[WN] Startgeld WRAN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintje

Re: Startgeld WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:36

Dance schreef:
@Anya: Om te kunnen starten met je QPA moet je ook lid zijn van de betreffende rasvereniging.

Dit geldt niet voor de Paint Horses:
APHA Rulebook
SC-160. General Show Rules
A. ELIGIBILITY TO SHOW. A show must be open to all Paint Horse owners in good standing with the APHA to gain approval. No exhibitor may be required to be a member of any organization in order to compete in an approved class.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:38

Anya schreef:
En inderdaad Dance... als ik iets verwarrend heb gevonden altijd dan is het wel dat je van meerdere westernverenigingen lid moet zijn als je wilt starten met je quarter/paint/appie etcetera.
Volgens mij MOET je alleen lid zijn van de Amerikaanse vereniging, NIET van de Nederlandse tak.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:46

Tenfold schreef:
Bovendien gaat de vergelijking met de NRHA mank: tijdens die wedstrijden wordt een deel van het geld (+added money + soms een beeld) uitgekeerd aan de deelnemers en soms behoorlijk veel ook.

Inderdaad, maar daar heb je alleen wat aan, als je een beetje bovenin eindigt.
In de regel gaan er meer weg zonder, dan met verdienste!

Groetjes Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:58

Dance schreef:
@PeterV: het ging over startgelden en niet over boxhuur, reiskosten en wat je onderweg en op de wedstrijd aan eten en drinken kwijt bent.
Jij hebt hier over wedstrijden op een ander niveau als over de "normale" wedstrijden, die door dezer of gene worden georganiseerd. Vrijwilligers wel te verstaan, die al het werk wat er voor nodig is zonder onkostenvergoeding gewoon doen.

Sorry Dance, dat ik het wat uitgebreider verwoordt heb, ik bedoelde het namelijk als een voordeel, want de kosten voor de boxen ed, daar rijden wij nu twee shows voor, op één plek.
Verder antwoordt ik alleen op de vraag, wat voor kosten er gemaakt moeten worden bij andere dan de Wran georganiseerde wedstrijden, en geeft daar twee voorbeelden voor op.

Groetjes Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:00

cornelie schreef:
Daar zat ik ook al naar te kijken, dan mag je echt wel een geldboompje in de tuin hebben staan }>

Of een nazaat die een beetje bovenin eindigt. Clown Haha! Cool

Groetjes Peter

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:05

PeterV schreef:
Of een nazaat die een beetje bovenin eindigt. Clown Haha! Cool

Groetjes Peter

Fokken is gokken toch Haha! ( maar wel fraai gelukt dan )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:10

Oh kijk eens aan.. dus je hoeft in Nederland eigenlijk nergens verplicht lid van te zijn om western te starten. Je moet alleen de beschikking hebben of het juiste ras dus. Weer wat geleerd Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:10

Wahaha Cornelie Clown
Wat scherp!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:18

cornelie schreef:

Fokken is gokken toch Haha! ( maar wel fraai gelukt dan )

Zou ik ook in de hengstenspecial mogen staan met een pasfoto erbij.
geen K I maar wel levend nazaat garantie.
Kosten in overleg, dit in verband met de te rijden kilometers. Clown Nagelbijten / Gniffelen

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:53

Natuurlijk verdien je bij de NRHA alleen wat terug als je bovenin eindigt. Als je regelmatig bovenin eindigt, dan kun je er een leuk bedrag aan over houden. Feit is dat de opbouw van de startkosten een compleet ander uitgangspunt hebben bij de NRHA in vergelijking met bv de WRAN. En dus kun je die twee niet goed met elkaar vergelijken.

Als je vergelijkt wat de kosten zijn bij verschillende verenigingen moet je ook meenemen wat je er voor terug krijgt. Zo krijg je bij de engelse verenigingen veeeeeel meer wedstrijdmogelijkheden, je kunt ieder weekend kiezen waar je rijdt, zoveel wedstrijden zijn er. Daar betaal je dan ook voor.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:59

Wran : Amateurs onderdeel € 10,00
Administratie kosten (eenmalig per startnummer) € 2,50
WRAN leden krijgen per start € 3,50 korting.
Dus een wran wedstrijd starten kost mij 9 euri met het voordeel dat je punten kunt behalen( mits je goed rondrijdt natuurlijk )
Mijn laatste wilde wedstrijd die ik reed was ook amateur was ik ook lid , kosten 12,50 euro en geen admin kosten dus eigenlijk is de wran goedkoper..... mensen mensen ..waar gaat dit over , elke sport kost geld en je moet geen appelen met peren gaan vergelijken.. en dan heb ik het nog niet over startgelden van DRHA / NRHA/ AQHQ gehad want die liggen nog veel hoger....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:03

Tenfold schreef:
Zo krijg je bij de engelse verenigingen veeeeeel meer wedstrijdmogelijkheden, je kunt ieder weekend kiezen waar je rijdt, zoveel wedstrijden zijn er. Daar betaal je dan ook voor.

Hmm de organisatie kosten blijven redelijk gelijk. Of zijn bij Engels soms goedkoper (in de zomer hoef je alleen een groot weiland te huren). Dus dat argument vind ik niet opgaan. Is hooguit een reden om Engels te blijven rijden. Western kun je ook best vaak starten... Je moet er alleen wat kilometers voor over hebben.

@Peter >;) Nagelbijten / Gniffelen

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:07

Geen idee of de kosten van de organisatie bij engels hetzelfde is als bij western. Ik heb geen inzicht in de boekhoudingen.
Maar daar ging het me niet om. Het argument waar het mij om gaat is dat je voor hetgeen je betaalt in de engelse sport op de lange termijn ook meer terug krijgt, namelijk tig wedstrijden die je kunt starten waar en wanneer je maar wilt. En dat argument gaat zeker op.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:30

Dance schreef:
JanT schreef:
Ik heb zo het idee dat men gewoon zoekt om wat te griepen te hebben.

