[WN] Is er genoeg animo voor veel Western fora ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

Re: Is er genoeg animo voor veel Western fora ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 01:22

Ik "shop" ook bij meerder fora,maar quarterhorses vind ik een schot in de roos! OK dan!
Vooral de ask-the-pro-sectie vind ik super( Schijnheilig ),ondanks dat de vragen niet om je oren vliegen,komt er van verschillende professionele kanten vaak wel goed advies.Bij Quarterhorses stel ik vragen,die ik hier nog niet eens zal plaatsen,omdat ik dan al vantevoren weet wat de antwoorden zullen zijn.
Quarterhorses is voor mij de beste,maar BOKT is de drukste en inderdaad heb je snel veel antwoord hier.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 08:44

Effe blonT nu: waar vind ik Quarterhorses??

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:06

Ik vind het wel leuk dat er veel verschillende fora zijn.
Ik ben van het begin af aan betrokken geweest bij de Prairie (ben nu gestopt als beheerder) maar ik kom nog steeds erg graag op bokt! Quarterhorses ben ik nooit geweest omdat ik gewoon te weinig achter de computer zit om alles bij te houden de laatste tijd.
Ik bekijk de prairie en bokt en dan ga ik weer naar mijn echte paardjes....
Alles wat nieuw komt vergt tijd om je even in te verdiepen.

Vanwaar eigenlijk de vraag?
iedereen kan een forum starten. Zou je willen dat er minder waren?

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:07

Zijn zo wel genoeg western fora denk, kijk behalve op de Nederlandse fora ook geregeld op de Duitse maar post daar eigenlijk nooit. Kijk daar meer op voor wedstijduitslagen e.d.
http://lima.messageboard.nl/5619/viewtopic.php?t=575
oftewel www.quarterhorses.tk vind ik een heel mooi opgezet forum en kijk ik regelmatig even op. Op Whoa kom ik wat minder vaak waarom weet ik eigenlijk niet.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:47

Ik kijk eigenlijk alleen op Bokt en op Prairie, en af en toe op Naturalhorsemanship.nl...
Bokt omdat die gewoon erg uitgebreid is, en behalve 'Western' ook bergen andere onderwerpen heeft. Leest lekker weg.
Prairie omdat deze erg toegankelijk is en ik vindt hem niet kinderachtig (dat heb ik ergens in dit topic gelezen). Ik denk dat de 'penny' reacties op ieder forum wel terechtkomen. Hier op Bokt heb je zelfs penny-topics Knipoog ...

Ik zou zelf niet snel naar een site zoeken wat Quarterhorses heet (niet negatief bedoeld) maar dat komt gewoon omdat ik geen quarters rijd maar 'andere merken'...
Dus dan denk je ook niet aan die naam....
Je perse moeten registreren om de berichten te lezen vind ik ook een 'moetje' waar ik niet om gevraagd heb....

Fokt kende ik trouwens ook niet...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:13

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:40

en , ik dacht de laatste nieuwe www.westerngids.nl een hele mooie informatieve site, echt nieuw,er moeten eigenlijk nog veel bedrijven en/of diensten ingelogd worden.
volwassen is deze site al zeker.

en dus een western forum waar die IK graag bezoek,beter dan enkele andere waar je dus direct commentaar krijgt, zonder opbouwende mededelingen.

rinus
Laatst bijgewerkt door westernworld op 25-02-05 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 12:42

Rinus wat heeft bovenstaande post met de topictitel te maken ??

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:44

Dat vroeg ik me ook al af Haha! !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 12:54

Ach kunnen de Mod's weer eens oefenen met het 'mergen' c.q. splitten Cool Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:57

Oh... heeft Rom oefening nodig?? Knipoog
(sorry mods Haha! )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 15:27

Ik laat het ook allemaal lekker staan voor Rom Clown
Ik ben betrokken in dit topic (eh...heb ergens gepost Haha! ).

