het ook veel te duur. Krijg je dan meteen een nepstaart mee ofzo? *LOL*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 10:18

als je voor die prijs van de soort clinic paardenkapster een valse staart erbij krijgt heb ik wel interesse groeten Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:48

Ik heb gisteravond nog een mailtje terug gehad over een 'mini-clinic'.

Het is mogelijk dat het van 9.30 tot een uurtje of 12.30 kan worden gegeven, en dan alleen voor de maantop. He bedrag wordt dan 50,00 Euro p.p. + de reiskosten.
Hoe lang zijn de manen van je paard? De plukken die gebruikt worden om in te zetten zijn +/- 30 cm. lang. Voor dat bedrag neem ik materiaal mee (haren).
Het is natuurlijk mogelijk als de manen zo lang zijn die te gebruiken.
Wil je alleen een lange maantop voor shows of voor een bepaalde periode?
Het is namelijk ook mogelijk dat ik een maantop vervaardig die je kunt
plaatsen aan je hoofdstel.
Een maantop kost 46,50 Euro.

Groetjes,
Diana

Bij de kosten van de clinic zit dus wel materiaal inbegrepen (haar) maar dat is dan haar voor extensions, niet zo'n staart 'toupet' zoals zij dat noemt... een 'showstaart' dus... Ik denk ook dat je er een beperkt aantal extensions krijgt, puur om zelf de techniek een beetje te leren. Je zult achteraf niet zo'n staart hebben wat je zou hebben als je het haar laat doen.

Maantop voor aan het hoofdstel vind ik geen optie, ik wil juist een volle maantop voor de Halter... geen frontriem dus.
Ik ga zelf eerst es aan't fröbelen met maanhaar en clipjes en zie dan wel verder... voorlopig show ik toch nog niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 10:12

Ondertussen had ik een heel vriendelijke en spontane toezegging van Breitling dat ze wel bij mij thuis de staart zou willen invlechten. We hebben daar druk pm verkeer over gehad, maar opeens stilte.
Ik heb haar gevraagd wanneer ze zou komen, maar ze vond het toen te ver weg. De oplossing was dat ze een tekening zou sturen waarmee ik het zelf kon doen, maar die tekening is ook niet gekomen, mijn mailbox was te klein en de 2 bokkers die haar daarna hun e mail adres gestuurd hebben kregen geen antwoord meer.
Dus mijn vraag aan is hoe komt ik aan een werktekening, of weet iemand intussen een andere oplossing.
De tijd begint een beetje te dringen nu Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:30

Wat voor staart heb je precies? Zit er bovenaan een lusje aan de staart?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:50

Nee ik krijg een staart van een bruin paard van een slager.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:59

Ok, ja...dat wordt moelijk invlechten. Ik vind een zogenaamde staart toupet wel makkelijk. Dat is gewoon een staart aan de bovenkant bij elkaar gebonden met een lusje eraan.
Dus je krijgt gewoon een staart met staartwortel eraan?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:28

Dat soort showstaarten heb je overigens ook...waar de huid nog aan zit. Maar dan moet je toch weer een preparateur vinden die de huid kan prepareren. Degene die ik gezien heb met huid, was van de hele lengte van de staartwortel genomen. Er zaten twee gaten in, boven elkaar, waar je een pluk staarthaar doorheen kon steken en dan samenvlechten met twee plukken staarthaar die je náást de nepstaart pakt (zodat die twee plukken dus om de nepstaart heen komen) bij de middelste pluk die door het gat komt, kun je dan ook nog wat haar van de nepstaart voegen.
Dit doe je dus bij beide gaten en zo zit'ie op twee punten vast en ligt'ie als het ware op de staartwortel van het paard. Een érg mooi systeem wat vooral prettig is als je de staart ook bij rijonderdelen wilt gebruiken. Dan gaat het paard z'n staart n.l. altijd iets dragen en zie je bij een nepstaart die onderaan de staartwortel bevestigd wordt toch altijd een knik in de staart. Bij die met een reep huid zie je dat dus niet, omdat'ie op de staartwortel ligt. Het geeft een natuurlijker beeld én blijft veel beter zitten, vooral met rijden dus.

Misschien kun je een preparateur zoeken die zoiets voor je kan maken van die staart. Zal ook niet goedkoop zijn, maar dan heb je wel iets wat je keer op keer kunt gebruiken. (Preparateurs zijn mensen die dieren opzetten. Als je niet weet waar je die moet zoeken heb ik wel een telefoonnummer van een goeie. Of hij dit ook kan weet ik niet, maar vragen staat vrij natuurlijk).

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:53

waar vind je dan zo een staart met geprepareerde huid? en mag je daarmee starten dan op een westernwedstrijd?

en hoeveel kost zo een staart met zwarte haren?? liefst redelijk vol en een 90tal centimeters lang

en heeft iemand zulke tekening of instructiefiche om te plaatsen?

groeten

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:06