[WN] Nice Guy OF Clever Guy ?…..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 03:06

Gelukkig Nieuwjaar,Sablou!! Gaaaap
.......nu toch maar naar bedje toe!

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 03:21

Het gaat er helemaal niet om wat Westernworld of wie dan ook voor doel hadden met welke sponsoring dan ook. Het gaat erom dat iedereen die hier op Bokt iets commercieels doet, in gelijke mate hierop aangesproken moet worden. Niet meer, maar ook niet minder dan dat.

En van Bokt lezers die na mijn “zielige gedrag” geen spulletjes meer bij ons willen kopen, lig ik niet echt wakker. Voor die mensen is er nog altijd de Arthur Winter Sale. De rest weet hoe ik er over denk en dat is voor mij veel belangrijker.

Komende week vrijdag zijn wij bij een klant uitgenodigd voor een etentje bij hen thuis. DAT zegt veel meer over de klant-zadelmakers relatie, dan het leveren van een paar spoorriempjes in de aanbieding….

Zo nu genoeg.

Ondanks dat we –gelukkig- van meningen verschillen:
Allemaal een TOP 2005 toegewenst…….

MVG Louis

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 04:47

sablou schreef:
Chantalleke, ik denk dat je een paar personen door elkaar haalt. Wij sponseren niet, niet op Bokt, niet op NK, NERGENS. Dus even je huiswerk doen.....

MVG Louis

Misschien wordt het eens tijd

Sorry het was inderdaad Muijs

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:17

Rinus, hoeveel zadels heb je nu verkocht na het bekend worden van jouw deelname Verward
Sablou, ik denk dat Rinus hier op zal antwoorden dat hij geen enkel zadel meer heeft verkocht.
Ik vind het jammer dat er weer een manier gevonden is om het idee een negatieve slinger te hebben gegeven. Huilen

Volgens mij plaats jij ook regelmatig, met trots, als je weer een nieuwe opdracht hebt volbracht Verward

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:34

sablou schreef:
Jammer Bokt.

MVG Louis (nog zonder link in het onderschrift).

Ik moet ineens denken aan die ene reclame,
papa heeft een bigmac gewonnen jongens.

Groetjes Peter

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:05

happy new year!!!!!! ten eerste, heb ik onze brave louis,cq,chief direct na openen een pb , gestuurd, ten tweede ga ik in dit topic, niet in op de inhoud, ten derde, heb ik altijdt gedacht, dat hij een heel open man was.
zeker als ik zijn antwoorden en topics heb gelezen die over zijn,overigs,voortreffelijke zadels gingen,ook de uitleg die hij regelmatig daarover gaf.

vera, het zou makkelijk zijn om te zeggen dat er al zeker twintig zadels door het topic nice guy/girl, in bestelling staan, maar zo als cornelie en ja al opmerkte, het zijn er precies 0. en dat is bekend, want zadels verkoop je niet op bokt maar bij de mensen thuis.

de gedrevenheid die er bij MIJ nog steeds inzit om de westernsport een mooi sport te laten zijn, wordt hierbij echt niet beschadigd, en zo als een ander boktlid opmerkte, doorgaan vooral doorgaan.

met vriendelijke groet en met veel zin in 2005;

rinus

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 12:27

vera"]
Rinus, hoeveel zadels heb je nu verkocht na het bekend worden van jouw deelname Verward
Sablou, ik denk dat Rinus hier op zal antwoorden dat hij geen enkel zadel meer heeft verkocht.
Ik vind het jammer dat er weer een manier gevonden is om het idee een negatieve slinger te hebben gegeven. Huilen
[/quote]

Vera, je vraagt nu aan de Persil hoeveel pakken waspoeder ze meer hebben verkocht na de reclame van gisteravond.
Natuurlijk heeft Rinus niet 1 zadel meer verkocht. Maar zijn naam staat wel bij iedereen in het geheugen. Diegen die in Februari een zadel zoekt zal zeker aan Rinus denken. Dat misgun ik hem niet eens. Nogmaals : het gaat hier niet omm de actie van Rinus, maar om het feit dat Bokt als Marketing instrument gebruikt wordt. Dat is niet correct.

