[WN] Wie van jullie westernruiters....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:09

Wat wil je met die antwoorden doen?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:09

Ik ben eigenlijk altijd wel serieus bezig met mijn paarden, alleen vertaalt zich dat op dit moment niet naar rijden Knipoog . Ik heb drie Paints, maar rijd momenteel ironisch genoeg af en toe alleen in het bos op de Appaloosa van de achterburen ...

Onze oudste merrie heeft momenteel geen passend zadel (is onderweg) dus die rijd ik af en toe met barebackpad of ik wandel met haar zodat ze nog een beetje op conditie blijft. En zo lang zal ook dat niet meer gaan, want zij is drachtig en verwacht over drie maanden haar veulen waar ik heel erg naar uit kijk. Heb een leuke combi gemaakt met een pleasurehengst uit Amerika.

Mijn jonge merrie is nog niet onder zadel en verwacht over een paar weken haar (eerste) veulen. Zij komt na het afspenen onder zadel. Ben nog aan het zoeken naar een SERIEUZE trainer die met me mee wil denken over hoe en wat met haar.

Mijn tweejarige ruintje is dit jaar de pineut voor de wedstrijden. Met hem ga ik halteren en mijn man gaat in-hand-trail met hem doen. Hij gaat volgend jaar onder het zadel. Hij heeft zeker aanleg voor de cutting (geërfd van pa), maar die kant wil ik zelf niet op. Ik hoop dus dat we het eens kunnen worden over pleasure, trail en misschien horsemanship Haha! .

Ben nog op géén niveau wat rijden betreft, dus voor ik ook SERIEUS mee kan doen in de wedstrijden zijn we wel weer een paar jaar verder ...

Eastwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:45

Ik ben de ene dag serieuzer bezig met mijn pony (ras onbekend) dan de andere dag.
Probeer in ieder geval elke week te lessen, zodat we allebei een beetje bij blijven.
Het belangrijkste vind ik dat ik plezier heb met mijn pony.
Wedstrijden rijden lijkt me leuk, maar wil eerst nog en poosje oefenen.
Buitenrijden met vriendinnen vindt ik erg gezellig.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:26

Ik denk dat ik vrij serieus bezig ben met als doel wedstrijden te gaan rijden mochten mijn paard en ik daar aan toe zijn. Mijn paard staat momenteel in training bij Rieky (waar ze ook zadelmak gemaakt is vorig jaar) en krijg ik 2x per week les van haar OK dan! . Voordat ze in deze training stond en ook weer als ze dadelijk weer naar huis komt volg ik wekelijks lessen bij Wendy OK dan! Tevens organiseer ik maandelijks een clinic van Wendy bij de pensionstal waar ik sta.
Leuke vraag overigens, zo krijg je een beetje een overzicht van hoe we hier allemaal bezig zijn met onze knollies Lachen

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:33

Volgens mij zijn er hier op bokt genoeg 'serieuze' ruiters. Mensen die hun paarden dagelijks trainen om hogerop in de westernsport te komen, bedoel je dat?

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 11:36

MightyMike schreef:
Volgens mij zijn er hier op bokt genoeg 'serieuze' ruiters. Mensen die hun paarden dagelijks trainen om hogerop in de westernsport te komen, bedoel je dat?

Ja, dat bedoel ik ongeveer.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:41

Ik train inderdaad serieus met mijn Appaloosa om hem te verbeteren, en dat te testen op wedstrijden. Daarnaast wil ik zelf graag steeds beter leren rijden, maar wel voor de lol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:46

Sammy_Jo schreef:
Wie van jullie zijn serieus

** Yep, ik. Op mijn eigen kneuterige niveautje ben ik er heel serieus mee bezig.

en profesioneel

** Nee dat niet, ik heb een fulltime baan naast de drie paarden.

bezig met een Quarter of Paint

** Nee dat ook niet. Wij hebben een Fjord, Arab en KWPN'er waarvan de Fjord en de Arab onder 'mijn verantwoording' vallen.

in wedstrijden of gewoon met het western-rijden ??

** De fjord breng ik uit in de Amateur en Open waarbij het komende jaar de nadruk op de Amateur zal liggen, omdat ik in de Open andere plannen heb, namelijk met de Arabier. Die ben ik aan het inrijden en zal ik in de Open klassen uit gaan brengen. Dit gewoon vanuit praktisch oogpunt; de Fjord start ik allround en die wil ik derhalve voor de Amateur-klassen inzetten.

