[WN] NK Quarters echt zo een ramp?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:26

Citaat:
Dit is volgens mij geen ongewone maatregel, zie je bij Jumping Amsterdam fotograven door de bak lopen tijdens de wedstrijd?

Ja eigenlijk altijd wel Cheese!
En bij de prijsuitreiking al helemaal....
En weet je.... Je krijgt zelfs van Jumping een uitnodiging om te komen en de pers kaarten liggen dan klaar!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:52

Fotografen staan altijd netjes aan de kant, zo niet dan is de organistatie verkeerd bezig!
De echte pro fotografen hebben zelfs een vaste opstelling staan met flitsers op de juiste plaats.

Er is dus helemaal geen sprake van dat de ene ruiter wel en de andere ruiter niet gehindert zal worden door een loslopende fotograaf.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat de fotograaf van de Quarter of welke andere dan ook in de bak zou willen staan tijdens de proef???? (die is dan levens moe als het bv om Cowhorse of zelfs reining gaat)

De vraag "Ben je uberhaupt al ooit eens naar zo'n wedstrijd gaan kijken, want dan zou je weten dat het gewoon niet mogelijk is om tijdens de proeven door de bak te wandelen!"
popt in mij op. Maar goed je schrijft als of je mee hebt georganiseerd dus ga ik er van uit dat die T voor Trel staat ?!?!?

Het enige moment waarop ik ooit de fotograaf in de bak zie staan is bij de prijs uitrijking als de winnaar met zijn paard op de foto wordt gezet.

Tuurlijk moet je het in de hand houden en niet Jan en alleman in de bak laten. Voor zo ver IN de bak al aan de orde is.
Maar je weet gewoon wie de fotograaf van de Quarter is en dat ze op meerdere wedstrijden netjes foto's maakt.
Dus wat is het bezwaar?????? Ze is niet de fotograaf van bv de organisatie???? Bang dat ze de betere foto's maakt misschien? Geen wonder dat het niet altijd even goed boterd tussen de verschillende organisaties binnen de sport. Als er op het niveau "die horen niet bij ons" geredeneerd wordt.
Is dit soort gedrag niet iet wat kinderachtig?

Ach ja er stond al in de Quarter dat de organisatie aan alle kanten rammelde kwa veiligheid en organisatorisch inzicht.
Kan er flauwkul over het maken van een foto door een fotograaf van een in Nederland toch niet echt onbekend blad ook nog wel bij!

(jee wie had dit ooit gedacht, ik ben de schrijfster/fotograaf van de Quarter aan het verdedigen)

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:16

Adrienne"]
Fotografen staan altijd netjes aan de kant, zo niet dan is de organistatie verkeerd bezig!
De echte pro fotografen hebben zelfs een vaste opstelling staan met flitsers op de juiste plaats.
[/quote]

Je doelt waarschijnlijk op de reining, bij bijvoorbeeld pleasure (en ook trail en bijvoorbeeld horsemanship) zie je echter wel eens fotografen in de bak staan (en ja, mij soms ook, dus ik maak me er ook 'schuldig' aan, maar uiteraard wel met toestemming)

[quote="Adrienne schreef:
Er is dus helemaal geen sprake van dat de ene ruiter wel en de andere ruiter niet gehindert zal worden door een loslopende fotograaf.

Vooral in de trail moet je er consequent in zijn om op dezelfde plaats te blijven staan als fotograaf als je wel plaats wilt nemen in de rijbak. Jij bent een extra 'obstakel' en het ene paard is toch kijkeriger dan het ander. Als je bijvoorbeeld bij de ene trailproef voor de brug gaat staan en bij de ander in een hoekje half achter een buxus, dan kan je onbewust de uitslag iets beïnvloeden en dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Maar daar wordt ook wel op gelet op wedstrijden

Ik ben niet lid van De Quarter, dus heb het artikel ook nog niet kunnen lezen. Ook ben ik niet aanwezig geweest op de NK Quarters wat mij geen recht van spreken geeft op dat gebied. Ik kan alleen het bovenstaande zeggen. Bovendien mag een journalist/verslaggever best wel subjectiviteit door laten schemeren in haar artikelen, naar mijn mening. Per slot van rekening betreft het haar eigen magazine en het lijkt me niet dat je dan belemmerd moet worden in je vrijheid van meningsuiting in de dingen die je tegen de borst stuiten en dergelijke. Wat de lezers van het magazine betreft: De een leest liever de zo objectief mogelijke verslagen, anderen lezen graag de goede en minder slechte punten van, in dit geval, een evenement. Dit laatste bijvoorbeeld omdat lezers bevestiging zoeken in hun gevoelens en waarnemingen. Vandaar ook de lovende en minder lovende (verbaasde) reacties in dit topic, lijkt me

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:22

Ik dacht juist dat promotie van de sport ook erg belangrijk was en daar hoort ook beeldmateriaal bij.
Naast het negatieve gevoel wat je erbij krijgt is het uitsluiten van de pers imo een zeer slechte zet.
Ik denk dat een iedere organisator juist blij is met persaandacht en ik heb de fotografen nooit als hinderlijk ervaren.
Daarnaast kun je er met de planning rekening meehouden zodat het niet onnodig uitloopt. Cheese!

En dat fotografen 25 euro moeten betalen om je evenement te promoten is wel heel vreemd! De ene hand wast de ander toch?
Jullie de media aandacht, zij de verkoop van de bladen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 18:10

De reden dat ik dit topic ben begonnen is om uit te vinden of die show echt zo een mislukking was als de schrijfster wil doen overkomen.
Ik ben er zelf niet geweest en zo een artikel stimuleert niet om er volgend jaar wel heen te gaan.
Denkt iedereen die er wel geweest is er net zo over als de schrijfster?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:03

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:27

vera schreef:
Onbegrijpelijk.
Zo ook op het WRAN NK, n ustaat er een stuk met een lege plek, mooi protest...

oh, dat was daarom, ik snapte het al niet, dacht dat ze gewoon wat vergeten waren..