[quote="vera schreef:
Volgens mij plaats jij ook regelmatig, met trots, als je weer een nieuwe opdracht hebt volbracht

Deels waar... Maar...

a) Niet voor iedere opdracht. En niet met een link van onze webshop. Ik heb dat recent alleen nog gedaan voor die zadels die iets speciaals hebben (bijv. custom brass of braiding). Het laatste plaatje was een zadel voor ons eigen paard. Overigens vindt ik nu dat ik daar zeker mee door mag gaan.

b) Ik heb ooit eens VOORAF aan Sugarmiss gevraagd wat "correct" was.

c) Niet voor sponsering. Want daar zit m.i. nu juist het punt. Daar wordt niet het object (het zadel) het thema, maar de goede daad (dat is het ook). Die daad draagt veel verder in naamsbekendheid, dan dat plaatje van dat mooie zadel. Mooie zadels zijn er zat, daar is die van lowieke helemaal niets bijzonders (in de ogen van de markt). Diegen die een beetje iets weet van Marketing en Reclame zal beamen dat een sponsering op een onderwerp dat de gemoederen bezig houdt, veel verder werkt dan een reclamefolder in de bus.

Nogmaals : ik vindt dat Bokt op zijn minst had moeten acteren op deze, op zich best goede, actie.

Tenslotte toch nog even een reactie op onze "niet-sponsoring".
Wij willen niet voor welke groep, organisatie of vereniging dan ook, iets doen voor 1 man of vrouw. We doen liever iets voor al die mannen en vrouwen die vertrouwen in ons hadden: onze klanten. Zo zullen we volgend jaar een ruiterweekend organiseren voor -ja wel- onze klanten. En weet je wat? Die komen allemaal heel graag. Dat lijkt ons veel eerlijker, dan op een NK met een zadel in onze handen staan, die uiteindelijk toch door onze klanten is betaald.

Een rondje geven van oma's pensioen, is alleen leuk voor de kastelein. De mensen aan de tap zuipen doorgaans al genoeg en oma kan het geld veel beter gebruiken.

MVG Louis

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:57

sablou schreef:
Tenslotte toch nog even een reactie op onze "niet-sponsoring".
Wij willen niet voor welke groep, organisatie of vereniging dan ook, iets doen voor 1 man of vrouw. We doen liever iets voor al die mannen en vrouwen die vertrouwen in ons hadden: onze klanten.

Je kan toch ook voor allebei wat doen Verward
Ik zie het niet zozeer als een óf/óf situatie maar meer als én/én .
Zoals nu ook het Bokt voor Azië forum, dat is toch ook een geweldige aktie.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:04

cornelie schreef:
Je kan toch ook voor allebei wat doen Verward
Ik zie het niet zozeer als een óf/óf situatie maar meer als én/én .
Zoals nu ook het Bokt voor Azië forum, dat is toch ook een geweldige aktie.

Ja Louis, veil een zadel voor Azië. Doe je iets goeds én krijg je reclame

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:54

Gatverdarrie. Sorry hoor, maar wat willen je hier nu mee bereiken Sablou? Als je de topics op bokt goed had doorgelezen dan had je al ver voor de NG-award uberhaupt aangekondigd was kunnen lezen dat Westernwold in een topic over gedrag tijdens het inrijden en toezicht daarop (naar aanleiding van een wran-regel die in de picture stond) een zadel ter beschikking wilde stellen. Uiteindelijk heeft zich nog iemand gemeld en is het idee geboren om die prijs ter beschikking te stellen. En ondanks dat het af en toe wat ongelukkig stemgedrag heeft opgeleverd, is de intentie van beide sponsoren vanaf het begin goed geweest en bedoeld om de goede kanten van de sport te promoten i.p.v. altijd op de onplezierige kanten te hakken. Tijdens de stemming wilden ze sowieso anoniem blijven om de stemming niet negatief of positief te beinvloedden.

Daarom heb ik meegewerkt aan het opstellen van die prijs.

