[WN] western rijden met haflinger of welsh?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:02

DeBeer schreef:
bedankt voor de leuke reacties! Vooral de iets grotere welsh pony's ( rond de 1.40-1.50) vind ik erg leuk! Ik zit alleen met het probleem dat ik waarschijnlijk, door geld te kort helaas, niet genoeg geld zal hebben om mijn misschien toekomstige paardje in een pensionstal o.i.d. te zetten. Waarschijnlijk word het daarom een weiland met niet al te luxe schuilstal. Dit moet natuurlijk wel kunnen, maar ik heb het idee dat haflingers daar over het algemeen iets beter tegen kunnen als welsh ponys...
Maarja zo ver is het alleemaal nog niet, eerst maar eens informeren naar rassen, beetje rondkijken op marktplaats naar wat er zo al te koop is en misschien binnen kort eens kijken naar weilandjes waar het paardje misschien gestald/geweit (;)) zou kunnen worden...
hangt er van af, Welsh Cobs zijn net zo winterhard als Haflingers, een Welsh K (of partbred) met Arabisch of Engels Volbloed kan er misschien wat minder goed tegen...

deEf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:15

Ik heb ervaring met een welsh, erg leuke pony! goed western!

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 16:17

Over een welsh cob heb ik eigenlijk nog niet zo na gedacht...Zou natuurlijk ook nog een optie zijn!:D

haffiemick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:23

Ik hoor gelukkig hele positieve verhalen over haffies, maar bedenk wel dat ze ontzettend koppig en dwars kunnen zijn en hun kracht ook op een verkeerde manier kunnen gebruiken, zelf heb ik een kruising haflinger/rijpaard die dus niet zo'n voorbeeldige haf is, maar veel succes

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:48

de welsh cob waar peterv het over heeft is van mij,en ik moet je zeggen het gaat geweldig,hij doet alles spinnen,stoppen rollback,galop wissels.en zijn dochter gaat hem idd volgend jaar uitbrengen.ik zal zeggen ga eens bij verschrillende fokkers kijken misschien trekt het je,en kijk of er iemand bij jou in de kennissenkring een welsh cob heeft en ga er eens op rijden.het zal wel leuk zijn als weer iemand erbij is die western op een cob rijd.
Afbeelding
dit ben ik met gerstloo's shadow

gr.natas

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:58

ik heb er ook 1
charlie
hij wordt in april 21 en is OK dan!
foto's van hem staan in mijn profiel bij JD ranch

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:49

Zo ik word wel steeds enthousiaster over de welsh cob! Echt leuke paardjes! Ik heb helaas helemaal niemand in mijn kennissenkring die er een heeft, en ik heb er ook nooit echt bewust een gezien of bereden...
Ik denk dat het als het zover is inderdaad maar eens bij fokkers ga kijken. Ik heb helaas ook bij de aankoop niet heel veel te besteden, dus het word goed zoeken! zijn de cob's eigenlijk in verhouding duurder als de "gewone" welsh pony's?

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:50

Jaa hee handige site dit: zijn er eigenlijk nog meer mensen die leuke foto's hebben van hun welsh ( cob ) of haflinger waar hij/zij western bereden word?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 08:35

DeBeer, mijn hoefsmid (ook die van Nattetas) fokt ze. Ik weet niet in welke regio je woont, maar anders kun je misschien eens bij hem gaan kijken.

briallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:00

Ik rij ook western met een welsh cob.

Ik heb 2 merries 1 is onder het zadel en pakt alles heel goed op, ze vind trail erg leuk de basis van reining pakt ze ook aardig op.

De andere merrie moet dus nog ingereden worden. Ook met haar ga ik western rijden. Zij heeft een goede bouw voor reining. ( kan erg ver ondertreden)

Een inloopstal is voor een welsh cob prima. Het zijn hele sterke "paardjes" die prima onder die omstandigheden kunnen leven.
Als ik de keuze had dan zou ik ook voor een inloopstal kiezen. Helaas is dat bij ons in de omgeving niet makkelijk te vinden.

Ik heb eventueel nog wel wat adressen voor je van fokkers. Je kan ook altijd contact opnemen met het stamboek. Ook zij geven goede info over fokkers.

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 11:19

Bedankt voor de reacties nog een keer! Haha!
Ik woon in Gelderland. Ik weet niet of ik al echt alles ( qua financien vooral) genoeg op een rijtje heb om al echt ergens te gaan kijken...
Wat ik sowieso wel, zonder verdere verwachtingen van een koop o.i.d, zou willen is een keer op een (als het kan) western bereden welsh cob rijden om gewoon een beetje "kennis te maken" met het ras , maar ik weet niet of dat bij zo'n fokker kan.
Weet iemand heel toevallig iemand in Gelderland met een western bereden welsh cob waar ik eens zou kunnen gaan kijken of eenmalig rijden? ( haha weinig kans, maar ik kan het proberen he Haha!)

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:06

Ik heb ook een haflinger die waarmee ik western rijd. Wedstrijden heb ik nog niet met hem gereden aangezien hij pas een half jaartje onder het zadel is, maar hij pikt alles heel snel op (wat hij helaas ook tegen je kan gebruiken als je niet oppast Knipoog ). Hier is een foto van hem:
Afbeelding

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 13:24

aah wat een lievert! Echt hele mooie foto! Stoer zo'n western hafje! OK dan!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:56

Ik heb altijd met mijn Haflinger Silvester op hoog niveau in de wedstrijden meegereden, zoals hierboven al een keer werd genoemd. Ik show hem nu niet meer omdat ik met mijn andere paard verder ben gegaan, maar hij zou het zo nog kunnen.
Een vriendin van mij heeft een welsh-cob waar ze western mee rijdt. Ook dit gaat heel goed. Wij wonen in de provincie Utrecht, maar als je langs wil komen ben je welkom.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:48

Modern type??? Ik rijd al jaren western op een Haf, en de haflingers die ik nu in de wedstrijden zie, vind ik dus nu echt niet de moderne types.

jackie1

hafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:03

Hoi, beetje late reactie misschien, maar een haflinger is super voor western.

Rijd zelf op een oud type en een nieuw type. Het nieuwe type is kortgeleden zelfs 2e geworden op een wedstrijd! Ze kunnen goed buiten staan en mankeren zelden wat. Rijd soms zelfs zonder zadel en aleen op halster western met de merrie, terwijl ze nu zo'n 1,5 jaar onder het zadel is. Superbraaf. En leuk in prijs.

succes

alpenquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:11

Bedankt Sonja, voor je compliment Bloos!
En voor de Beer:
inderdaad met een Haf kun je heel wat bereiken, maar waarom specifiek modern??? Heb momenteel een echte'klassieker' in de shows lopen en die gaat als een tierelier. Deze heeft veel makkelijker gangen als mijn 'modernere typje'. Nu is dat voor elk paard verschillend, maar ik wil maar even melden dat je de klassiekers niet uit kunt wissen omdat ze er karrepaardachtig uitzien Knipoog

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:27

vind die klassiekers juist mooier, tis dat ik er zelf 1 heb Haha!
Afbeelding

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:39

Mijn oppaskindje van 7 rijdt ook western op een welsh. Gaat echt hartstikke leuk! Af en toe heeft ze weer een koppige bui en dan moet ze even aangepakt worden door een ouder iemand, maar verder is ze hartstikke lief en braaf!! En western gaat ook super! Foto in mijn profiel.