[WN] Custom Made Saddlery???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Re: Custom Made Saddlery???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:47

Vork

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:57

We hebben tot in de treuren gezeurd of ie aub wilde komen kijken...... dan wilde ik zelfs nog een zadel (dan wel is waar tweede hands) bij hem afnemen.

Dat kon hij in één en de zelfde rit....... maar Huilen hij kwam niet......
We hadden zelfs verschillende keren afgesproken dat hij zou komen.....

NIET VERSCHENEN!

Na honderden telefoontjes, mailtjes enz....... zijn we naar Arthur gegaan...... Hij stond wel voor ons klaar...... en Muijs z'n zadel?????
Dat ligt in de kast!!!!!! Werkeloos!

We hebben gewoon dik 2000 euro weggegooid! Boos! Boos! Boos! Boos!

Op het paard waar het voor gemaakt is ligt het NIET!!! Het schuift en veroorzaakt drukkingen.......

Op dat paard ligt nu een continental....... bevalt prima en is de helft goedkoper!!!!!! Is perfekt aangepast en kompleet met pad, singel en hoofdstel voor 1000 euro....... en het zit nog lekkerder ook!

Ik hoop echt dat het goed komt met de mensen die een zadel bij hem hebben besteld!!!
Zit hem achter zijn vodden!!!!! Anders laat hij je gewoon stikken!

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:06

vraagje: waarom heeft u niet eerder uw klacht op internet geplaatst om mensen te waarschuwen??
Als u dit wel gedaan heeft alvast eccuses, dan heb ik niet goed opgelet:)

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:24

Ik heb nooit geklaagd...... dacht steeds dat het aan mij lag Bloos . Ik heb namelijk wel vaker pech......

Maar nu lees ik dat er ook andere mensen klagen over hem....... ja, dan kan ik ook een deur open doen!

En ik hoop dat mensen dit lezen en gewaarschuwd worden......
maar helaas komt zoiets voor een aantal mensen(te) laat.

Maar ik ben er ook van overtuigd dat Muijs veel heel tevreden klanten heeft!

Ik zeg niet dat hij per definitie slecht is, omdat ik er een negatieve ervaring mee heb........ maar wij waren er niet blij mee. Verdrietig

Ik hoop dat de mensen die nu bestellingen bij hem hebben lopen door mij zijn gewaarschuwd en dus extra alert zijn....... anders hebben ze kans de kat in de zak te kopen!

Let goed op dat het zadel ook daadwerkelijk op je paard past. Haha!

In ons zadel zit ook een hele rare fout Koe ....... dus check het heel goed.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!!! Knipoog

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:34

Om wat voorn fout ging het dan???

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:40

Goed hier gaat een slotje op. Er is duidelijk sprake van enkele ontevreden klanten. Graag verdere reacties en uitwisselingen per PB.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:16

Het slotje is er weer af.
Graag wil ik jullie erop wijzen dat negatieve en positieve reacties over het product van een leverancier (of het nu pakweg Nokia, Ford, de bakker op de hoek of een zadelmaker is) alleen uit eerste hand mogen. Al het andere wordt al gauw als smaad beschouwd.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:19

Understud & registrated Schijnheilig

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:34

Begrepen...... ik ben in dit geval de klagende klant...... Haha!

Ik zal me netjes gedragen, hoor Schijnheilig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 09:53

Anya schreef:
Het slotje is er weer af..
OK dan!
Nu hebben ook de positieve klanten van Muijs nog de kans om te reageren.

@JerInTho: wat een pech zeg. Heb je buiten 'het foutje' Knipoog een paard wat zo'n vreemde bouw heeft dat het hele zadel nu zo goed als onverkoopbaar is Verward

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 09:56

Ik heb ook een Muijs-zadel ,die (uiteindelijk) zo is geworden als ik wilde,kwa uitzien.Of ik er fijn mee rijd ,daar heb ik nog steeds geen mening over.............
Ook ik heb lang moeten wachten,voor mijn uiteindelijke zadel ,klaar was,maar voor mij was dat een iets minder probleem,omdat ik nog wel een ander passend zadel had,maar desondanks laaaaaang moeten wachten.
Doordat er een tussenpersoon tussenzat heb ik wel alles gekregen wat ik besteld had.

Voor mij is het wel het laatste zadel wat ik besteld heb bij Muijs,de prijs wat het gekost heeft tegenover wat ik heb en dat tegenover wat er nog weer op deze aardbol te koop is,zal ik niet meer snel bij Muijs uitkomen (sorry,Willem!)

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:46

Ja ik ben wel weer ff aan een positief-Muijs-badje toe, coz this is pretty depressing Verward
So bring it on! anyone....?!

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:33

Well im all refresed!! Hyper!
Het muijs-badje heeft de gemoederen gekoeld Party!!
Heb text & uitleg gekregen Lijst en we gaan er weer vol goede moed tegen aan. OK dan!

DubbelFun

Re: Zakendoen met Custom Made Saddlery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:34

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:09

Anya veegt zweet van het voorhoofd af.
Topic Merging Mission Accomplished Clown

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:25

Showpony schreef:
vraagje: waarom heeft u niet eerder uw klacht op internet geplaatst om mensen te waarschuwen??