Als een van beide sponsoren ervoor kiest zich bekend te maken dan is dat zijn of haar goed recht. Ik geloof ook niet dat je daar nu meer of beter van gaat verkopen. Ik ga echt niet een zadel bij westernwold of jou of muijs of wie dan ook kopen vanwege een sponsoractie. Ik koop een zadel dat past, bij de winkel die MIJ past. Als jij denkt dat reclame maken zo in elkaar steekt dan heb je het mis. Ik heb wel een paar jaargangen Adformatie (het vakblad van de reclamemakers) voor je om door te lezen over dat soort zaken.

Sponsoring geeft je bedrijf hooguit een maatschappelijke positie. Van dozenschuiver naar een organisatie met iets van een gezicht. En dan alleen als je dat jaren volhoudt en vooral je directe klanten goed bedient. Je krijgt er niet direct nieuwe klanten door.

Overigens wil ik melden dat het hebben van een link in een onderschrift al enige tijd (ook buiten western) is toegestaan. Daarnaast is in overleg met SM tijdens de kerstdagen besloten om als experiment enkele commerciele uitingen toe te staan om te kijken hoe dat zou uitpakken. Daarbij aangetekend dat als we dit uitgebreid zouden aankondigen er gelijk de grenzen van deze mogelijkheden zouden worden opgezocht. Maar goed... kennelijk hadden we dat wel moeten doen....

Dat neemt niet weg dat op deze wijze een topic openen om een goed initiatief te grond in te boren, in mijn optiek echt onaardig is. Het zij zo.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:27

Weet je wat nu het allergrappigst is.......
Door het plaatsen van dit topic krijgt Rinus toch een reclame!
Niemand had er op die manier over nagedacht maar nu denken we ineens "wat is die Rinus toch slim " *LOL* Bloos

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:39

Ja ik heb die link bij Rinus ook pas bekeken toen die werd genoemd in dit akelig zielige topic Haha!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:34

Ja zo zielig ik vraag me al sinds gisterne af;waar blijft het slotje?????

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 15:47

Anya schreef:
Gatverdarrie. Sorry hoor, maar wat willen je hier nu mee bereiken Sablou? .........

Tijdens de stemming wilden ze sowieso anoniem blijven om de stemming niet negatief of positief te beinvloedden..........

Daarom heb ik meegewerkt aan het opstellen van die prijs......

Dat neemt niet weg dat op deze wijze een topic openen om een goed initiatief te grond in te boren, in mijn optiek echt onaardig is. Het zij zo.

Kijk Anya.

Ik wil helemaal niets bereiken. Ik maak hieruit op dat ook jij niet begrijpt, waarom ik dit "nare topic" heb geplaatst. Het zal wel allemaal aan mij liggen. Het was ook dom. want ik had volgens veel Bokkers beter een zadeltas kunnen weggeven dan kritisch kunnen zijn.

Er was eens iemand die zeurde over de veel te weinig en te kleine reddingsboten op de Titanic. Wat een vervelende vent.....

Ik geloof nog altijd dat veel Bokkers kritische, eerlijke mensen zijn. Ik ben er zeker van dat velen een gelijke mening als de mijne zijn toegedaan, maar dat die iets slimmer zijn dan ik en hun mond houden....

Voor de zoveelste keer (en nu echt de laatste) :
- IK heb niets tegen dit initiatief
- IK heb iets tegen het feit dat Bokt hier met de recalme code beduidend anders is omgegaan als in voorgaande gevallen. En dat niet zo'n klein beetje ook.....

Overigens is bij mij niemand anoniem gebleven hoor. Bedenk hierbij ook dat niet iedereen in staat is om ieder topicje te lezen.

Ik heb de integriteit van Bokt altijd hoog genomen. Helaas is daar de laatste maanden m.i. sterk verandering in gekomen. JIJ als Bokt moderator had er waarschijnlijk veel beter aan gedaan je hier buiten te houden. Het is me nu ook duidelijk waarom er niet meteen is ingegrepen.......

