Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jeddah schreef:Mijn vraag is dan, wat is "stevig"? Mijn jaarling ziet er veel en veel steviger uit dan menig volwassen Reiner (zij is gedeeltelijk Halter gefokt). Ze is al ruim 1.46m en is al breder in de rug, zwaarder in de bespiering dan veel andere paarden van 3.
En ik vraag me af, wat heeft het voor werk bespaard?? Je hebt het werk alleen op een ander tijdstip gedaan, of niet?
Nogmaals, ik respecteer in principe ieder zijn eigen methodes, ik vraag me alleen vaak af wat het voordeel is. Ik probeer alles wat ik doe te kunnen onderbouwen, met research of ervaringen of wat dan ook, maar loop in het rijden van 2 jarige nog steeds niet tegen een voordeel aan, het "waarom" vat ik nog niet. Misschien dat je dat uit wilt leggen?
GoedVetMan schreef:Ja, hallo, hier kan ik niet tegen aan reageren hoor.
Ik zie dat de meeste mijn epistels waarschijnlijk weer nier begrijpen
radicalM schreef:Mag ik deze nog even aanhalen, Peter?
Eerste woordje dat door mijn hoofd schoot toen ik je zin las: ......"inburgeringscursusje???"![]()
, RAAK.
. Natuurlijk zal dat voor de profs en mensen met minder paardenvrijetijd het onbegonnen werk zijn, maar ik zweer erbij............ Citaat:Dus waar ligt het probleem? Bij de organisatie die je min of meer "dwingt", als je bij die top wilt horen...
jeddah schreef:Nogmaals, ik respecteer in principe ieder zijn eigen methodes, ik vraag me alleen vaak af wat het voordeel is. Ik probeer alles wat ik doe te kunnen onderbouwen, met research of ervaringen of wat dan ook, maar loop in het rijden van 2 jarige nog steeds niet tegen een voordeel aan, het "waarom" vat ik nog niet. Misschien dat je dat uit wilt leggen?
GoedVetMan schreef:Met een flinke jongen, doel ik meer op zijn gedrag. Natuurlijk moeten de leden maten stevig zijn, maar het gaat er meer om, hoe het paard in kwestie tussen de oren is.
En dat wij dit werk op een ander tijdspit ook doen, schijf ik ook, en zeg daarbij duidelijk dat het ene paard niet de andere is.
Voorts geeft ik niet aan dat wij een twee jarige rijden. Maar het als het ware kennis laten maken met een zadel, voor dat deze het land op gaat. Het voordeel is dat het niet wereld vreemd voor hen is, als zij terug komen van het land.
Ervaring leert en gezien te hebben, dat deze paarden minder gestresst zijn, als er werkelijk mee begonnen wordt, om deze zadel mak te maken.
Vervolgens trekken wij nog een behoorlijke tijd uit, om deze dan te kunnen showen, en proberen er naar toe te werken, om deze in de junior reining dat voor het jaar dat zij zes worden te kunnen doen.
Het grootste voordeel is dus, dat de genomen tijd, vanaf, en tot, het laat aanzien, dat het een manier is, om je paard heel te houden.
Ik hoop het een beetje te hebben onderbouwd voor je.
Dus laat je jaarling van 1.46 lekker staan, ik heb het over twee en een half jaar.
Groetjes Peter.
!
) en soms vraag ik mij weleens af of dat misschien een/de oorzaak is van zijn slechte pootjes. cornelie schreef:Die dvd heb ik ook en ik heb het niet eens af gekeken![]()
Ik vond het een vreselijk circus.
. Ook overigens hoe 2 van de drie NH het paard niet eens meer zagen staan toen hun challenge voorbij was. Eentje had iig nog het fatsoen om het beestje zelf aan de teugel mee te nemen de arena uit ... de andere twee lieten dat aan de wranglers over
.
(quote van Tim McQuay)