[WN] Ben ik bedonderd of niet? (westernlessen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: Ben ik bedonderd of niet? (westernlessen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 12:34

Bedankt voor de reacties!

Ik kijk het vandaag nog even aan, en misschien dat ik ook gewoon eens vraag waarom ze nog geen westerntuig hebben of paarden waar de basis van het westernrijden niet eens in zit. En als ik daar geen duidelijk antwoord op krijg, ik denk dat ik er dan mee stop.
En dat ik dan hier en daar eens een les ga rijden om te zien wat mij het beste bevalt Lachen

lightnin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:22

het is op zich niet zo gek dat die manege dat wil proberen en ze zullen er ongetwijfeld ook naar kijken maar in friesland is gewoon niet veel voor de westernruiter en dus is het niet zo vreemd dat men zo begint en vergis jullie niet, velen van ons hebben niet een grote beurs en zullen dus ook zo begonnen zijn. De mensen die direct een niew zadel trailer en goed paard kunnen kopen zijn er niet zo veel, het is ook jammer dat de meesten van jullie hun niet eens de kans wil geven om iets op te bouwen, terwijl bijvoorbeeld de lokatie zeer geshikt is voor wedstrijden, dus wat mij betreft: iets positiever allemaal

groetjes Cool

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:51

Je kunt van alles bedenken waarom ze geen western tuigwerk hebben en geen western getrainde paarden. Maar het is gewoon een feit dat als je western les wil geven je minimaal een basis kennis en uitrusting moet hebben. Je zult moeten investeren hoe je het ook draait of keert. Verkoop des noods een paard dressuur paarden en ruil wat zadels in. Er zijn genoeg goede niet al te dure tweedehands zadels te koop dus dat kan geen rede zijn om er geen te hebben.
Sorrie hoor maar als je serieus aan de bak wilt geld voor mij "waar een wil is is een weg"

Voor mij klinkt dit absoluut weer als een dressuur stal die een graantje mee wil gaan pikken. (Ik denk dan vooral aan dat verplichten van die 10 lessen kaart!)

Maar misschien heb ik het mis en staan ze de 26ste voor aan in de rij bij de auction van Burgmeijer Quarterhorses om een paar leuke paarden op de kopt te proberen te tikken.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:52

lightning zei het volgende:
Citaat:
maar in friesland is gewoon niet veel voor de westernruiter

he?????
wil niet banketstaaf doen hoor maar de westernruiter kan zich in friesland aardig verwent voelen,
les in oosterwolde bij de silverranch
les in makkinga bij willem odendaal
les in boelenslaan bij the lits river ranch
les in nijega bij bluejackeroo stables
en bij alle stallen kan je op een "les" paard rijden met westernzadel.
les op heel veel plaatsen in friesland door ervaren instructie
shows op de silver ranch ( wran en aqha)
regelmatig clinic's op al die stallen waar je ook weer aan mee kan doen met een les paard.
mis ik nu iets of jij?

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:19

En wat dacht je van de Sylvester Ranch in Blesdijke. Les op Nederlands Kampioen Painthorse of wedstrijdpaarden. Op prachtig mooie wedstrijdzadels en hoofdstellen in een mooie binnenbak.
(Was je me vergeten te noemen Sil??) Haha!

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:21

haha inderdaad, komt dta het andere kant friesland is! haha
zal nog wel meer mensen vergeten zijn en dat geeft al aan hoe veel keuze mensen in friesland hebben!!
groeten sil,
oja voor diegene die ik nog meeer vergeten ben SORRY!!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 01:35

Klinkt inderdaad alsof je bedonderd bent ... maar je had het geloof ik wel naar je zin? Ik zou gewoon ergens anders een echte westernles volgen en dan kijken waar je verder wil. Wat maakt het uit wat voor naam je eraan vastplakt zolang je maar plezier hebt, toch? Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 17:37

Ik had maandag weer les gehad. Ik vond het weer heel leuk Ja Reed nu op een paard dat i.i.g. de basis kent (heeft al meerdere lessen western meegereden, en ik geloof dat ze 'm ook getraind daarvoor hebben). Dus dat ging al een stuk beter. We hebben een beetje geoefend met zijgangen en we hebben gewerkt aan de basis (de hulpgeving enzo).
Ik had ook gevraagd waarom ze nog geen westerntuig hebben en waarom de paarden (op 1 of 2 uitzonderingen na) geen basis hebben in het westernrijden. Antwoord was simpel: geen geld en men wil eerst zien hoe het loopt. Logisch vind ik.

Ik heb besloten om i.i.g. mijn 10-rittenkaart vol te maken en daarna ga ik waarschijnlijk verder zien bij andere westernmaneges Lachen

Nog bedankt voor de reacties btw Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:05

Amethyst schreef:
Antwoord was simpel: geen geld en men wil eerst zien hoe het loopt. Logisch vind ik.

Tsja en zo krijgen heel veel mensen een scheef beeld van de westernsport.
Doe het goed of doe het niet. En met goed bedoel ik echt niet dat je meteen QPA's moet hebben met dure westernzadels.
Maar je leert ook geen zwemmen in enkelhoog water.
Jammer dat er eigenlijk geen kwaliteitscontrole is voor westernlessen zoals bij de FNRS.....

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:53

Ik had niet willen reageren, maar hoe meer ik er van lees hoe triester het wordt.
Mijn beeld tot nu toe: ze geven daar les aan onervaren ruiters (op westerngebied), op paarden die weinig tot geen ervaring met westernrijden hebben, maar laten ze wel direct gezamelijk al gevorderde oefeningen doen (stops, zijwaards). Hierbij wordt er dan ook nog geen gebruik gemaakt van degelijke westerntuigwerk. Dit is weer een duidelijk voorbeeld van een manege die de rijstijl niet serieus neemt en met zo min mogelijk kosten en inspanning zijn voordeel wil doen van een populairder wordende sport. Als ze dit serieus hadden op willen pakken, dan hadden ze een investering gedaan in het fatsoenlijk trainen van de paarden zodat de basis er goed in zit, en geinvesteerd een deugdelijk tuigwerk. Dan laat je zien dat je er goed mee bezig wilt zijn en in de toekomst ermee verder wilt. En dan bedoel ik echt niet dat je het duurste van het duurste moet nemen, maar voor niet al te veel geld kun je al best wat leuks en duurzaams kopen.