[WN] Wel eens een blunder meegemaakt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smax

Re: Wel eens een blunder meegemaakt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:27

Haha! das tot nu toe wel de leukste die ik heb gehoord

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:43

Citaat:
Tijdens een wedstrijd willen afstijgen en dan met je showgilletje aan de knop van je zadel blijven hangen.

Nou Silvester, zoiets heb ik ook een keertje meegemaakt, ik steeg af maar was een beetje moe en lette niet zo op, blijf ik met m'n broekriem aan de knop hangen en ik had m'n voeten al uit de stirrups.
Hang ik daar te spartellen, zegt er nog zo'n meisje in al haar onschuld (ze rijd tenslotte dressuur) "joh, stijgen jullie altijd zo af?"
Enfin, na een paar benouwde momentjes grieks worstellen (ik begon ondersteboven te kiepen) had ik mijn voet weer in de stirrup en stond ik weer met bijde voetjes op de grond, vreemd genoeg was al het bloed naar m'n hoofd gestegen, raar he!
Groetjes,
Liesbeth

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:50

goed ik had eens een haflinger nou daar heb ik wel wat voor paal zet acties mee gehad.
bijv de trailer uitkomen paard opzadelen chaps aan hoed op enz. dan naar de inrij bak lopen ohoh daar staan leuke veulentjes in het land ga eens een kijkje nemen en weg paard ik met mijn gezicht in het zand pablo onder de prut vanaf die dag wist iedereen wie ik was. Verward

nog z'n leuke elke keer als ik aan de beurt was voor mijn horsemanship proefje en je bijna bij de begin pion bent even lekker staan plassen >;)

verder zal ik ophouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:04

Mwoaaah, wat heet blunderen.... Clown

Laatste wedstrijd maar liefst 6 spins gemaakt in plaats van 4. Toen de jury me daar op aansprak na m'n proef (ik had zelf echt niks door) heb ik gewoon vrolijk geantwoord dat het zo lekker ging dat ik er maar een paar als bonus voor 'm gemaakt heb Haha!

Tja, wat er gebeurt als iemand je bloemen geeft als je op een Fjord zit, hoef ik denk ik niet uit te leggen he... Koe

De mooiste vind ik zelf eigenlijk nog uit m'n 'Engelse' tijd met een springwedstrijd. Paard komt niet uit voor de eerste van de dubbel, springt toch nog, dus ik alles al kwijt van teugels en beugels, paard gaat toch door, maar besluit op het laatste moment om toch maar te stoppen voor de tweede. Inmiddels had ik ergens weer wat gevonden wat op teugel leek, maar nog geen beugels. Ik word dus gelanceerd, land plat op m'n kont met m'n benen voor me aan de andere kant van de hindernis, met keurig m'n hele hoofdstel in m'n handen Haha!
Errrrreg goed voor je naamsbekendheid op wedstrijden..... }>

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:43

Ik weet er nog 1:

Ik was met pony en al bij een vriend op bezoek die midden in een woonwijk woont. Komt zijn zusje naar buiten. "Kan ie ook hard?" vraagt ze. Ik denk: ik kan wel ff draven op de stenen hier. Maar het had geregend en hij had ijzers. Slimme ik. Dus ik wil naar rechts en Dancer wil naar links, hij vouwt zichzelf dubbel en SMAK! Daar ligt ie! Het meisje schrok zit rot, ik ook eigenlijk en Dancer al helemaal! Die stond helemaal te trillen!
Achteraf wel grappig omdat er niks gebeurd was Lachen

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:42

Citaat:
Maar Liane... had jij niet met Billy een keer een hele leuke blunder, een maandje of wat terug??

Selectief geheugen sorry ben het gewoon straal vergeten Schijnheilig

Fris jij mijn geheugen is op Vera

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:54

hoefjes uitkrabben was het toch?

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:03

Jaaaaaaan nu weet ik het weer mijn blauwe kin.
Ik had Billy op de spuitplaats gezet om hem eens lekker te wassen. Ik was alleen weer zoals gewoonlijk met zes dingen tegelijk bezig. Kraan aangezet, slang in de ene hand. Zoekend om me heen naar de shampoo en borstel kom ik er ineens achter dat hij zijn beenbeschermers nog om heeft. Ik op mijn knieën met de slang in mijn hand en de kraan nog aan, proberen met één hand zijn beenbeschermers af te doen en tegelijkertijd aan het proberen om het water uit de slang te ontwijken ( Ik ging het paard wassen en niet mezelf ) Nu vond mijn paard het water ook erg koud en mij toch wel erg vervelden dat hij toen ik half onderhem hing met in één hand de slang en in de anderen een halve beenbeschermer. Hij het op dit moment nodig vond om zijn ene been op te trekken, echter was hij zich niet bewust dat mijn kin er voor hing
Achteraf wel vreselijk om gelachen hoor
Met als resultaat………. Een mooi blauwe plek op mijn kin!! Vervolgens met het schaamrood op mijn kaken om me heen gekeken of niemand dit had gezien, daarna mijzelf toch even bestraffend toe gesproken dat ik als ik met mijn paard bezig ben, ik geen zes dingen tegelijk moet doen. Vervolgens de kraan uit heb gezet en eerst zijn beenbeschermers afgedaan om hem vervolgens rustig op mijn gemakkie mijn paard te wassen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:17

