[WN] naam???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: naam???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:15

Ik weet niet of ik BB zou willen gebruiken, er is een stal in Belgie die in veel van de namen BB heeft staan, de Eifel Gold Ranch en dan ga je snel denken dat het paard daar vandaan komt, maar dat is persoonlijk.

Ik vind Out Smart This Flake van Ods erg leuk!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:17

Ods schreef:
Out Smart This Flake

Ja, deze vind ik ook heel erg leuk Ja !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:23

pfffffffffffff...tjonge jonge... die is ook leuk!

Zit nu te denken aan toch iets met Smart, Fleet en [naam]...
Fleets Smart [naam]...
Smart Fleets [naam]...
[naam] Isa Smart Fleet
Hesa Smart MR [naam] (MR van MR Norfleet)

ZipNRascal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:28

ik kan zo snel ff niets leuks bedenken maar vind
*Out Smart This Flake erg leuk
en mijn favoriet zou zijn
*born in a snow flake
Lachen erg leuk! als ik het voor t kiezen had zou ik die pakken Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:35

Ik vind ze allemaal zo standaard...Flabbergasting Flake blijft mensen tenminste bij Lachen Er zijn al zoveel paarden die Smart, Olena, Hesa, Shesa, Hasa in hun naam hebben. Krijg er zo'n 13 in een dozijn gevoel bij Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:45

Daar heb je helemaal gelijk in Xono, daarom blijf die naam [naam] [naam] bij mij ook zo hangen. En wat ZipNRascal zegt: Born In A Snow [naam] is ook wel erg leuk...

AAAAAAAA wordt gek van mezelf! Clown

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:48

Nja, het is jouw veulen Tong uitsteken Je hoeft niet meteen te beslissen, ik weet niet tot wanneer je hebt, voor het je meer geld gaat kosten om hem te laten registreren Haha! In ieder geval veel succes met je keuze *LOL* Ik had het wel geweten Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:49

Volgens mij weet ik het ook ergens wel... Schijnheilig

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:50

Als je Flabbergasting Flake leuk vind moet je ervoor gaan! Ik zou het wel weten... Haha!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:29

Flabbergasting Flake is wel leuk ja! Maar een naam met de namen van de voorouders er in zijn ook leuk! Je moet er in ieder geval drie opgeven, maar ja, wat wordt de eerste keus..

Bij de Paints moet je wel wat sneller je registratiepapier opsturen voordat het bedrag verhoogd wordt dan bij de Quarters.. Ik geloof een maand of drie? Ik heb nu het formulier niet bij me, dus weet het niet zeker..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 01:05

Je hebt óf 90 dagen, óf tot 30 Juni, 'whichever is later' om nog voor $20 (als je lid bent) te registreren en dan tot 30 September is het $25 en dan tot 31 December $35. Als ze een jaarling zijn wordt het ineens een stuk duurder, dan is het $75 (allemaal de prijzen voor als je lid bent dus)

Enneh, niet omdat ik nou dat Frabbergasted Flake heb verzonnen, maar ik ben het helemaal met Xono eens wat betreft die namen met (voor) ouders er in. Ik persoonlijk vind het vaak nogal 'fantasieloos'. Daarom heb ik voor Dot ook iets 'nieuws' verzonnen... Zo krijgt het paard de kans om 'op eigen naam' bekend te worden. Juist een aparte naam blijft hangen, de 'standaard' namen zeggen niet zo veel... Leuk als je Zippo of Smart of Doc in de naam hebt, maar wat zegt dat nou helemaal... soms is het pas de overgrootvader die die naam draagt en staat er verder allemaal onbekends op het papier.
En dan nóg.... dat papier zegt mij nooit zoveel... ik kijk liever naar het paard zelf i.p.v. z'n papiertje...
Maar uiteraard is het helemaal jouw feestje! Jouw paardje, jouw naam... gewoon rustig de tijd nemen, je hebt nog even. Soms komt de naam vanzelf naarmate je paardje z'n eigen karakter gaat vormen en jij hem beter leert kennen. Dan 'voel' je meteen aan of een naam bij hem past.
Wat ik heb gedaan is een lijst gemaakt met alle namen die ik echt leuk vond. Stuk voor stuk heb ik die een poosje 'bij me gehouden'. Soms wist ik na een half uur al dat het toch niets was. Soms na een paar dagen pas. Zo hield ik vanzelf 3 namen over en toen was het alleen nog een kwestie van de volgorde bepalen. Nu was nr.1 voor mij niet zo moeilijk, daar was ik al snel vrij zeker van, maar op die manier kun je wel tot een selectie komen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:46

Oh die namen.... weet het nog bij mn eigen veulen, om gek van te worden. Ik had een blaadje klaarliggen waar ik zodra me er weer een naam te binnnen schoot ik gelijk die naam erbij zette. Ik had er op een gegeven moment 90 of zo...

