Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik heb drie Paints, maar rijd momenteel ironisch genoeg af en toe alleen in het bos op de Appaloosa van de achterburen ...
.
Sammy_Jo schreef:Wie van jullie zijn serieus
** Yep, ik. Op mijn eigen kneuterige niveautje ben ik er heel serieus mee bezig.
en profesioneel
** Nee dat niet, ik heb een fulltime baan naast de drie paarden.
bezig met een Quarter of Paint
** Nee dat ook niet. Wij hebben een Fjord, Arab en KWPN'er waarvan de Fjord en de Arab onder 'mijn verantwoording' vallen.
in wedstrijden of gewoon met het western-rijden ??
** De fjord breng ik uit in de Amateur en Open waarbij het komende jaar de nadruk op de Amateur zal liggen, omdat ik in de Open andere plannen heb, namelijk met de Arabier. Die ben ik aan het inrijden en zal ik in de Open klassen uit gaan brengen. Dit gewoon vanuit praktisch oogpunt; de Fjord start ik allround en die wil ik derhalve voor de Amateur-klassen inzetten.
Er zijn genoeg westernruiters maar, ik zie ze ook wel alleen westernrijden
omdat, ze dat gewoon leuk vinden maar, verder niet serieus.
** Tja, wat is serieus? Voor mezelf geldt wat ik hierboven al zeg: op mijn eigen kneuterige niveautje ben ik er heel serieus mee bezig. Ik les meerdere keren per week, volg clinics, start op wedstrijden, lees zo veel mogelijk en probeer zo veel mogelijk van anderen 'mee te pikken' en daar het voor mij bruikbare uit te halen. Op wedstrijden gaat het heel aardig, ben nog nooit zonder een berg lintjes en leuke prijsjes thuisgekomen. Maar eerlijkheidshalve heb ik de 1e 2x in het westen gestart en ben ik daarna naar het Oosten van het land verhuisd, waar we niet van die grote wedstrijden hebben. En eerste worden in Hardenberg of eerste worden op Kalverhoek, daar zit toch wel een heeeeeel groot verschil in.
Maar 'leuk'; ja tuurlijk rij ik western omdat ik het leuk vind. Als de dag komt dat ik het niet leuk meer vind, dan staat de Arabier meteen te koop want die is echt specifiek voor de wedstrijden aangekocht. De Fjord mag in principe blijven.
Ik zoek dus de serieuze mensen !![]()
** Tja, als professioneel en QPA een selectiecriterium zijn, dan kan ik me niet melden. Als ze dat niet zijn, dan meld ik me toch voorzichtig aan...
En welke tak van de westernsport beoefen je dan ?
** De fjord start ik allround, in de trail, pleasure, horsemanship en reining. Mijn toekomstdroom voor haar is om haar nog eens mooi in de westernriding en de versatile uit te brengen.
De Arabier, da's nog afwachten wat die gaat doen. Ik verwacht/hoop dat die reininggeschikt gaat zijn, en daar koppel ik dan voor mezelf meteen de westernriding vast stiekum aan. Maar ook hem wil ik allround opvoeden. Dus in eerste instantie zou het best eens kunnen zijn dat zijn eerste wedstrijdjes alleen horsemanship worden, omdat ik daarin de voor mij belangrijkste basiselementen in de inrijfase terugzie. In balans, recht, soepel, wegrijden van de groep en individueel een werkje doen, gedrag in de groep tijdens het pleasuredeel etc.
Sammy_Jo schreef:Wie van jullie zijn serieus
Citaat:en profesioneel bezig
Citaat:met een
Quarter of Paint in wedstrijden of gewoon met het western-rijden ??
Citaat:Er zijn genoeg westernruiters maar, ik zie ze ook wel alleen westernrijden
Citaat:Ik zoek dus de serieuze mensen !![]()
Sammy_Jo"]
Wie van jullie zijn serieus
[/quote]
ja, serieus zeker. Ik ben nu met 2 verschillende paarden een keer all around nederlands kampioen geworden en mijn doel is om dat ooit met mijn nieuwe paard (nu jaarling) ook nog eens te worden.
[quote="Sammy_Jo"]
en profesioneel bezig met
[/quote]
Nee, niet professioneel. Mijn man en ik hebben een eigen bedrijf in iets heel anders. De paarden zijn puur hobby.
[quote="Sammy_Jo"]
een Quarter of Paint in wedstrijden
[/quote]
Ik rij dus veel wedstrijden - voorheen met mijn Haflinger en nu met mijn Am. Appaloosa.
[quote="Sammy_Jo"]
Er zijn genoeg westernruiters maar, ik zie ze ook wel alleen westernrijden
[/quote]
Ik rij wedstrijden omdat ik het gewoon leuk vind, maar ben wel heel serieus.
[quote="Sammy_Jo schreef:Ik zoek dus de serieuze mensen !![]()
Jos schreef:ff denken.....................een serieuze proffessionele westernruiter met een paint of een quarter.....................op BOKT....................................................................................
..................................................ja .
vera schreef:Tsja, wat is nu precies "serieus"?
Lijkt me in iedergeval niet rasafhankelijk......
Gisteren aan het eind van de middag zag ik in de buitenbak aan de overkant bij ons, een meisje van ongeveer 11 jaar met haar (grote maat) Shetlander in de stromende regen en harde wind dressuur trainen.
Dat noem ik serieus.......
Jos schreef:ff denken.....................een serieuze proffessionele westernruiter met een paint of een quarter.....................op BOKT....................................................................................
..................................................ja .