vigel1 schreef:
(...) Vervolgens met het schaamrood op mijn kaken om me heen gekeken of niemand dit had gezien, (...)

Whahaa! Haha! Gek hè, maar da's wat veel mensen doen (ik ook Schijnheilig ) als eerste doen als er iets gebeurt is! Pas daarna de schade opnemen Clown

Oke, ik ken er ook eentje;
Soms lopen onze paarden (2 paarden+2 shetlanders) in een paddock van zo'n 7,5x10 mtr. i.p.v. in de wei.
Een paar jaar geleden hadden we het spulletje net van nieuw hooi voorzien en even lekker lopen kroelen toen ik (op m'n klompjes!) op het lumineuze idee kwam om eens even wat freestyle te laten zien Gestoord . Je weet wel; zonder zadel/hoofdstel enz. erop klimmen en een rondje rijden. Als eerste was de quarter van m'n wederhelft aan de beurt. Ze liet het gelaten over zich heen komen en stapte braaf weg. Het sturen ging wat moeizaam, ze werd zowieso nog niet zolang bereden maar vond alles best, zoals altijd.
Daarna was mijn reeskees aan de beurt en dat was natuurlijk een grotere uitdaging maar toch stapte ik vol vertrouwen op d'r rug. Ook zij bleef in eerste instantie lekker rustig en liet zich wat makkelijker op mijn gewicht sturen. Omdat het zo lekker ging dacht ik dat een drafje ook nog wel zou lukken en terwijl ik me aan de manen vast hield en mijn a.s. eega met bewondering Schijnheilig stond te kijken, kwamen onze ondeugende shetties om de hoek gescheurd om eens even te zien wat er loos was. Op dat moment ging alles heel snel, het werd een vrolijke boel; Jive vond het leuk om te gaan galopperen, bokken, het hele spul (incl. verloofde) vond het prachtig en schaterden het uit (voor zover mogelijk), ik zat nog steeds maar vond het nu toch wel tijd om er af te stappen en net op het moment dat ik me (in galop dus) van haar rug wilde laten glijden, gaf ze nog een vrolijke bok en met een geweldige salto voorover kwam ik met een plof precies op mijn kont voor haar neus terecht! Bloos

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:15

sflj schreef:
toen ik (op m'n klompjes!) op het lumineuze idee kwam om eens even wat freestyle te laten zien Gestoord . Je weet wel; zonder zadel/hoofdstel enz. erop klimmen en een rondje rijden.

Dat doet me ergens aan denken Clown
Ik had Sam nog niet zo heel lang, en op een avond nadat ik gereden had bedacht ik me ineens dat ik nog ff wilde proberen om hem zonder hoofdstel te rijden. De vorige eigenares deed dat regelmatig dus dat moest ik ook eens proberen. Er was niemand op stal, alle paarden stonden nl. op het land dus ik durfde de gok wel te nemen.
Vanaf z'n rug schoof ik het hoofdstel over z'n oren, en wilde het in een hoekje van de bak (die overigens was afgezet met schriklint) hangen. Dat lukte maar op dat moment vond Sam een grasspriet net onder het lint. Toen ik probeerde om z'n hoofd omhoog te krijgen (om dus verder te rijden) voelde hij dat lint in z'n nek, schrok en galoppeerde zo -met mij er nog op- de bak uit. Onderweg ben ik er (nog steeds in galop) afgesprongen en heb 'm aan een pluk manen die hij gelukkig volop heeft weten te stoppen. Resultaat: een paar flinke snijwonden van het schriklint in m'n armen (zomer, dus korte mouwen) een schaafwond en 2 palen uit de grond Clown

Nog eentje trouwens die ik eigenlijk liever vergeet: een van m'n eerste wedstrijdjes in Lisse. Het leek me weleens grappig om voor 1 keer een reiningproefje te proberen (oefenen thuis ging niet eens zo heel slecht). Het begon best redelijk maar toen ging ie (vanuit galop) recht voor de jury stil staan om uitgebreid en luid kreunend te gaan poepen Bloos
Heb me doodgeschaamd en ik was heel erg blij dat er maar weinig mensen langs de bakrand stonden Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:36

Sandra_H schreef:
sflj schreef:
Het begon best redelijk maar toen ging ie (vanuit galop) recht voor de jury stil staan om uitgebreid en luid kreunend te gaan poepen Bloos
Heb me doodgeschaamd en ik was heel erg blij dat er maar weinig mensen langs de bakrand stonden Haha!