Denk niet, dat dat zo is.

denk het wel. Deze tarieven bestaan minimaal al zo lang als de Euro bestaat. Volgens mij heeft Chantalleke al eerder WRAN wedstrijden georganiseerd en wist deze tarieven dus allang.
Minimum tarieven zijn gesteld om te voorkomen dat organisatoren met veel sponsorgeld zo weining startgeld zouden vragen dat organisatoren met weining sponsorgeld en dus hogere startgelden daar nadeel van zouden ondervinden.
Nu kan je natuurlijk wel zeggen dat de deelnemers daar van profiteren, maar er zijn veel meer organisatoren met weining sponsors dan met veel sponsors. En wanneer de organisatoren met weinig sponsors afvallen blijven er niet veel wedstrijden over en gaat dus alleen het grote geld regeren.
En dat is weer ten nadele van de deelnemers

Deze tarieven staan al een paar jaar in de voorwaarden voor WRAN erkenning en nu is het ineens niet goed???

Is dat zo? Euro + gulden, gulden + euro.

Het is mogelijk dat er een fout gemaakt is bij het omzetten van guldens naar Euro's, naar dan heeft nog nooit iemand het bestuur van de WRAN daarop gewezen.

Chantalleke doet niet anders als klagen op Bokt over de meest uiteenlopende onderwerpen, maar op de ALV doet ze haar mond niet open???

Is me niet echt opgevallen. Lijkt me de eerste keer te zijn.

Jammer, beter opletten zou ik zeggen!

Als de organisatoren minder inschrijfgeld willen vragen dan het minimum dat door de WRAN wordt voorgeschreven, kunnen we toch de norm hiervoor aanpassen.

Ja?

Nee?

Waarom altijd dat dreigen? Waarom het wedstrijdcirquit dat we met elkaar hebben opgebouwd de afgelopen jaren, weer afbreken door te dreigen om wilde wedstrijden te organiseren omdat men dan met de regels de hand kan lichten. (Want dat wil Chantalleke dus)

Beetje beladen woorden Jan. Dreigen? Je kunt het ook als een mededeling zien.

Als.... dan vind ik geen mededeling!!

Weer het woord wilde wedstrijden. Jan, er zijn géén wilde wedstrijden. Dat woord over particulier, dus zonder de inmenging van de een of andere vereniging georganiseerde wedstrijden en wedstrijdjes is jouw uitvinding. Als je dan toch zulke harde bewoordingen gebruikt, dan kan en moet je er ook het volgende aan toevoegen. De WRAN wilde het wedstrijdgebeuren zelf in de hand hebben en de regels voorschrijven. Dat noem je uitbouwen van een machtspositie.

Slaat nergens op, laten we vooral weer 10 jaar terug gaan, met allemaal heilge huisjes. Ieder voor zich en God voor ons allen. Wat zo uniek is aan de wedstrijdsport is dat jullie het nooit leren. (en dan hebik het niet over het rijden)

Met welke regels zou, in dit geval Chantalleke, dan de hand willen lichten? Dat is een veronderstelling die geen hout snijdt. Komt eerlijk gezegd wel wat deginererend, zo niet beledigend over. Er zijn namelijk nog andere regels dan die van de WRAN.De WRAN is de partikuliere wedstrijden zoals jij dat noemt gaan boycotten omdat daar met alle regels de hand werd gelicht en wel de naam WRAN werd gebruikt om e.e.a. aanzien te geven.

De regels die tot doel hebben organisatoren en deelnemers te beschermen, niet om te pesten.

Zo kun je het dan ook noemen, maar waartegen en waarvoor moeten die dan beschermd worden?

Jammer dat je je er zo weinig in verdiept!! Eigenlijk denk ik Dance, want daar ken ik je weer net even te goed voor, dat je gewoon een beetje loopt te stangen, want jij weet echt wel beter.

Laatst bijgewerkt door JanT op 23-03-05 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:39

Volgens mijn moet er weer een tafeltje gereserveerd worden straks. Sigaar

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:49

Hmm denk dat je het restaurant moet afhuren Cool

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:55

Gaan we iets gezelligs doen????

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:58

Nou.....een flinke borrel zou er best ingaan Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:15

Op het moment ben ik toe aan meer dan een borrel Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:15

Sandra_H schreef:
Nou.....een flinke borrel zou er best ingaan Clown

jaaaah mag ik de BOB zijn Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:16

Jij mag BOB zijn dan ben ik ROB Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:17

rare opmerking voor een vrouw eigelijk Doei!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:18

@Tenfold. Ja dat argument snijdt zeker hout. Maar dat heeft minder met startgelden te maken. Of misschien ook wel. Omdat lidmaatschap van een vereniging een tak van sport groot maakt. Met andere woorden, dan is het een kip of ei discussie.

Maar ik denkt dat de organisatie van het gemiddelde paardensportevenement altijd een breakevenpoint kent. En dat betekent dat bij sommige evenementen wat bij moet en bij sommige wat overblijft. En als je wilt dat de spreiding van die evenementen beter wordt, dan is dat juist weer een reden om het inschrijfgeld zo te houden als het nu is.
Laatst bijgewerkt door Anya op 23-03-05 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:19

PeterV schreef:
rare opmerking voor een vrouw eigelijk Doei!

haha wie heeft hiervoor nu de raarste opmerking gemaakt Peter Clown Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:24

[quote="Anya"] Schijnheilig