[WN] half-quarter : wat is het verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Re: half-quarter : wat is het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:29

Niet erg!
Ik vond bij terug lezen mijn uitleg over de eerste moeder ook wat onduidelijk.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 19:39

Dus als ik het goed begrijp is de oudste misschien iets gereserveerder zoals de meeste arabieren? Ik heb even op dit forum gezocht en blijkbaar staat hij al even te koop. sorry... Bloos Is dat door wat je beschreven hebt? Omdat de mensen een echte quarter willen?

Persoonlijk heb ik een grote bewondering voor een quarter zijn moed en durf en zijn gespierd lichaam maar ben ik altijd zeer vertederd de arabier zijn knap hoofd en de intelligente look van hun prachtige ogen. Dus dacht ik in een half quarter en zeker in een quarab wel een ideaal gezel te vinden in ritjes door de natuur maar hij zou wel niet te sckrikachtig mogen zijn.

Helaas is een half quarter zo hoog in prijs als een full quarter (mijn ervaring) of is hij van afstamming die niet helemaal te achterhalen is...

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:20

Mijn ervaring is dat de laatste jaren de meeste mensen (kopers) een kant en klaar beest willen hebben en dan liefst een merrie of ruin. Ik denk dat dit ook een van de grootste probleem van het moment is in dat veel fokkers zitten met jong spul dat alhoewel het misschien talent heeft nog te jong is om er mee te beginnen. Er zijn natuurlijk ook mensen die een jaarling willen kopen en dan het geduld hebben om een paar jaar te wacht maar de meerdere 'western' gezinde mensen willen al met hun 2-jarigen beginnen. Hier ben ik zelf geen voorstaander van en moet eerlijk zeggen dat ik ook mensen wegstuur als ze zo beginnen te bluffen ... dit is wel een lux dat ik niet kan permitteren maar de gezondheid van de paarden gaat nog altijd voor het geld. Je begint altijd vroeg te adverteren in de hoop dat je iemand tegen komt met wie het 'klikt' tussen mens en paard en wel een toekomst ziet in de jonge paard.

Het is ook wat je zegt ... mensen willen vaak een vol quarter ipv een half quarter. Ik vindt het niet redelijk dat een halfbloed net zo duur is als een vol quarter maar ik vindt wel dat er een redelijk prijs voor betaald moet worden ... aan slacht prijzen doe ik niet mee.

Ik vindt quarters niet domme paarden maar er gaat niets boven de intelligentie van een arabier! En met een quarab hebt je soms net iets te veel van het arabier heet-tigheid en niet genoeg van de quarter 'coolness'. In mijn geval is het ene die heel graag alle aandacht heeft maar ook alles in de gaten heeft. Het is niet een schrik-kont maar kan zich aanstellen om aandacht te krijgen en als dit niet lukt (trap ik niet in Knipoog ) dan zucht hij en gaat hij verder.