Wahaha ik zie het voor me. Ik begrijp nu waarom jij graag zeer goed voorbereid naar een wedstrijd gaat Haha! Voorbereiding bestaat vast uit net zolang lopen tot ie gepoept heeft Ach gut Knipoog

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:51

Anya schreef:
Wahaha ik zie het voor me. Ik begrijp nu waarom jij graag zeer goed voorbereid naar een wedstrijd gaat Haha! Voorbereiding bestaat vast uit net zolang lopen tot ie gepoept heeft Ach gut Knipoog

Nee hoor, die voorbereiding bestaat eruit dat ie gewoon een week van tevoren niks meer te eten krijgt Extreme duivel Vork Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:53

Ja das ook heel effectief Haha!
Loopt ie ook mooi langzaam in de pleasure.. Zo van "valt nog net niet om" Clown

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:54

Als kind deed je natuurlijk altijd rare dingen met je pony;
slee er achter binden terwijl het beestje nog nooit ingespannen was geweest Clown ...rodeo...., op de rug van een onbeleerde 3jarige klimmen in het weiland zonder zadel of hoofdstel }>....rodeo...., met je pony over het ijs rijden (hele strenge winter Sigaar ) en de volgende dag alle ponies in het volgende dorp op moeten halen omdat mijn pony de rest ook had geleerd dat je rustig over het ijs kon wandelen.....

Maar de stomste vond ik wel dat ik mijn pony had geleerd om meteen ná het opstijgen weg te gallopperen.
Uiteraard ging dat 4x goed totdat hij tijdens het opstijgen al weg-galloppeerden. Ik kreeg door de snelheid van hem mijn been niet meer over het zadel en hing er in rengalop naast. Vervolgens rent hij recht op de mesthoop af, hij ging rechtsaf en ik rechtdoor.....ik stond letterlijk met mijn kop rechtop in de mesthoop.
Mijn vriendinnetje lag natuurlijk helemaal in een deuk!
Ik hield er wel een grote schaafwond aan over en moest dus aan iedereen uitleggen op school hoe ik daar aan kwam.....was meer een schaamwond Bloos

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:56

Nee dat zie je niet helemaal goed. Hij gaat juist zo snel mogelijk, om z'n evenwicht niet te verliezen Haha!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:08

Ik reed als een meisje van ongeveer tien jaar een dressuur proef in BB op mijn asbakkenrasje Hendrik ( vernoemt naar mijn vader ) en ik had de proef geleerd en moest nog een volte rijden en als ik dan bij A kwam moest ik halthouden. Dus ik begon met de volten en hij bleef precies bij A staan en mijn moeder roepen neeehh hier nog niet, maar ik deed niets. Hendrik had hoge nood en moest plassen. Ja dan sta je mooi voor gek! Haha! De jury lag helemaal in een deuk samen met het publiek.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:54

Vroeguh, als ik op vakantie was, reed ik veel op een manege op Terschelling...Eén bepaalde vakantie had reed ik daar elke dag op een fjord. Het beest had singelplekken, dus ik reed zonder zadel. We hadden bedacht dat het voor de plekken goed was om in zee te gaan. Beest vond altijd alles goed en door het water stappen was normaal helemaal geen probleem....totdat er een keer een golfje aan kwam...Fjord schrok zich te pletter, sprong opzij...en ik lag ernaast....in zee dus... Het is echt een ontzettend l*llig gevoel als je laarzen vollopen met zeewater...en het strand van Terschelling is echt heel ontzettend breed...als je zelf met volgelopen laarzen in het water staat en je pony staat uit te hijgen bij de duinrand..... Clown

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:51

op mijn ouwe dag wilde ik ook wel eens zonder zadel wat rondstappen
Stond op een krukje, met mijn ene been over de rug van de pony al, liep ze een paar pasjes achteruit !
Toen was er geen houden meer aan en lag ik op de betonnen vloer van de stal ! au au

en een mooie, nie tvan mijzelf weliswaar, was van een meneer die ooit een paard had gekocht en er mee in het bos reed.
Hij schepte op dat het paard zo aan hem verknocht was, dat hij haar bij de koffiestop los kon laten staan
jaha, totdat ze doorhad dat ze los stond
En daar ging ze, in volle vaart naar stal !
Dat was een heel eind lopen voor die meneer ......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:03

Zoiet als een B proef rijden Haha! Haha!