MVG Louis

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:59

Okee, ik ga het toegeven.... Ik vind eigenlijk dat Sablou namelijk helemaal gelijk heeft .
Het gaat hem duidelijk niet om de Award, en natuurlijk is het hartstikke leuk tof enz enz allemaal van de sponsors van het award, maar bij het bekend maken werdt reclame gemaakt.
En of Westernworld daar nou 0, 1 of 100 zadels door gaat verkopen doet er helemaal niet toe. Het gaat Sablou erom dat het normaal gesproken uit den boze is om je link te geven en reclame te maken. En dat dat nu, in het kader van een award, wel mag.

Dit soort dingen gebeuren wel vaker op bokt, zijn ook al meerdere discussies over geweest, waarom is het nu ineens een "zielig" topic wat op slot zou moeten?

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:01

Louis, je hebt duidelijk NIET de pb gelezen die ik je gestuurd hebt, anders zou je de laatste opmerking niet geplaatst hebben.
ik heb dan ook nog geen reactie van je gehad, op die pb.
een zwakte bod of echt niet gelezen.

rinus

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:30

smax schreef:
Ja zo zielig ik vraag me al sinds gisterne af;waar blijft het slotje?????

waarom moet er een slotje op Verward
omdat ze wat anders vind dat jullie ?
nou dat zal pas zielig zijn.

moniza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:21

Beste Rinus,
Volgens mij moet je nog meer reclame maken! Ik woon niet ver bij jouw vandaan en mijn vrienden ook niet. Maar geen van ons kent jouw? Heb jij een zaak waar we langs kunnen komen, of is het alleen per internet te
bestellen. Mocht je niet via bokt mogen reageren (commercieel) dan is een PB-tje ook prima.
Tot horens

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:43

Ben het helemaal met Jeddah eens.
Neemt niet weg dat ik het top vind van Rinus dat hij een zadel te beschikking heeft gesteld, maar sablou heeft gelijk, er wordt met 2 maten gemeten.

Neemt niet weg dat ik volgend jaar niet meer meedoe aan deze award, als er al één komt. Ik vind het idee erg leuk, maar de manier waarop er gestemd wordt en hoe er mee gesjoemeld wordt, vind ik abnormaal. Het gaat niet meer om je kwaliteiten als wedstrijdruiter, maar degene met de meeste vrienden gaat er met de prijs vandoor. Het was een leuk idee, maar de manier waarop het heeft uitgepakt is voor mij reden genoeg om mij volgend jaar niet met dit soort dingen bezig te houden.

Nisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:51

sablou schreef:
Ik heb niets tegen Westernworld. Eigenlijk heel knap om op deze manier toch even half westernland te benaderen. 1:-0 voor Westernworld. Ik wou dat ik het bedacht had. Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat hier om gelijke monniken, gelijke kappen.

Euhhh.... 2-0 voor Westernworld zou ik zeggen. Dit door je eigen ondoordachte opmerkingen. Zonde dat je niet veel kaas gegeten hebt hoe de reclame wereld in elkaar steekt. Je laat ze zelf zo kennen op deze manier, dat je alleen maar slechte reclame maakt voor jezelf. Dit is toch niet nodig?? Kinderachtig voor een volwassen man met visie en een goed bedrijf. (wat ik uit je vorige topics wel op kon maken)

Misschien kunnen we in dit nieuwe jaar is beter gaan nadenken en elkaar wat meer gunnen??? Het is maar een suggestie hoor!!!

Met vriendelijke groet, Eva

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:55

Sablou, ik zat in Spanje... dan is het moeilijk ingrijpen. Anders had ik dit topic idd op slot gegooid. Maar nu lijkt het me beter als het er allemaal eens lekker uitgegooid wordt. Het zit de 'commercielen' blijkbaar al wat langer dwars dat er getracht wordt al te commerciele posts enigszins te beperken.

zonder die beperkingen zou i.i.g. western vol staan met posts als:
- train bij deze geweldige trainer
- koop hier dit geweldige zadel
- ontzettende gezellige supersale van westernstore x
- dankzij mijn geweldige trainer heb ik een strikje gewonnen
- etc.