Er zijn genoeg westernruiters maar, ik zie ze ook wel alleen westernrijden
omdat, ze dat gewoon leuk vinden maar, verder niet serieus.

** Tja, wat is serieus? Voor mezelf geldt wat ik hierboven al zeg: op mijn eigen kneuterige niveautje ben ik er heel serieus mee bezig. Ik les meerdere keren per week, volg clinics, start op wedstrijden, lees zo veel mogelijk en probeer zo veel mogelijk van anderen 'mee te pikken' en daar het voor mij bruikbare uit te halen. Op wedstrijden gaat het heel aardig, ben nog nooit zonder een berg lintjes en leuke prijsjes thuisgekomen. Maar eerlijkheidshalve heb ik de 1e 2x in het westen gestart en ben ik daarna naar het Oosten van het land verhuisd, waar we niet van die grote wedstrijden hebben. En eerste worden in Hardenberg of eerste worden op Kalverhoek, daar zit toch wel een heeeeeel groot verschil in.
Maar 'leuk'; ja tuurlijk rij ik western omdat ik het leuk vind. Als de dag komt dat ik het niet leuk meer vind, dan staat de Arabier meteen te koop want die is echt specifiek voor de wedstrijden aangekocht. De Fjord mag in principe blijven.

Ik zoek dus de serieuze mensen ! OK dan!

** Tja, als professioneel en QPA een selectiecriterium zijn, dan kan ik me niet melden. Als ze dat niet zijn, dan meld ik me toch voorzichtig aan...

En welke tak van de westernsport beoefen je dan ?

** De fjord start ik allround, in de trail, pleasure, horsemanship en reining. Mijn toekomstdroom voor haar is om haar nog eens mooi in de westernriding en de versatile uit te brengen.
De Arabier, da's nog afwachten wat die gaat doen. Ik verwacht/hoop dat die reininggeschikt gaat zijn, en daar koppel ik dan voor mezelf meteen de westernriding vast stiekum aan. Maar ook hem wil ik allround opvoeden. Dus in eerste instantie zou het best eens kunnen zijn dat zijn eerste wedstrijdjes alleen horsemanship worden, omdat ik daarin de voor mij belangrijkste basiselementen in de inrijfase terugzie. In balans, recht, soepel, wegrijden van de groep en individueel een werkje doen, gedrag in de groep tijdens het pleasuredeel etc.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 11:47

Bedankt voor je antwoord Sonja, Toppie !!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:12

Sammy_Jo schreef:

Ik niet, ben bijna nooit serieus! Doe alles alleen voor de lol!
Citaat:
en profesioneel bezig

Nope, niet met paarden in ieder geval.
Citaat:
met een
Quarter of Paint in wedstrijden of gewoon met het western-rijden ??

Appaloosa, mag dat ook? Af en toe pik ik een western wedstrijd mee, meestal pleasure, trail, horsemanship en halter.
Daarnaast rij ik met hetzelfde paard endurance wedstrijden maar dat ook puur voor de lol!
Citaat:

Dat is helemaal op mij van toepassing; ik rij alleen maar omdat ik dat 'gewoon' leuk vind!
Citaat:

Ik heb mijn best gedaan jouw vragen zo serieus mogelijk te beantwoorden en wat de laatste vraag betreft; zie boven.

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:19

Ik ben een heel serieuze en fanatieke recreatieruiter die erg veel plezier beleeft in de bossen van de Veluwe!! Haha! Tong uitsteken Knipoog

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 21:00

LisetteSugar schreef:
Ik ben een heel serieuze en fanatieke recreatieruiter die erg veel plezier beleeft in de bossen van de Veluwe!! Haha! Tong uitsteken Knipoog

Ook erg leuk om te doen !

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:08

Sammy_Jo"]
[/quote]

ja, serieus zeker. Ik ben nu met 2 verschillende paarden een keer all around nederlands kampioen geworden en mijn doel is om dat ooit met mijn nieuwe paard (nu jaarling) ook nog eens te worden.

[quote="Sammy_Jo"]
en profesioneel bezig met
[/quote]

Nee, niet professioneel. Mijn man en ik hebben een eigen bedrijf in iets heel anders. De paarden zijn puur hobby.

