[WN] Let op! aanvragen startnummers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:27

Anya schrijft dat de starkaart per combinatie geldt dus dan moeten zowel jij als Wiebe er eentje aanschaffen voor Sanwood.
Hou het ook maar een internet-verbinding met die ooievaar...is een stuk makkelijker!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:34

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat dit weekend alle info over de startnummers op www.westernsport.nl komt te staan.
Ook voor vragen kan je op die site terecht.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:07

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:13

Wordt dan wel een héél duur grapje voor de officiële wedstrijden van de Appies en de Paintjes. De startgelden zullen daar denk ik niet omlaag kunnen, omdat de jury (meestal uit buitenland) betaald moet worden, de afdracht per onderdeel aan de club in de VS en de locatie zal ook betaald moeten worden plus nog wat andere bijkomstigheden, zoals linten, bekers, secretariaat e.d.

Ben benieuwd of de FEI dat er in de VS ook doorgedrukt krijgt bij de diverse stamboekverenigingen.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:17

Het feit is wel dat je nu eenmalig tien euro betaald en dat er door bijvoorbeeld vier keer starten in een jaar uit hebt namelijk door de administratie kosten. Dat wordt als het kan niet meer gevraagd! Ook heb je het geld niet meer voor de startnummers!!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:28

en als je als open ruiter, paarden van een ander start is het heel normaal dat die de start nummer voor hun eigen paard betalen. en zover ik weet kan alleen de eigenaar van het paard de start nummer, ook alleen maar aanvragen en moet hij op geven wie zijn paard uitbrengt dat jaar. wil hij er een ander ruiter of trainer op laten starten moet hij opnieuw een start nummer aanvragen.
zover heb ik het tenminsten begrepen ??????

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:25

Daar heb je misschien wel gelijk in Chantalleke, àls je dus lid bent van de aangesloten verenigingen.
4 keer starten met een Ap op een officiële wedstrijd per jaar in Nedeland is best wel moeilijk, Hiermee bedoel ik dan op 4 verschillende wedstrijden en stel het geval je kunt alleen maar halteren. Dat zijn dan twee starts per wedstrijd als je de most colorful ook nog wilt doen. Daar er mensen zijn die niet in Nederland wonen en dus geen lid zijn van de AAHCH of de WRAN betalen die dus nog extra 25 euro, zijn dus nog altijd 55 ouderwetse guldentjes. Ik denk bovendien dat die administratiekosten er ergens toch wel bovenop zullen komen. Denk dan maar aan de ook voordien aangehaalde secretariaatskosten e.d. Ergens moeten die kosten toch ook betaald worden dacht ik.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:50

Mag je als je in het buitenland woont niet lid worden van de AAHCH Dance?
Persoonlijk ben ik aan de ene kant voor, aan de andere kant tegen dit nieuwe systeem.
Voor omdat het hopelijk wat "rompslomp" scheelt bij het secretariaat en daar heb ik wel wat $$ voor over, tegen omdat je nooit van te voren weet of je uberhaubt wel/niet gaat starten op een wedstrijd (allerlei omstandigheden kunnen dat voorkomen) en omdat je niet "ala minuut" kan besluiten bijvoorbeeld op het paard van een ander te starten, of, als een bevriende wedstrijdruiter onverhoopt ziek/zwak/misselijk is je niet "even" het paard kan starten voor diegene, want het duurt 2 weken voordat je een startkaart hebt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:51

Citaat:
Er is een verzoek neergelegd bij de organisatoren van wedstrijden om de administratiekosten op wedstrijden te verlagen. Zij hebben door dit nieuwe systeem minder administratieve werkzaamheden.
en als ik dit lees denk ik zo dat wedstrijden nog duurder worden.

Citaat:
Wanneer je als jeugd- of amateurruiter in de desbetreffende onderdelen wil starten, dan moet het paard op naam van de ruiter of van (een) familie(lid) in de eerste graad te staan
en hoe is deze met de wran regels, want daar mag je ook amateur rijden als je een leasecontract hebt????

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:37

Dan is het vandaag 15 december en ik denk zal die startnummers meteen maar aanvragen, want anders vergeet ik het weer. Maar ik zie nergens het hokje uitgifte startnummers. Ben ik nou echt te blond of is het nog niet mogelijk?

