Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jeddah schreef:Ja, maar vergeet niet dat die vooral om Reiners en Cutters gaat, die kunnen ook veel meer $$$ verdienen in de NRHA/NCHA. Super Halter of Pleasure paarden staan ook in de VS voor redelijke bedragen ter dekking, met uitschieters naar $3500,-.
...
jeddah schreef:Is helemaal niet vreemd! Het is al bekend dat de merrie invloed heeft op de aftekeningen, niet genetisch, maar de "leefomgeving" in de merrie.
Dat hebben ze ontdekt toen ze een eidelig deden met een paarden embryo en de eitjes, die dus eeneiige tweeling zouden zijn, in verschillende merries deden, de veulens kwamen er identiek uit, behalve de aftekeningen.........
?? 
Mac schreef:Ik vind dit zo'n bizar maar wel weer erg leuk gegeven! Weten ze al WELKE factoren hier een rol in spelen??
! jeddah schreef:Niet dat ik weet... Ik weet ook niet of ze er nog mee bezig zijn, zou wel leuk zijn te weten, misschien dat ze uitvinden dat als je vooral in de 3e maand veel wortels voert, de merrie een stofje aanmaakt die het veulen veel wit geeft!

yvvv schreef:
Maar toch, je bent denk ik behoorlijk blij als je zo'n paard bezit...
XoNo schreef:Ods, maar is dit maar op 2 merries geprobeerd? Misschien had het veulen ook wel donkerder geweest zonder de wortels?
Halloway schreef:Moet ik er wel bij vermelden dat Remenic alleen nog maar frozen te krijgen is, dus ik neem aan dat hij steriel aan het worden is .
...Mac schreef:Of hij krijgt last van zijn rug...
Dat met die wortels is misschien wel off-topic, maar wel héél interessant! Ods, bleef die kleur ook als men het veulen daarna geen wortels meer voerde? En in welke fase van de dracht zou je dat dan moeten doen? Als het haar aan wordt gemaakt, neem ik aan .... welke maand was dat ook alweer ...
Citaat:Halloway schreef:
Moet ik er wel bij vermelden dat Remenic alleen nog maar frozen te krijgen is, dus ik neem aan dat hij steriel aan het worden is .
Citaat:Mac: Of hij krijgt last van zijn rug ...
Ods schreef:Ik denk ook dat hij eerder last van zijn rug heeft dan dat hij steriel is geworden.
Ik zie het verband tussen frozen semen en "last aan z'n rug" niet zo!
Citaat:Moet ik er wel bij vermelden dat Remenic alleen nog maar frozen te krijgen is, dus ik neem aan dat hij steriel aan het worden is .
Mac schreef::?
Ik lees: hij dekte eerst "natuurlijk", maar hij werd steriel, dus zijn ze hem door KI gaan winnen waardoor hij minder vaak hoeft te springen.
Ik heb er van gemaakt: hij dekte eerst "natuurlijk", maar hij kreeg last van zijn rug, dus zijn ze hem door KI gaan winnen waardoor hij minder vaak hoeft te springen.