[WN] voor/nadelen one-ear/split ear

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:35

A. Klopt, vind ik ook, maar sommige mensen denken er anders over Haha! Je hebt trainers die liever hebben dat een bit lekker beweegbaar, bewerkbaar is en dat het paard leert happen naar het bit en hem daarom wat lager hangen dan gebruikelijk. Niet mijn manier, maar ok Lachen
B. Als je paard laag loopt en voor het mooi iets achter de loodlijn en jij strekt je armen vooruit en tilt je handen omhoog, dan ben je een knap mens als je er voor zorgt dat je teugels aan de zijkant van het bit zitten Tong uitsteken

Maargoed, je hebt zijkant en zijkant natuurlijk. Bitringen zijn rond, wat is de boven en wat is de onderkant? *LOL*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:47

Het enige nadeel dat ik kan vinden bij een one-ear is dat het sommige paarden gewoon echt niet staat. B'elanna krijgt er een raar gevormd hoofd van, langwerpig bijna. Waarschijnlijk omdat ze geen noemenswaardige voorpluk heeft. Bij andere paarden vind ik het echt prachtig staan Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 23:05

Betreft de manen... Ik kan me voorstellen dat er e.a. klem komt te zitten als je een behoorlijke bos manen hebt. Bij met shet heb ik met een gewone frontriem al regelmatig ruzie eer alles op zijn plek zit