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:46

Azhari schreef:
Dan is het vandaag 15 december en ik denk zal die startnummers meteen maar aanvragen, want anders vergeet ik het weer. Maar ik zie nergens het hokje uitgifte startnummers. Ben ik nou echt te blond of is het nog niet mogelijk?

http://www.westernsport.nl/nieuw/pages/formulier.htm

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:00

Dus al ik het goed begrijp moeten deelnemers meer betalen (jaarlijks!) om het de administratie van de organisatie(s) makkelijk te maken?

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:43

dankje sadie

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:08

ik ben benieuwd waar de nummers van gemaakt zijn. en hoe het moet als ze stuk gaan.

misschien maak ik wel kopietjes voor aan mijn zadel en bewaar ik het origineel voor de administratie.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:54

ik kan weer eens niet vinden hoe ik me moet aanmelden

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:39

Jos laat ik heel makkelijk wezen! Je MOET het orgineel hebben aan je zadel! Dit omdat er een streepjescode aan de andere kant staat. Zijn de jouwe kapot dan kan je nieuwe aanvragen maar ze zijn van plastic dat buigzaam is en er zitten metalen ringetjes in. Dus zorg er eerst maar voor dat je ze stuk krijgt!

Mag ik jullie er ook op wijzen dat misschien een regel in gesteld wordt dat als je je startnummers op een wedstrijd vergeet dat je dan NIET kan starten.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:43

Metalen ringetjes? Hoe moet ik me dat voorstellen? Kan ik ze nog wel met mijn, net nieuw aangekochte mooie "show pins", bevestigen??

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:22

vaak niet jeddah moet je je ze weer groter maken en dat kan niet

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:26

er staat ga naar uitgifte startnummers maar hoe zie niks staan Verward

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 09:38

Startnummer aangevraagd... Lachen

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:20

jeddah schreef:
Voor omdat het hopelijk wat "rompslomp" scheelt bij het secretariaat en daar heb ik wel wat $$ voor over, tegen omdat je nooit van te voren weet of je uberhaubt wel/niet gaat starten op een wedstrijd (allerlei omstandigheden kunnen dat voorkomen) en omdat je niet "ala minuut" kan besluiten bijvoorbeeld op het paard van een ander te starten, of, als een bevriende wedstrijdruiter onverhoopt ziek/zwak/misselijk is je niet "even" het paard kan starten voor diegene, want het duurt 2 weken voordat je een startkaart hebt.

Dat kan wel want je kan ter plekke een blanco startnummer op het secretariaat kopen. Alleen kost dit nummer dan €25
Na afloop van de wedstrijd kan je besluiten of je het startnummer laat registreren voor het verdere jaar, of je levert hem weer in en dan wordt hij weer uit het systeem gehaald. (kosten blijven gelijk)

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:35

jeddah schreef:
Mag je als je in het buitenland woont niet lid worden van de AAHCH Dance?

Dat kan wel Jeddah, je kunt ook lid van de WRAN zijn zoveel ik weet als je in het buitenland woont. Maar, dan krijg je het volgende kostenplaatje:

Lidmaatschappen van: AQHA, ApHC, WRAN, AAHCH plus in dit geval EWU, en de Appie club hier. Dan de mogelijkheid misschien en eventueel aan twee wedstrijden deel te nemen, tel uit je winst.
(Met een lidmaatschap van de AQHA, mag je nergens op een officiële AQHA wedstrijd met een geregistreerd paard geweigerd worden volgens hun regelboekje)

Zoals ik al had verwacht worden de administratiekosten niet minder, maar eerder meer zoals ik heb begrepen uit het topic.

En Jos, ik wilde je juist een tip geven voor startnummers. Er zijn namelijk startnummers te koop waarvan je de nummers verwisselen kan. ze worden in de Engelse sport gebruikt, zeker als je meerdere paarden hebt is dit handig. Maar zoals ik nu begrepen heb, hebben ze dus de streepjescode er achterop geprint. Dus dat gaat niet door.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:37

Zijn deze startnummers alleen voor de WRAN of gelden deze voor alle westernorganisaties binnen Nederland? (dus WRAN, DAWRA, ApHC, DPHC, DRHA, NQHA)

Groetjes, Gisela

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:42

De startnummers gelden voor wedstrijden van alle bij de federatie aangesloten verenigingen.
Het gebruik van het federatiestartnummer is verplicht, wanneer je je startnummer vergeet, kan je niet starten.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:42

Okay, ben weer op de hoogte door naar de pagina toe te gaan.....

Ben hier niet zo blij mee en heb er mijn twijfels over.....

Groetjes, Gisela