[WN] last van knieen door fenders/beugels, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheks

Re: last van knieen door fenders/beugels, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:32

de EZ rides zijn van kunstof met onder je voet een stuk schuim.
het draagvlak is breder waardoor er bij mij minder druk op mijn knieën komt waardoor de pijn wegging

Kobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:36

Klinkt wel logisch. Jammer dat ik niemand in de buurt ken die ze heeft, een beetje duur om zo even aan te schaffen. Ik ga eerst nog een keer aan het verbuigen en een beetje experimenteren met de hoogte van de beugels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:45

Ibbel schreef:
Evenaar schreef:
En Ibbel, wat maakte de legsavers voor jou niet ideaal? Het lijkt mij namelijk best handig.....
Je beugels komen een stuk lager te hangen. Bij mij had dat tot gevolg dat de blevins precies tegen m'n scheenbeen aandrukten.
Je kunt de hoogte van de blevins stellen door de hele fender wat hoger (of lager) onder je frontjockey door te halen. Hierdoor heb je daar geen last meer van.

Zelf heb ik tegenwoordig aan mijn OF een middenslag kunststof beugel hangen.
Ze zijn breder dan de standaard western beugel (5 cm), maar niet zo breed als die kasten van EZ (10 cm).
Deze zijn 7,5 cm, ook met een beetje vering en een stroef voetzooltje.

Afbeelding

Omdat mijn OF-fenders een eigenwijze breedte hebben van 2,5" heb ik de bouten en middenbusjes iets verkleind, zodat de fenders nu precies klem hangen tussen de beugels.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:42

Ik rij dus ook met een Equiflex en eindelijk zit ie lekker Haha!. Alleen die beugels daar moet iets anders voor komen. Volgens mj krijg je daar megaveel pijn van in je voeten. Bovendien, en dat vind ik minder leuk, kunnen ze vast blijven zitten. Alleen ik heb nog geen beugels kunnen vinden voor die brede fenders. Als iemand tips heeft?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:25

Ik heb sinds kort ook een zadel met gesette fenders, helemaal geweldig!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 11:17

Ik heb Endurancebeugels besteld uit Amerika, goedkoper dan de meeste beugels hier.

http://crestridgesaddlery.com/accessories.shtml

Het verhaal wil alleen dat ik per ongeluk 2 paar van deze beugels heb besteld Bloos. Bruin en zwart, aangezien mijn eigen zadel bruin is wil ik de zwarte gaan verkopen. Iemand toevallig geinteresseerd? Als ze binnen zijn zet ik ze ook op de verkooppagina.