Heb ik een ander vraagje: heeft u kans gezien met dhr Muijs contact te krijgen en uw klacht bij hem neergelegd? En indien dat daadwerkelijk gelukt is: wat was de reactie? Knipoog

Citaat:

En dit geldt dus ook voor mij Clown

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:08

Als ik de klanten goed begrijp, krijgt niemand hem aan de telefoon.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:40

Zie mijn vorige bericht>> Heb text en uitleg gehad Lijst .
HIJ belde MIJ! JEEEEEEEEEEEEEEE!!!

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:55

Zijn er ook nog mensen met goede ervaringen??Mensen die blij zijn met hun zadel?? leuke verhalen dat het goed past, lekker zit, etc, etc.

Bring it on, I know you want to!!!! Lips are sealed

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:57

Maar van het bericht van Tinkerlady wordt je toch niet vrolijk lijkt me.
Ik hoop dat met jouw zadel alles goed gaat komen.

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:08

Hallo!
Allebei mijn zadels komen er vandaan. De eerste heb ik niet rechtstreeks van hem gekocht , maar tweedehands. De tweede hebben we wel van meneer Muijs gekocht. Hij kwam op weg naar zijn huis langs ons met een paar zadeltjes. Toen heeft hij er een paar gepast. Er was eentje bij die precies goed was voor mijn paardje het zadel lag helemaal super. Er zit een lekkere dikke wollen laag onder, en het leer is heel soepel. Ik vind het heel lekker zitten ben ook echt blij met mijn zadel. Ik hoop dat het op mijn nieuwe paard ook past. Ik vind het jammer om te lezen dat sommige mensen problemen met hem hebben gehad. Wij hebben dus een goede ervaring met meneer Muijs.
Groetjes Danielle
(ps. Hij was zelfs nog heel nadat mijn paard op hol sloeg en een weiland weiland met prikkeldraad in liep, mijn paard zat onder de schrammen maar mijn zadel had zowat nix Boos! )

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:23

Dames en heren,

Ik zal proberen om yo objectief mogelijk te blijven.

Wij hebbn ruim 10 jaar terug 2 zadels door Willem Muis laten maken. Ondanks het feit dat we nu zelf al een aantal jaren westernzadels maken, worden deze 2 zadels tot op de dag van vandaag nog veel gebruikt. Waarschijnlijk hebben wij deze 2 uit de 1e series van Willem, op enkele punten kun je zien dat er nog wat te leren was, maar kwaliteit en pasvorm zijn perfect.

Ik weet dat Willem zijn materialen (en dus ook zijn zadelbomen) via een vaste leverancier - groothandel / zadelmakerij) in USA betrekt, die op zich weer de bomen in koopt bij diverse treemakers. In USAvallen deze bedrijven geregeld om, door de enorme concurentie van kunststof bomen en flex-trees. Geen excuus, maar wel een probleem voor Willem, zeker als er al aanbetaald is door hem en hij zijn vele geld niet meer terug ziet. Dat kan dus de reden zijn waarom een zadel langer duurt.

Verder is Willem meer een leerkunstenaar dan wij zijn. De motieven worden allemaal met veel handwerk aangebracht en ook dat kost tijd. De zadels uit USA zijn voor 95% voorzien van perslucht motieven, dat is goedkoper en sneller. Nog een punt voor lange levertijden.

Bedenk nog 1 ding. Als een westernzadelmaker in Nederland 1 a 2 x de mist in gaat, weet gelijk heel Bokt dat. Op zich niets op tegen, maar we nooit iets over de honderden miskleunen van anderen (ook zeer bekende winkels), gewoon omdat veel mensen dat op de koop toe nemen. Ik kan er ondertussen een boek mee vullen hoor.

Ik ben er zeker van dat we hier te maken hebben met een paar uitglijders, die hun oorzaal hebben. Niet goed te praten hoor, maar wel een klein excuus.

Laat dit voor Willem een insteek zijn om beter met zijn wachtende klanten te communiceren en problemen netjes op te lossen.

MVG Louis

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:32

OK dan! well spoken Louis!!!!! Precies goed verwoord, niets meer aan toe te voegen. Pling

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:07

Dat elke zadelmaker/verkoper wel een een slipper kan maken is niet te vermijden, ook niet elke klant kun je 100% gelukkig maken.
Maar het verhaal van Tinkerlady is toch op zijn minst meer dan een slipper te noemen, zowel op verkooptechnisch/communicatief gebied als ook op vakmanschap.

Nu is Bokt-WN maar een klein deel van westernrijdend Nederland en percentueel gezien ga ik me dan toch achter mijn oren krabben.

Dat er met zadels 'van de plank' ook genoeg misgaat is mij ook bekend, maar een mondige klant zal hier aanspraak kunnen maken op de standaard Nederlandse wet, met het voordeel dat er meestal genoeg zadels 'op de plank' liggen om het geschil op te lossen. Het zal de zadelverkoper tenslotte weinig uitmaken of hij zadel A of B verkoopt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:00

op verzoek van betreffende bokker een post verwijderd.