Bij A binenkomen bij X halthouden en groeten...... Daarna aangalloperen om er nooit meer uit te komen en je hele proef in galop afleggen, inclusief wissels Haha! Haha! Haha! zoiets???? Haha! Haha! Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:36

Nou, de mijne dan:

Merrit deed een trail proef voor me, je kent ze wel ,slalommen ,uiteruit, door zo´n vierkant heen enzo.
We moesten ook over plastic heen en daar had ie nu net geen zin in!

Ik was afgestapd om hem eroverheen te smeken.
Dat ging goed, maar toen moest ik er weer op Haha!
Ik zet mijn voet in de beugel, en ja hoor! Ik lag met zadel en al onder Merrit te bungelen! Haha! Haha!

Het ging om tijd en ik wilde hem perse binnen de tijd uitrijden.

Ik had toen nog een heel erg oud zadel en heb razendsnel de singel losgetrokken en het zadel gewoon laten vallen Clown
Erop gesprongen en snel naar de finish. Net op tijd binnen de bel!

Het jaar erop wilde ik me weer opgeven :

Naam paard mevrouw??
Merrit.

Merrit??? Die van het zadel van vorig jaar? Ehm ja dus Bloos Haha!

Hadden ze alles op band staan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:18

met aan de knop van een western- of stockzadel blijven hangen heb ik een hoop mensen een hartverzakking van het lachen bezorgd, voor mij geen zadel met knop meer dus Cool

Een vriendin van me had een keer iets heel leuks: zij reed een dressuurwedtrijd ('s avonds, binnen) en ik moest voorlezen, ze had voor de gelegenheid een cap geleend (20 jaar geleden waren die dingen nog niet zo in) die veel te groot was, dus die zat ver over haar ogen.
Op een gegeven moment valt de stroom uit, pikkedonker dus de jury gebaart naar mij en naar haar dat we maar moesten stoppen met de proef...... ik zeg dus: stop maar even, maar zij kon niets zien, dus ook niet dat het pikkedonker was, het paard kende de proef wel uit z'n hoofd, dus zij iedere sissen naar me: lees nou verder, wat moet ik doen en het paard deed gewoon de proef verder.......

Toen ze het spoor echt bijster was en afgegroet had, haar cap naar achteren schoof, schrok ze zich te pletter dat het pikkedonker was,...... en dat iedereen die aan de kant stond helemaal blauw van het lachen lag.

Clown

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:13

Dit is erg leuk om te lezen !

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:04

Mijn man heeft eens de blunder gemaakt om zijn handtekening onder een inschrijfformulier te zetten die ik ingevuld had.
Hij kwam er op de wedstrijd achter dat hij op "Sunny Bunny Little Oortje" zou rijden (Sundance zijn koosnaampje)

Iedereen wist het en hij werd dus het hele terrein achtervolgd door iedereen die zijn reactie wilde zien bij het lezen van de startlijst!

De hele wedstrijd had de omroeper het moeilijk als ze hem om moest roepen en lag iedereen in een deuk.

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 07:56

Ach ja, op een wedstrijd met mijn volbloed Solo sloegen de zenuwen zo erg toe dat ik naar de westrijdbak begeleid moest worden door mijn zoon Bloos . Hij deed dat heel keurig en wenste ons vervolgens succes en gaf Solo een klap op zijn kont (uit gewoonte, reageerde hij nooit op).
Ik heb de jury goed kunnen laten zien hoe hard Solo kon met mij op zijn nek geparkeerd Clown ! Als door een wonder besloot Solo opeens dat het wel genoeg was en dacht dan maar aan de proef te kunnen beginnen maar daar dacht ik toch echt anders over. Mijn handen trilden zo erg dat ik niet normaal de teugels meer kon vasthouden. Ik ben teruggeklommen op mijn zadel en heb maar afgegroet ....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:37

Haha, leuke verhalen hierboven! Haha! Wat mij eens is overkomen:

Ik en mijn paard deden voor de eerste keer mee met de trail (onderlinge wedstrijd). Bonanza deed alles ontzettend braaf en kalm. In het vierkantje moest je van je paard stappen, één teugel op de grond leggen en een rondje om je paard lopen. Het paard moest hierbij stil blijven staan. Maar wat doet Bonanza: hij draait 360 graden met me mee, en blijft daarbij ook nog eens keurig netjes in het vierkantje staan. Ik vond het zo ontzettend aandoenlijk, en er klonk een luid 'ahhh' geroep vanuit de kantine. Als ik er aan terug denk... zo lief!! AfbeeldingTja, ik werd natuurlijk wel gediskwalifiseerd, maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet zo erg. Haha!