Uiteindelijk is het CM Mizzundaztood geworden, maar je wilt niet weten hoe iedereen dat uitspreekt!
Clown hahaha! lijkt wel een slechte duitse film....
maar de QH mensen snappen m wel en dan gaat het goed, maar alle anderen hebben een tongbrekend probleem. Ben benieuwd wat dat gaat doen straks op de wedstrijden... Haha!

ben het er overigens mee eens dat Flabbergasting Flake een hele leuke is!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:22

cissy schreef:
Ben benieuwd wat dat gaat doen straks op de wedstrijden... Haha!...

Da's dus ook de rede dat ik persoonlijk nooit zo'n aanelkaar geschreven naam zou nemen. Of extreem 'anders' geschreven dan wat hoort... Dan kun je er op wachten dat het fout gaat met de uitspraak er van.
Als ik mijn paard een naam geef vind ik het wel zo leuk dat anderen die naam ook (kunnen) gebruiken. Als mijn paard dan op de wedstrijd voorgesteld wordt als iets wat ik niet bedoeld had, zou ik dat niet leuk vinden.
En als je een dekhengst hebt bijvoorbeeld, wil je ook graag dat mensen z'n naam kunnen onthouden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:34

Ja ben ik met je eens, maar aan de andere kant kan het ook wel heel grappig uitpakken... en wordt er wel over je paard gepraat omdat ie zo'n 'rare uit te spreken' naam heeft.
Ik hoop dat ik ooit zo goed wordt Tong uitsteken dat die rare naam juist in mn voordeel gaat werken, ik heb nog 3 jaar om te oefenen met de moeder van het veulen Clown , die heeft overigens ook zo'n 'fijne' naam: I am Mrs Peppy Pine, hebben ze ook moeite mee om uit te spreken....

ZipNRascal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:27

cissy schreef:
Oh die namen.... weet het nog bij mn eigen veulen, om gek van te worden.

bij mij was t gelukkig nogal makkelijk.
hengst: San Hatchet
merrie: Miss Zip N Time

ik+mijn zus vonden Rascal altijd een leuke naam, en bij dit veulen was het ook wel zeer toepasselijk Knipoog dus ja

naam 1 was meteen Hatchet Zip N Rascal

iedereen vond m meteen helemaal geweldig dus t was vlug beslist Haha!

en voor jou, ik blijf bij Born in a snow Flake Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:24

Okee de naam is.....

[naam] [naam]

Met dank aan Francis!

oh enne...er staan nieuwe foto's in mijn topic op kraamstal! (Hoera! [naam] toch eerder!)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 01:00

Nou, voel ik me toch een klein beetje vereerd, als 'peet-tante'... Bloos
En dat'ie de rest van z'n leven dan ook maar 'flabbergasting' mag zijn. *nu wilde ik dus een smiley met een champagneglas*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:29

Haha! Nou Francis, kom maar gauw eens je Peete kind bezoeken dan! Kun je zelf zien hoe [naam] hij is en vast blijft!!!! Die naam hoort gewoon bij hem! OK dan!
Heb je trouwens de nieuwe fotto's gezien in mijn topic op kraamstal? Lovers

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:23

Ja, ik kom nu echt snel een keer kijken hoor! Afgelopen weken toch even bijingeschoten omdat ik druk was met andere dingen.
De foto's heb ik gezien ja, hij blijft geweldig!

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:03

Geloof mij het is niet leuk als ze de naam van je paard niet goed uit kunnen spreken, Cascadian Quasar, daar hebben de omroepers inmiddels al 100 verschillende versies van gemaakt, ik heb pas 1 x meegemaakt dat ze het goed uitspreken.
Er wordt ook in de NQHJ gesproken over de tongbrekende Cascadian Quasar.
Kun je nagaan en deze vind ik valt nog mee. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:52

Francis heeft haar "peete kind"ontmoet! Knipoog
Ik vond het erg leuk je eens te ontmoeten Francis!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:00

Ja hoor, hij is in het echt ook flabbergasting, de vlek is écht groot genoeg en hij SNURKT!! Echt, en niet zo'n beetje ook... staan we te kletsen terwijl de paardjes gewoon in het gangpad staat en hij staat gewoon naast mama te soezen... komt er ineens een geluid uit dat kleine ventje wat ik sinds m'n echtscheiding al niet meer gehoord heb! Bloos! Maar een lekker ding is het wel! ... uh... Flake dus...niet m'n ex... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:38

Haha!
Jammer dat er geen wedstijdjes "wie-snurkt-het-hardst" voor Paints zijn...dan weet ik wel wie er wint! Haha!

Heb nu twee mannen die snurken... Boos! ...van de ene is t alleen net iets erger dan van de ander Hamer ...van de ander kan ik t toch beter hebben...rarara van wie Knipoog

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:38

Geweldige naam!!!
Wat is zijn "roepnaam"?Flake? Cool