Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
piggeljay schreef:Ik denk dat het voor een groot gedeelte ook aan het paard ligt, met het ene paard kan het wel omdat hij het zelf ook in zijn hoofd om kan zetten,
piggeljay schreef:als je een paard hebt die zowel western en dresseur kunnen rijden heb je een paard met wat wij noemen gouden hoefjes, maar je hebt ook paarden die het geestelijk niet kunnen verwerken en die paarden gaan op een gegeven moment in verzet.
)
vrolijk schreef:waarom ik zei dat het niet kon is omdat wij zo'n paard op stal hebben staan waar ze dus bijde mee rijden western en dressuur.
dat paard is helemaal knetter.
dus op een of andere manier kan dat paard het niet verwerken.

ladyblues16 schreef:hallo
Western en engels zijn twee verschillende rijstijlen. Je gebruikt andere hulpen en als je een beetje series paardrijdt en op niveau rijdt dan lijkt het mij onmogelijk dat je paard zich ontwikkeld tot een goed western of engels bereden paard. Ik denk dat de meeste mensen op dit forum denken dat western een ander zadel opgoooien is en door de bossen rijden maar, maar dit is het absoluut niet het is een geraffineerde rijstijl die door de meeste paarden op hoog niveau niet eens behaald kan worden.
Francis schreef:Als je hier en daar in wat profielen kijke kun je zien dat velen van ons heel goed weten wat western inhoud.
De vader van Dot, het paard wat ik hierboven noemde werd op internationaal niveau western gereden (mét succes) en doet even makkelijk de spaanse pas of een flinke dressuurproef.
Misschien eerst eens wat meer lezen voordat je over mensen oordeelt...