Go Rom go!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:40

Ik kende het Quarterhorses forum niet. Op fokt heb ik me aangemeld omdat ik daar toch best wel veel mensen ken, op de andere fora kom ik ook niet. Ook op bokt ben ik vaker op andere fora te vinden dan op western, een puur westernforum is daarom voor mij niet zo interessant.

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:52

Ik kom alleen maar op bokt (lees ik veelal mee) en op MSN Westernrijden (erg gezellig en ik ken bijna iedereen daarvan ook persoonlijk, bv. van de leuke BBQ!). Maar ik ben nou toch wel benieuwd geworden naar die andere fora! Toch eens kijken...

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 19:21

He Sammy Jo

Klopt dat ik me lid heb gemaakt van het Quaterhorse forum. Ik kende het forum niet, maar na.v. dit topic ben ik er op gaan kijken Daar zag ik dat Chris Knol als trainer commentaar op vragen geeft. Ik heb het geluk gehad dat Chris mij een half jaar heeft geholpen met het inrijden van mijn paardje voordat hij naar Duitsland vertrok. Nu gaan we zeker 1x per jaar voor een lang weekend naar Chris om daar te trainen. Daar zijn manier van trainen me zeer aanspreekt, vind ik het handig om toch regelmatig naar het quarterforum te gaan om zijn ideeen/oplossingen te lezen. Ik zal vanaf nu dus mijn tijd moeten verdelen tussen bokt en het andere forum. Dus bij deze, bedankt voor deze tip.

Groetjes,

Monique

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 19:51

Graag gedaan hoor...

Nou Monique, toch leuk dat je je toch even aangemeld heb !
En ik heet je bij deze ook van harte welkom en veel plezier.

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:00

Sugarmiss schreef:
Rinus wat heeft bovenstaande post met de topictitel te maken ??

leuk dat je dat schrijft rinus Haha!

waar rinus het over heeft zijn de Yellow Pages op www.westerngids.nl

dit is een soort gouden gids waar western bedrijven hun gegevens in kunnen zetten. maar daarnaast werkt het vergelijkbaar als een forum. dus zou je het idd een nieuw westernforum kunnen noemen.

geregistreerd als gebruiker (met of zonder bedrijf) kun je er postjes plaatsen onder de vermelding van een bedrijf. net als in een topic op bokt. je kunt daar dus laten weten of je wel of niet tevreden bent over het bedrijf of er vragen over het bedrijf stellen. en een ondernemer kan er zelf bv informatie of aanbiedingen posten en reageren op reacties van klanten.
daarnaast kun je een stem uitbrengen op een bedrijf. op die manier kun je je een beeld van een bedrijf vormen op een vergelijkbare manier als dat op e-bay gebeurd... nav reacties van klanten
en je kunt net als op de fora privee berichten versturen naar andere gebruikers en nog zo wat meer Ja

het is jammer dat nog niet genoeg mensen hiervan weten.... mij persoonlijk lijkt het namelijk heel informatief als het echt gebruikt gaat worden. Nerd

de Yellow Pages zijn trouwens voor iedereen gratis te gebruiken.

we hebben er mede voor gekozen deze module aan onze site toe te voegen omdat het iets is wat ik mis op bokt. hier is ondernemer bijna een vies woord. zelfs al heb ik het hier over iets dat gratis is, toch heb ik zoiets van “o jee als dit maar niet iets is dat als commercieel gezien wordt” Lips are sealed
daarom hoop ik dat de Yellow Pages een mooie aanvulling zal zijn op wat er nog niet is. dat is trouwens voor ons ook de reden om geen ‘gewoon’ westernforum op te zetten.... die zijn er al genoeg en die zijn prima Haha!

ik heb zelf eigenlijk helemaal geen tijd meer voor forum bezoeken, zo nu en dan race ik even heel vluchtig over bokt zoals nu. Doei, doei

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 07:42

Ondernemer is geen vies woord hoor Sprite. Je kunt een banner huren bijvoorbeeld. En gratis adverteren op Een en Ander Commercieel. Wat niet kan is een topic openen met een niet aflopende stroom complimentjes voor een bepaald commercieel bedrijf. Dat zou bokt tot fanclub forum maken, en daarvoor zijn al diverse websites.

