[WN] Bokkers besproken in De Quarter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:16

vera schreef:
Niemand een scanner in de buurt??

Ik heb een scanner, maar heb al een keer gezeik hierover gehad.
Kreeg toen meteen een mail dat het niet toestaan is bla bla bla . Haha!
Laatst bijgewerkt door Halloway op 03-01-05 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 13:18

Zeg, als zij zonder toestemming vier pagina's vollullen over bokt, waarom zouden wij hun tekst dan niet op bokt mogen publiceren?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:45

Wat je er voor krijgt als je vier pagina's gaat overtikken? Mijn eeuwigdurende dank Haha!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 13:48

Hmmm... Jouw eeuwige dank en een boze mail van Bea, als ik het hierboven zo lees Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:53

En als ik mijn dank er nu ook eens bij doe, ga je dan overstag? *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:53

Waarom Bea niet gewoon om toestemming vragen en bronvermelding erbij.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 13:54

Vooruut dan, ik geef mezelf een half uur.... en dan ga ik het strijkijzer aanzetten Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:56

Geef je echt strijken de voorkeur aan het helpen van medebokkers? Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:59

Of heeft de Quarter ondertussen zoveels ezelsoren dat ie anders niet goed onder de scanner past Haha!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:11

Een anoniem mannetje dus dat zo interessant moet doen om het in het engels neer te zetten. De Quarter is toch een nederlandstalig blad?
Zelf kan hij blijkbaar weinig anders verzinnen.......

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 14:49

Eén van de dingen die hij aanhaalt, is de (in onze ogen) wreedheid waarmee sommige ruiters hun paarden rijden.

Norman in De Quarter schreef:
However, you have to be very aware from a person’s background an how they were thought to handle and work with animals. I will give you an example. I was born and grew up on a ranch. Shooting, trapping rabbits, foxes, some birds, was a past time as well as a sport. Pigs were slaughtered and eaten, cows or other animals that got terminally sick were shot. Dogs who abused cattle or sheep got shot on the spot. We rode our horses long hours in good and bad weather and other horses were also used for hard work on the ranch from dawn till dusk. Is this cruel to animals? You got to remember one’s culture and how one is taught to behave and use animals. The culture in America is much different than in Holland or Belgium. My wife is a city girl and sometimes she finds that I am hard on our horses but in my eyes I am just being normal and doing the things, which I did growing up on the land. I also have noticed that most people from the city who are around horses tend to treat them different than county folk. Thus you got to be aware of these culture differences when you judge people, but this does not mean that you should accept everything. Cruelty to animals should not be tolerated by anyone but just be careful on where you draw the line an what you see as cruelty.

Dat is het probleem ook niet. Natuurlijk ga je anders met dieren om als je anders opgegroeid bent. Maar in Nederland lijken veel ruiters te denken dat ruw rijden "erbij hoort", "omdat ze dat in Amerika ook doen". Dat is inderdaad een cultuurverschil, maar dat betekent toch niet dat wij dat klakkeloos moeten overnemen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:55

Elles schreef:
Thus you got to be aware of these culture differences when you judge people,

Hm, doet me een beetje denken aan een ander topic.. het stierenvechten-verhaal...

maarre, een levenswijze zoals hij omschrijft kan ik me in nederland en belgie niet voorstellen. En ik vraag me af of de ruiters die op de wereldshow meerijden, ook nog actief met vee werken en dan een valse hond afschieten en dus ook rukken en plukken...
Het verband is mij niet helemaal duidelijk Verward

Then again, ik ben nooit in amerika geweest, en ken de cultuur niet. Ben ik dus een cultuurbarbaar, dat zou goed kunnen Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:09

Ben het met je eens Cer, in ons geval (Nederland, België, zelfs Duitsland) is er geen sprake van ranchwork en het is toch wel erg lang geleden sinds er in deze 3 landen gebruik werd gemaakt van paarden. Tegenwoordig dienen ze meer voor ons plezier.

