[WN] Is er vraag naar een western evenement?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:51

Lijkt mij ook een prima idee.

Ik herrinner me nog de eerste keer Paard 19??
s'Avonds een grote westernshow met 5 à 6.000 betalende bezoekers op de tribunes. En overdag dubbeldikke rijen publiek om de ring tijdens de westerndemo's.
Een centrale plek in het land lijkt mij ook het beste.

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:14

Leuk idee Rhaïa. Mocht het er ooit van komen dan hoop ik dat het in het midden van het land zal zijn. Dat is goed aan te rijden vanuit Zeeland, het noorden is dan net iets te ver. (tenzij het een mega evenement wordt, dan boeken we een hotelletje )

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 08:00

Showmanship at halter lijkt mij ook leuk, zodat de paarden van alle rassen en die jonger dan drie jaar ook mee kunnen doen.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:40

Citaat:
Als het groots wordt kan de TV er ook aandacht aan besteden.

Volgens mij hebben ze bij Studio Sport binnenkort wat zendtijd over voor de 'andere' sporten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:26

Super idee! Als het er komt, ben ik er ook! Midden an het land is denk ik de beste lokatie, dan blijft voor iedereen de reistijd een beetje beperkt.

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:56

Top idee. De western experience is voor de ruiters toch wel wat achterhaald, en laten we eerlijk zijn, er is al jaren hetzelfde te zien. Beetje lifestyle/art hoort erbij, maar die country is leuk voor op de achtergrond, linedancing wordt er overal al genoeg georganiseerd.

Paar dikke amerikaanse trucks en trailers erbij. zadelmakers en sport/rasverenigingen.

Ga naar de Equitana, en schraap daar alle western-gerelateerde standhouders bij elkaar, heb je al een adressen bestand, alleen nog even de nederlandse aan toe voegen. (beetje simpel gesteld Knipoog )

Zeker samen gaan met een grote wedstrijd. EK Deurne (is helaas wel weer een uithoek, maar wel een mega-wedstrijd met genoeg ruimte voor aanvullende stands).
Ik zou ook niet voor alleen WRAN gaan, minstens AQHA/NRHA dubbelpointed of zo. Paar interessante clinics erbij. Veiling element? Trainingsvideo op groot scherm.
Utrecht is centraal, goed bereikbaar.

Niet te veel dagen, 2 hooguit. 1 overnachting is te doen, maar anders moet je weer zo gaan kiezen wat je wel/niet gaat zien, en ga je misschien uiteindelijk niet omdat je toch maar de helft van het voor jou interessante aanbod kan zien.

Maar dan nog denk ik dat het moeilijk wordt. Alles hangt en valt met sponsors en bekendheid aan het festijn. Soms kom je op grote wedstrijden (bijv. reining DRHA/NRHA in Asten afgelopen nov) met zeer goede deelnemers en proeven, en fijne accomodatie en er is gewoon geen kip om te kijken. Onbegrijpelijk!!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:12

Citaat:
Ik ga eens hier en daar informeren of er wat valt te organiseren. Ik denk overigens dat ook voor een evenement als dit er voldoende sponsorgeld valt binnen te halen.

Dit is het moeilijkste gedeelte. Ondanks dat de paardensport na de voetbal, de sport is waar het meeste geld in omgaat, is het vinden van sponsoring zoeken als naar een speld in een hooiberg.
Het is zo ontzettend moeilijk om de paardenbedrijven te interesseren voor een dergelijk opzet. Zeker omdat de westernsport ook nog eens een onderdeel binnen de paardensport is wat niet zo groot is als de Engelse sport.
Tevens is het imago ook geen 'sjiek' imago zoals bij de Engelse sport, iets waar bedrijven toch minder vaak mee vergeleken willen worden.
De vraag is altijd: Wat krijg ik er voor terug?

Dus als je met bedrijven gaat praten dan zou ik hiervoor zeker een antwoord hebben klaar liggen.

Maar ik zou het fantastisch vinden als het je gaat lukken en kom zeker!!
In het midden van het land is wel voor iedereen te doen, lijkt mij de beste lokatie.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:37

kjcm schreef:
waarom probeer je niet in Utrecht? is een groot complex met meerdere hallen en het is voor het publiek prima te bereiken met de trein(als ze rijden natuurlijk) en met de auto want er is volop parkeerplaatsen en het is zeer centraal gelegen!

Hier sluit ik mij bij aan, het is jammer dat er al vanaf 2000 geen paardenbeurs meer is geweest in de Jaarbeurs. Vooral omdat het toen tijdens de kerstdagen altijd was. Zelfs in 2003 stonden er nog mensen hier op het terrein om te vragen hoe laat de beurs openging. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:50

Het gaat niet alleen om de accomodatie, je moet ook nog stallen kunnen neerzetten. En als iedereen die daar komt starten voor zijn auto met zijn trailer nog een godsvermogen mag neertellen om naast de Jaarbeurshallen te mogen parkeren is de lol er snel vanaf.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:18

Cassidy schreef:
Het gaat niet alleen om de accomodatie, je moet ook nog stallen kunnen neerzetten. En als iedereen die daar komt starten voor zijn auto met zijn trailer nog een godsvermogen mag neertellen om naast de Jaarbeurshallen te mogen parkeren is de lol er snel vanaf.

Gelukkig is er op de Jaarbeurs, mits je een goede organisatie hebt, iets te regelen voor de parkeergelden voor zulke deelnemers.
Wat de stallen betrefd, in het verleden werden deze in een van de hallen geplaatst wat niet toegankelijk was voor het publiek. Denk daarbij aan een opzet zoals in Bremen.
Maar dit zijn wel puntjes die een eventuele organisatie mee zou kunnen nemen uiteraard.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 08:38

Ik hoorde dat een standhouder indertijd f.4000,- standgeld moest betalen MET veel parkeerproblemen. Dan blijven ze inderdaad vanzelf weg........

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:39

Klinkt super allemaal wat hier gezegd wordt! Een soort western experience maar dan zonder linedancers en met een goede bak, en leuke wedstrijden en shows (en natuurlijk veel standjes Haha!).

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:38

Hier bij het Fries Paarden Centrum in Drachten is een hele grote evenementenhal om in te rijden (ligt zand in!) en om beursen etc in te houden, er is een hele grote kantine, 2 binnenbakken en 2 buitenbakken...Er is ook heel veel parkeergelegenheid!

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 12:25

klaasjuhhh schreef:
Hier bij het Fries Paarden Centrum in Drachten is een hele grote evenementenhal om in te rijden (ligt zand in!) en om beursen etc in te houden, er is een hele grote kantine, 2 binnenbakken en 2 buitenbakken...Er is ook heel veel parkeergelegenheid!

Een stiekeme tip om het eens in het hoge Noorden te organiseren? Schijnheilig Ik hou het in de gaten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:25

Maar bepaald niet in het midden van het land Haha!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:00

Dat is zo'n gek idee nog niet, dat Fries Paarden Centrem. En aangezien ze daar problemen hebben met de financien zijn ze vast bereid om te boel te verhuren en mee te denken. Alleen niet echt centraal nee.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:18

voor mij 10 min. fietsen Haha! woon er 2 km. ofzo vanaf Lachen En kan ik ondertussen ook nog es naar mn paard (staat paar honderd meter verder), voor de bokkers die haar willen zien? Haha!

Er zit trouwens ook een hotel bij het FPC..

InekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:43

Nou organiseer maar, wij komen wel. Doe een beetje in het zuiden. Ik ben namelijk al zo verwent met al die westernmaneges rondom ons. Schijnheilig