Bovendien is er een soort ongeschreven wet dat als de ene commerciele teveel aandacht krijgt andere bokkers gaan klagen. Ook heel onhandig. Daarom balanceren wij al enige tijd waar het om commercieel gaat (met name op het westernforum). Omdat deels de info heel zinvol is/kan zijn en omdat bokt ook niet voor 50% het domein van de commercielen en aanhang moet zijn/worden. Dat is nl. het doel van bokt niet.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 08:08

Ik kende quarterhorses helemaal niet, het ziet er leuk uit, dus heb me aangemeld. Van de week maar eens even uitgebreid bekijken Nerd

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:48

anya ik begrijp heel goed wat wilt zeggen, mijn postje was ook niet als kritiek bedoeld want ik kan me goed voorstellen dat het erg moeilijk is het ondernemers gebeuren op bokt zo in banen te leiden dat het de boel niet gaat overheersen en je geen scheven gezichten krijgt.

een echt forum voor western ondernemingen was er echter nog niet. zelf kijk ik nooit op commercieel omdat ik dan door alle 'engelse' postjes moet spitten. en daarom hopen wij dus met de Yellow Pages een positieve aanvulling te kunnen zijn op de bestaande westernforums.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:52

yellow pages is altijd een goed idee Haha!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:42

Ludo schreef:
Ik kende quarterhorses helemaal niet, het ziet er leuk uit, dus heb me aangemeld. Van de week maar eens even uitgebreid bekijken Nerd

Ik heb nog steeds geen bevestigingsmailtje gehad. Iemand enig idee hoe lang dat duurt? Ik ben zo nieuwsgierig Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:44

dat hoort volgens mij automatisch te gaan Ludo. Heb je het goede e-mailadres opgegeven?

Ik had vrijwel direct na aanmelding een mailtje nl. Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 14:49

Sprite schreef:
...dit is een soort gouden gids waar western bedrijven hun gegevens in kunnen zetten............... je kunt daar dus laten weten of je wel of niet tevreden bent over het bedrijf

Ik heb bij 2 bedrijven een 'stem' zien staan, maar kan ze niet lezen.
Moet je daarvoor ingelogd/aangemeld zijn ??

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:28

het stemmen op een bedrijf in de Yellow Pages gaat alleen met een cijfer. je kunt stemmen van een 1 tot een 10, zonder direct een boodschap aan je stem te verbinden.

maar reacties... dus vragen, positieve en misschien negatieve opmerkingen over een bedrijf, kunnen onder de bedrijfsgegevens van een bedrijf gepost worden. om naar een bedrijf te gaan ga je naar de betreffende katagorie en zoekt het bedrijf op.

helaas heb ik weinig tijd om bekendheid te geven aan onze site en de mogelijkheden die we bieden, mensen weten niet hoe het werkt en daarom gebeurt er nu nog niet veel... er is dus ook nog niet gepost door gebruikers.

een test postje van mij kun je zien als je naar de bedrijfsgegevens van ons bedrijf Big Boot Presentations gaat (katagorie diensten / overige diensten) ... daar staat een postje met 'no comments' Clown maar zo gaat het ongeveer in z'n werk dus.

om van de YP gebruik te maken moet je je eerst registreren. (als dit niet lukt zet dan tijdelijk je firewall uit) vervolgens kun je o.a. postjes plaatsen onder de bedrijfsgegevens of een bedrijf invoeren. er kunnen ook (losse) links ingevoerd worden bij 'weblinks'... dit kunnen overigens ook niet commerciele websites zijn.

het is een hele coole module Cool en ik hoop dat mensen het ook daadwerkelijk in gebruik gaan nemen zodat het straks meer is dan alleen een lijst adresvermeldingen. als er vragen zijn over de werking; stuur me gerust een peebeetje Haha!