En daar is bokt niet voor.. Tegelijkertijd lopen commercie en western op een of andere wijze meer door elkaar dan bij de andere disciplines. Misschien omdat het zo'n klein wereldje is en iedereeen iedereen kent. Vandaar het experiment om tijdens de kerst wat meer toe te staan. Maar nu hebben we blijkbaar heel veel andere commercielen voor het hoofd gestoten...... Huilen

En nee voor de duidelijkheid... ik heb niks met westernworld als verkoper (hij woont te ver weg). Wel stel ik zijn adviezen (ook als het om tweede hands gekochte spullen op e-bay gaat) op prijs. Omdat ik het idee heb dat hij mij niet in de eerste plaats iets wil verkopen. Daar heeft hij i.i.g. nooit op aangedrongen of gezinspeeld. Dus ik heb er geen belang bij om Westernworld meer dan anderen de ruimte te geven op bokt. Dat jij anders suggereert Sablou zegt meer over jou dan over mij.....Zo de waard is.... (kleur de plaatjes en maak de zin af).

Voor de rest verwijs ik naar mijn eerdere post in dit topic:

Herhaling: Het is boktbeleid sinds enige tijd om links toe te staan (zie hiervoor bijvoorbeeld het onderschrift van Gijsenkim).
Laatst bijgewerkt door Anya op 01-01-05 18:40, in het totaal 2 keer bewerkt

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 18:10

Anya schreef:
Het zit de 'commercielen' blijkbaar al wat langer dwars

Mij misschien ooit wel maar tegenwoordig al lang niet meer. Ik heb inmiddels geleerd dat er 1001 andere manieren zijn om klanten te werven/binden en dat dat vaak ook veel beter werkt dan via een (aanvallend) berichtje op bokt.
Bovendien is het nog altijd de klant zelf die een keuze maakt waar hij/zij haar spullen graag koopt.

En als iemand de regels van bokt niet bevalt, uitloggen en wegblijven is ook altijd een keuze.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:41

Het gaat niet meer om je kwaliteiten als wedstrijdruiter, maar degene met de meeste vrienden gaat er met de prijs vandoor. Het was een leuk idee, maar de manier waarop het heeft uitgepakt is voor mij reden genoeg om mij volgend jaar niet met dit soort dingen bezig te houden.[/quote]

Ik persoonlijk ben het daar niet zo mee eens, ik had meerdere favorieten in mijn lijstje maar kon er maar voor 1 kiezen. Ik denk dat elke genomineerde een winnaar is. Maarja denk nie dat er zoveel zadels gesponsert worden Clown

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:15

XoNo schreef:
Het gaat niet meer om je kwaliteiten als wedstrijdruiter, maar degene met de meeste vrienden gaat er met de prijs vandoor.

Volgens mij heb je het dan helemaal niet begrepen.
Het is toch niet de bedoeling dag je kwaliteiten als WEDSTRIJD ruiter beoordeelt worden?
Juist je algehele kwaliteiten, hoe je zover bent gekomen, zijn hier belangrijk. Of je nu veel wint of niet, het is je manier van rijden die telt.
En wie weten beter dan je vrienden hoe je met je paard thuis omgaat. Bij veel nominaties wordt het ook vermeld zelfs. En al je fans en je vrienden zul je wel niet voor niets hebben. Ik ga niet uit van slijmerige interessant doende kliekjes die verdwaasd achter de "bekende" trainer aanhobbelen (die zijn vaak al niet slim genoeg om een computer op de starten).
Het heet toch ook de NICE Girl/guy award?! Dat is een andere betekenis dat de hoogste punten rijdende award.

Dat je je het komende jaar met andere dingen bezig wilt houden is prima hoor. Misschien rijdt jij je dit jaar in the picture als je heel duidelijk echt NICE voor je paard bent!!!

Ik heb in alle commenteren op deze verkiezing trouwens nog geen betere stem methode voorgedragen gezien..........

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:05

Citaat:
Ik heb in alle commenteren op deze verkiezing trouwens nog geen betere stem methode voorgedragen gezien..........

Dan heb je niet (alles) goed gelezen... Schijnheilig

Maar da's misschien meer iets voor het andere topic. Wat dit topic betreft; volgens mij begrijp ik Sablou wel een beetje. Ik vind mezelf redeljk objectief in deze, ken 'beide partijen' niet maar vind wel dat er van een zekere willekeur sprake is, als het gaat over commerciele uitlatingen op Bokt.