[WN] Wie vind jij de beste westerntrainer ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:17

En wat als er 10 leerlingen van trainer a op bokt zitten en maar 1 leerling van trainer B? Hoe kun je dan ooit een reeel beeld krijgen? Ik zelf ben zeer tevreden over mijn eigen trainster en heb wel eens geproefd bij een ander, maar volgens mij zijn er maar weinig die dat doen en jaren bij dezelfde blijven. Persoonlijk vind ik dat je juist meerdere trainingen en clinics moet volgen en dan datgene eruit pakken waar jij je lekker bij voelt. Ik stem dus niet op iemand, omdat ik niet weet hoe de andere trainers zijn, pas als ik dat weet uit eigen ervaring kan ik eerlijk stemmen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:19

Het is zelfs niet mogelijk de beste westerntrainer te kiezen. Daarvoor moet je met allemaal ervaring hebben. En ik denk dat niemand die heeft. Wel heb ik behalve een gefundeerde mening over mijn eigen trainer een mening over wat ik zie van andere trainers. Hoe ze rijden, hoe ze zich presenteren op wedstrijden, naar aanleiding van artikelen die ze schrijven, naar aanleiding van clinics die ze organiseren (en van wie) en naar aanleiding van wat ze op bokt schrijven of hun klanten over ze schrijven. En op die manier vind ik het eigenlijk wel leuk dat mensen opschrijven wat ze leuk vinden aan hun trainer.

Daarom hieronder een stukje waarom ik Constans een goede trainer vind.

In de eerste plaats heeft Constans mij (toen ze nog geen trainer was) geholpen met Lanna. Lanna is geen makkelijk paard. Als moederloos veulen en verwend mormel was ze toen ik haar kocht redelijk niet hanteerbaar. Twee dure dressuurinstructrices raadden mij aan er maar een veulen in te stoppen en te stoppen met rijden.

Constans is mij gaan helpen. En haar hulp werkte. Lan begon mee te werken en steeds beter te lopen. Door Constans ben ik in aanraking gekomen met methoden van Natural Horsemanship. Leuk en zinvol om te doen. Het aardige van Constans is dat ze redelijk precies weet wat ze niet kan en/of wil. Ze is een reiningruiter. Dus voor de basis en voor reining kun je bij haar terecht, voor het overige verwijst ze je door. Als ze niet precies weet hoe iets aan te pakken, dan vraagt ze rond over verwijst door. Voor B' elanna's galopswissels zijn we samen gaan vragen bij een dressuurinstructrice en bij Robin Scholler (met puntjes maar die kan ik niet vinden op dit toetsenbord). Lan is geen natuurlijke wisselaar en die hulp was nodig.

Constans is vooral goed (in mijn ogen) in de combinatie ruiter en paard. Verschillende combinaties benadert ze anders. Doorpakken bij de een, eindeloos geduld bij de ander.

Verder spreekt haar rijstijl me erg aan: geduld, gecombineerd met duidelijkheid. Een por geven mag, maar als je je paard niet eerst gevraagd hebt, wordt al heel snel duidelijk dat jij die por verdient. En als ik per ongeluk een keer boos ben en dat door laat komen in mijn rijden, dan mag ik afstappen.

Net zoals ik in het begin mijn teugels mocht inleveren als ik teveel zat te plukken. Dan mocht ik op een halstertje verder rijden.

Nou ik hoop dat ik iets heb kunnen uitleggen van het waarom.

Anya

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:23

ben het met je eens sultje warren is de beste,als mens en zeker als trainer,maar er komt wel weer een slotje op Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:24

landro schreef:
:)* ben het met je eens sultje warren is de beste,als mens en zeker als trainer,maar er komt wel weer een slotje op Cool

Ik zou niet weten waarom. Tenzij je graag een slotje wilt???
In dat geval verzoek daartoe in drievoud indienen tussen 06.12 en 06.14 uur bij beheer Clown

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:26

Lekker kort door de bocht zeg..."De Beste"....NEE! Er bestaat geen "De Beste" net zomin als er een "Volmaakt Mens" bestaat...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:28

Hmm heel moeilijk kiezen,heb van alle onderstaande trainers iets op gestoken.Zet ze in volgorde van belangrijkheid voor mij.
Startend met degene die mij de basis heeft geleert.

Ben Seegers
Miranda Bouterse
Huub Knarren
Didi Brebels
Mike Spitzer
Ronny Hodges
Roel Breur
Frank Siebens
en op het moment Casper Cohen

Er bestaat geen beste Cool

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:38

Ik zou willen dat ik hier over kon oordelen,wie de beste trainer is,want dat zou betekenen dat ik van al deze mensen al eens les gehad zou hebben! OK dan!

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:43

Cool overal komt tegenwoordig een slot op,of je nou positief of negatief bent,een goeie trainer heeft het niet nodig om hier besproken te worden,laat mensen zelf kyken wat voor iemand zy in geloven,heb zelf te veel naar anderen geluisterd en nooit een goeie trainer gevonden,nu wel en het gebeurd nu zoals ik het voel geduld geen geschreeuw ,je moet zelf kyken hoe komt hy over en hoe gaat hy met mens en paard om,wat voor de ene mens geldt hoeft niet zo over komen voor de andere,daarom moet je zelf een goed gevoel by een trainer hebben,myn dochter ryd by warren,ze is van de hel in hemel terecht gekomen,dat is voor my het allerbelangrykte,