In Amerika (waar ik ben geweest) worden paarden puur als sport en hobby gebruikt. Wat betreft het doodschieten van honden e.d. Ja, dat gebeurde er weleens. Zwerfhonden en vooral honden die gedoemd waren om dood te gaan, werden een ernstige dood bespaard en kregen de kogel. Hetzelfde geldt voor wilde roofdieren die honden en paarden van ranch-houders aanvallen, worden ook zonder pardon doodgeschoten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:12

XoNo schreef:
Wat betreft het doodschieten van honden e.d. Ja, dat gebeurde er weleens. Zwerfhonden en vooral honden die gedoemd waren om dood te gaan, werden een ernstige dood bespaard en kregen de kogel. Hetzelfde geldt voor wilde roofdieren die honden en paarden van ranch-houders aanvallen, worden ook zonder pardon doodgeschoten.

Nou, het doodschieten van zwerfhonden ed snap ik wel, begrijp me goed. Maar de link tussen "ranchwork - honden schieten - rukken en plukken op de wereldshow" ontgaat me een beetje...

Kort samengevat, de showrukkers en plukkers zijn altijd afgeharde ranchworkers die er dus ook niks aan kunnen doen? Neuh, dat geloof ik niet....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:17

Toch kan ik hem er een beetje in volgen, en zie hetzelfde hier in Nederland. Een boer die van zijn beesten leeft heeft er doorgaans ook geen moeite mee om een koe naar de slager te brengen (uitzonderingen daargelaten). Een paard in het zweet rijden wordt snel voor dierenmishandeling aangezien (en dan even niet specifiek kijken het westernforum). Hij waarschuwd wel degelijk voor te hard optreden tegen de dieren, maar zegt tegelijkertijd dat, wat voor de een al grensoverschrijdend is, voor de ander nog niet hoeft te zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:17

Ik kan me de achtergrond van de schrijver goed indenken. Hier op het platteland gaat het er ook anders aan toe als in de stad.
Maar het rechtvaardigd geen grof/oneerbiedig/misdadig gedrag tegen dieren.
Deze achtergrond vergelijken met hoe wij in Nederland als doorsnee met onze dieren omgaan is appels met peren vergelijken.

Schieten is gelukkig in onze samenleving nog NIET een normaal geaccepteerd verschijnsel !!

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:40

Citaat:
(zou ie het hebben laten vertalen??? OF is t stiekem toch een nederlander)

Misschien zelfs wel een bokker hahaha in ontkenningsfase... en inderdaad get a life...
Wordt wel verwarrend als er in een blad gediscusieerd wordt over de inhoud van Bokt (voorzover bokt inhoudelijk is) en er op bokt gediscusieerd wordt over De quarter... er is vast wel iemand die in de 'bokt'pen klimt voor een brief aan de quarter haha kan ik het helemaal niet meer volgen.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:49

Ach zo houden we elkaar bezig Haha!
Overigens vind ik het idd ook vreemd dat een Nederlands blad artikelen in het engels gaat opnemen van iemand die blijkbaar gewoon hier in Nederland woont.
Ik kan me een hoop opvoedkundige dingen bij de artikelen in de Quarter voorstellen, maar een cursus Engels hoort daar toch niet bij lijkt me Haha!

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:18

Er mogen toch artikels geplaatst worden op bokt als de bron vermeld wordt. Plaats het alsjeblieft! Clown

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:19

ik ben eigelijk ook wel benieuwd naar het stuk. heeft iemand hem in het nederlands?

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:48

Ik heb via Mail gevraagd naar het Nederlandse stuk!! Want dat staat achteraan dat je daar om kan vragen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:54

Als iedereen dat gaat doen plaatsen ze misschien een volgende keer de tekst meteen wel in het Nederlands Haha!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 17:17

Helaas geeft Bea géén toestemming voor het plaatsen ervan op bokt... (gecheckt)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:39

Elles schreef:
Helaas geeft Bea géén toestemming voor het plaatsen ervan op bokt... (gecheckt)

Vreemd... de stukjes van Bokt mogen zij wel gebruiken en andersom niet? Heeft het engelse manneke trouwens iemand van hier om toestemming gevraagd?

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:41

Jammer Scheve mond