[quote="Sammy_Jo"]
een Quarter of Paint in wedstrijden
[/quote]

Ik rij dus veel wedstrijden - voorheen met mijn Haflinger en nu met mijn Am. Appaloosa.

[quote="Sammy_Jo"]
[/quote]

Ik rij wedstrijden omdat ik het gewoon leuk vind, maar ben wel heel serieus.

[quote="Sammy_Jo schreef:

Ik rij all around maar ik ben niet z'n reiner. Wel trail, pleasure, horsemanship, western riding, versitale horse en hunter.

hierbij wat antwoorden op al je vragen.
heb ik wel een vraagje terug: wat wil je met al deze informatie?

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:12

Ik wil met deze informatie helemaal niets doen.
Maar ik was gewoon nieuwschierig.

Of moet er altijd iets achter zitten ?

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:30

Nee, er hoeft niets achter te zitten.
Maar waarom heb je het specifiek over Quarters of Paints?

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:44

Omdat, mijn intresse ligt bij deze rassen meer niet.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:51

volgens mij heb je nog niemand gevonden Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 08:11

Maar ze zijn er wel hoor Lachen Ook op bokt WN Lachen Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 08:52

ff denken.....................een serieuze proffessionele westernruiter met een paint of een quarter.....................op BOKT........................................... Hyper! .........................................Frusty ..................................................ja . Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:57

Sylva en Chris zijn er twee die me zo snel te binnen schieten... en er zijn er nog wel een paar die, hoewel misschien niet zo heel vaak, toch met enige regelmaat op Bokt komen...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:01

Jos schreef:
ff denken.....................een serieuze proffessionele westernruiter met een paint of een quarter.....................op BOKT........................................... Hyper! .........................................Frusty ..................................................ja . Haha!

het wordt een beetje een quizje zo... Of amazing discovery's Cool Schijnheilig

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:06

Tsja, wat is nu precies "serieus"?
Lijkt me in iedergeval niet rasafhankelijk......

Gisteren aan het eind van de middag zag ik in de buitenbak aan de overkant bij ons, een meisje van ongeveer 11 jaar met haar (grote maat) Shetlander in de stromende regen en harde wind dressuur trainen.
Dat noem ik serieus.......

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:12

vera schreef:
Tsja, wat is nu precies "serieus"?
Lijkt me in iedergeval niet rasafhankelijk......

Gisteren aan het eind van de middag zag ik in de buitenbak aan de overkant bij ons, een meisje van ongeveer 11 jaar met haar (grote maat) Shetlander in de stromende regen en harde wind dressuur trainen.
Dat noem ik serieus.......

AMEN! OK dan! DAT is inderdaad "serieus bezig zijn".

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:27

Jos schreef:

Ja Jos, ook op Bokt.
Buiten het feit dat andere professionele vinden, dat het niet professioneel is als je op Bokt schrijft, hopen wij in de komen de jaren, al schrijvend op Bokt, toch professioneel te worden.
Eneuhhh wat is eigelijk professioneel?
Dit kan je natuurlijk ook op verschillende manieren uitleggen.
Je kan professioneel zijn, of worden, doordat de regelgeving zegt, dat als je bepaalde handelingen doet, dat je dan tot die categorie behoort.
Ik mijn ogen kan je ook professioneel zijn, als je doordacht een sport gaat beoefenen, met een duidelijke visie, en met het juiste gedrag, omdat je met deze sport ook met een dier te maken hebt.
Dit staat weer geheel los van het eerst genoemde.
Dus Sammy_Jo, zo zie je maar, waar de één vind dat je niet professioneel bezig bent, omdat je op Bokt schrijft, zeggen de regels dat je tot die categorie behoort, omdat je ernaar handelt.
Dus sommige vinden dus dat wij niet professioneel bezig zijn, omdat je dan niet op Bokt hoort te schrijven. Tot nu toe geven de regels aan, dat wij dat ook nog niet zijn, omdat wij er niet naar handelen, om daarvoor volgens de regelgeving in aanmerking te komen.
Toch vind ik zelf, dat wij heel professioneel bezig zijn, omdat het er niet om gaat wat wij weten, maar dat wij het weten.
Ik hoop dat je mij nog kan volgen. Oh ja, wij doen aan reining, en nog serieus ook.

Vr Gr Peter Vet. geschreven met de leden pet op.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:17

Zerieuz Verward
Ik heb alleen maar appaloosas en dan kan dat toch niet Haha!