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:45

De beste trainer voor mij is niet per definitie een western trainer... en is niet zo zeer 'de beste' trainer maar wel -voor mij- een goede trainer... de 'beste' trainer voor mij is die persoon die mij en mijn paard 'verder' kan helpen/kan begeleiden op een manier die bij ons past... een goede trainer voor mij persoonlijk is iemand die mij op positieve wijze weet te stimuleren en die het gevoel in mij aan wakkert om een stapje verder te gaan. Voor mij moet een goede trainer respect hebben voor mij en mijn paard en moet hij of zij de grenzen van mij en mijn paard in kunnen schatten en daar rekening mee kunnen houden tijdens de lessen.
Laatst bijgewerkt door vikki op 07-12-04 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:47

Cool daar sluit ik me by aan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:52

landro schreef:
,ze is van de hel in hemel terecht gekomen,dat is voor my het allerbelangrykte,
Maar dat wil je anderen niet besparen blijkbaar, want daar gaat dit nl over.

Polling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 12:57

wat mij ook opvalt is dat er veel mensen zeggen " die van staat er niet bij ??? " zoals ik al in mn eerste berichtje zette, deze lijst komt uit de sticky van SM, dat houd dus in dat jullie "beste" trainer nog niet in deze lijst voorkomt ( tip ?? )

Polling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 13:00

ik wilde van dit hele gebeuren graag een poll maken maar wist niet hoe, nu blijkbaar maar goed ook omdat er toch nog al wat mensen ontbreken, ik vond zelf de lijst al behoorlijk lang, en wij maar zeuren dat er geen trainers bij ons in Nederland zijn ( want idd ik heb er volgens mij niet 1 belg in staan, en van een aantal mensen weet ik dat zij liever bij onze zuiderburen lessen ) moelijk allemaal hoor ...............

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:01

Dat komt in mijn geval omdat ze niet in aangesloten bij een manege..ik zie in dit lijstje allemaal trainers gecombineerd met stallen..vandaar!

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:04

Schijnheilig dit wil ik anderen juist wel besparen ,je moet voor je zelf uitmaken ,is deze trainer goed en niet via anderen ,die kunnen dat niet voor jou beslissen ,myn dochter heeft altyd dressuur gereden ,altyd was er wel wat ,en als zemaar in de pryzen reed ,dan was het pas goed er werd niet naar gekeken of zy en haar pony goed in hun vel zaten ,nu word daar wel naar gekeken ,wat kunnen ze samen aan ,want daar zit het probleem mensen willen te snel en als je een goeie trainer hebt ,die hoort te zeggen van ho Cool

Polling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 13:05

vikki schreef:
De beste trainer voor mij is niet per definitie een western trainer... en is niet zo zeer 'de beste' trainer maar wel -voor mij- een goede trainer...

Dat vroeg ik ook niet, mijn vraag was wie vind jij de beste westerntrainer, kijk als ik had gevraagd wie vind jij de beste trainer dan had ik er om gevraagd dat bv ook anky genoemd zou worden ofzo ( noem maar iets ben daar niet zo in thuis )
maar dat heb ik dus NIET gevraagd.
Duidelijk ???????????

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:07

Cool heb je toch niet goed gelezen ,want dat is wel warren staas Cool

Polling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 13:07

radicalM schreef:
Dat komt in mijn geval omdat ze niet in aangesloten bij een manege..ik zie in dit lijstje allemaal trainers gecombineerd met stallen..vandaar!

Staat er bij de lijst van SM dat alleen trainers in combi met stallen zich mogen melden dan wel laten aanmelden ???
volgens mij niet, dus ook personen zonder aansluiting bij een bepaalde stal mogen hier bij staan ( correct me if i'm wrong SM )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:08

landro schreef:
O:) dit wil ik anderen juist wel besparen ,je moet voor je zelf uitmaken ,is deze trainer goed en niet via anderen ,die kunnen dat niet voor jou beslissen ,myn dochter heeft altyd dressuur gereden ,altyd was er wel wat ,en als zemaar in de pryzen reed ,dan was het pas goed er werd niet naar gekeken of zy en haar pony goed in hun vel zaten ,nu word daar wel naar gekeken ,wat kunnen ze samen aan ,want daar zit het probleem mensen willen te snel en als je een goeie trainer hebt ,die hoort te zeggen van ho Cool

Polling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 13:09

landro schreef:
O:) want daar zit het probleem mensen willen te snel en als je een goeie trainer hebt ,die hoort te zeggen van ho Cool

Fout dat moet zijn Who Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:09

Polling schreef:
( correct me if i'm wrong SM )

Iedereen mag hier bij staan. Het feit dat niet iedereen bij de sticky vermeld staat heeft een andere reden.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 07-12-04 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:09

Citaat:
JP Koopman, absolute topper waar we nog veel van gaan horen in de toekomst, zijn hele diervriendelijke en beheerste manier van rijden benijd ik enorm !

Ja meer heb ik hier niet op te zeggen OK dan! je haalt mij de woorden uit de mond .......Jan Pieter Koopman heeft zeker weten mijn voorkeur.........................en dat we meer over hem gaan horen, ja zeker weten hij is goed op dreef de laatste tijd Haha!

En ja Wendy van Osch.......is ook OK dan!
Laatst bijgewerkt door charene op 07-12-04 13:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:11

Polling schreef:
Fout dat moet zijn Who Clown

Of toch liever WHOA Cool

Polling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 13:11

Sugarmiss schreef:
Iedereen mag hier bij staan. Het feit dat niet iedereen bij de sticky vermeld staat heeft een andere reden.

En mogen wij die reden ook horen ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:16

Sommigen willen niet o.a.