[WN] draw reins nodig maak ze gewoon zelf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:54

ja sorry maar ik ben degene die afgekraakt wordt hoor, ik ben niet degene die de steken uitdeeld maar als ze me raken sorry dan ga ik in tegenaanval heb vriendelijke gebleven en kreeg steeds aanval sorry

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:57

@ Westernfriek: wij zien je achtergrond niet. Maar we zien helaas maar al te vaak mensen die geen les nemen en denken te kunnen leren westernrijden vanuit een boek of vanaf het internet. Sommige tips kun je wel op het internet plaatsen, maar ervaring heeft mij geleerd dat je niet kunt overbrengen waarom je dingen doet, en hoe je dingen doet. Niet alle tips hoeven op het internet te staan. Je weet nooit wie het leest en wie je op rare ideeen brengt.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 10:00

ok maar dan hoef jij me niet te gaan beoordelen voor je me hebt zien rijden ok. dat zou al een stuk makkelijker zijn en minder erg want als je zo gaat elke keer pikeren dan gaan de mensen niets meer zeggen.

als je zo commentaar hebt kom dan gewoon kijken en rij dan zelf op hem vraag me af of je er iets mee zal kunnen doen want vele hebben al gezegd ah ja tis makkelijk gewoon dit en dat en ze konden hem nog niet eens doen stappen is zo gezet naar mij en zo gevoelig op dat er bijna niemand iets anders mee kan doen maar als hij niet geeft wat moest ik doen straffer bit erin is dat de oplossing neen dus heb ik gewoon effe men snaffelken gebruikt en dan effe die drawreins twee keer 10min dus ik denk dat ik hem niet martel hoor

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:11

Tja, een slof is nu eenmaal een heet hangijzer. Kijk naar alle topics hierover op bokt en wat erover in de bladen staat. Dan komt dat ding er toch vooral negatief uit.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:13

cornelie schreef:
Tja, een slof is nu eenmaal een heet hangijzer. Kijk naar alle topics hierover op bokt en wat erover in de bladen staat. Dan komt dat ding er toch vooral negatief uit.
Volgens mij heeft de dierenbescherming veel " bokt aanhangers "
Haha!

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:37

Er zijn nou eenmaal mensen die gebruik maken van een slofteugel. Of dat nou de goede manier is of niet. Handig is dan wel om zo'n tip te krijgen om zo'n ding zelf in elkaar te zetten. Ze vertelt er niet bij hoe er mee gereden moet worden. Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet weten.

Er zijn idd ook tal van mensen die zelfs zonder slof hun paard verzieken en zelfs op de NK rijden van zulk soort mensen mee. Iedereen heeft nou eenmaal een eigen mening wat het rijden en trainen van paarden betreft, maar om dan gelijk zo'n ophef te maken over een tip over het zelf maken van een slofteugel?

Ik heb ooit ook wel eens met een slofteugel gereden en ben er toen achter gekomen dat dat de juiste manier niet was. So what? Ben ik dan ook gelijk een martelaar? Verward

Als je het nou gewoon nix vindt zo'n topic, reageer er dan niet op, want met zoveel reacties gaan mensen JUIST kijken...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:58

Ik heb in het begin een keer met slofteugel gereden. En ik heb mijn paard er zelfs mee in de "krul" getrokken. Godzijdank ben ik nu niet meer zo onzinnig dom als toen. En ik heb een zeeeeeer duidelijke mening over slofteugels en andere hulpteugels; waar de kennis van de ruiter eindigt, beginnen de slofteugels. Ze mogen van mij allemaal de open haard in (met of zonder glitters). Een paard meer rond rijden is een rijtechnisch iets dat je rijtechnisch dient op te lossen. Als je paard 100% gezond is kan je in alle gevallen zonder hulpteugels. Is je paard niet 100% gezond dan zorg je ervoor dat ie weer 100% wordt. Dan neem je al helemaal geen hulpteugels, maar dat spreekt voor zich.
Maar goed, ik vind het wel leuk dat ze een tip geeft over versierde draw reins. Als je het "draw" eraf haalt heb je namelijk best stoere teugels. Lachen

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:33

Ik weet niet in hoeverre het zin heeft om me er tegenaan te bemoeien, maar jammer vind ik het feit dat ik het hier steeds minder leuk ga vinden. Dat er nou zo'n discussie kan onstaan, omdat iemand het leuk vind een eigengemaakt ding te presenteren. Maak toch niet overal zo'n drama van, ik durf hier echt niet meer een nieuw topic te openen met en een vraag of wat dan ook, er vanuit gaand dat toch alles door anderen, die het allemaal zo goed weten, wordt afgekraakt. Jammer dat er een aantal mensen zijn die het voor anderen verzieken.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:30

zolang er opbouwende kritiek word gegeven vind ik het allemaal best Lachen
maar iemand naar beneden halen

het lijkt mij als het juist gebruikt word ,dat het geen martelwerktuig is.
maar het is en blijft gewoon een hulpmiddel en geen oplossing maar dat weten de meeste zelf ook wel Knipoog

zelf zal ik het ook niet gebruiken

maar wetsernfriek leuke tip OK dan!
en blijf gewoon topics maken hoor haal de nuttige info eruit en laat de rest zitten Tong uitsteken

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:37

Jos schreef:
leuk en handig topic OK dan! Knipoog
straks iedereen een drawrein aan het knutselen. en ja dan moet je er toch ook wel mee gaan rijden , anders is het zo zonde van je werk. Cool
en het ziet er zo leuk uit met die kleurtjes en die steentjes.

Waar gebruik je een draw rein eigenlijk voor Verward Knipoog

denk dat iedereen wel verstandig genoeg is om zelf te bepalen of het slim is om het te gebruiken.

en als je ,je er in verdiept weet je zelf ook wel wat het zin (of onzin Knipoog Haha! ) is van die dingen

lijkt me toch niet dat mensen die dingen gebruiken zonder dat ze weten wat het doet Verward of ben ik nu heel naief Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:54

Majo schreef:
Ik weet niet in hoeverre het zin heeft om me er tegenaan te bemoeien, maar jammer vind ik het feit dat ik het hier steeds minder leuk ga vinden. Dat er nou zo'n discussie kan onstaan, omdat iemand het leuk vind een eigengemaakt ding te presenteren. Maak toch niet overal zo'n drama van, ik durf hier echt niet meer een nieuw topic te openen met en een vraag of wat dan ook, er vanuit gaand dat toch alles door anderen, die het allemaal zo goed weten, wordt afgekraakt. Jammer dat er een aantal mensen zijn die het voor anderen verzieken.
Beetje offtopic, maar ik kan het toch even niet laten:
Dan lees jij de laatste tijd denk ik een ander Bokt dan ik Majo, want de discussies zijn hier de laatste tijd een stuk beter en inhoudelijker geworden.
Ook voor dit topic geldt dat de soep niet zo heet wordt gegeten als ' ie opgediend wordt. En slofteugels blijven nou eenmaal een heet hangijzer. Persoonlijk heb ik er niks tegen, mits gebruikt door mensen die ze niet nodig hebben. Dat wil niet zeggen dat die ze niet mogen gebruiken, maar met mate en met 't koppie erbij (die van de ruiter dan he, niet van 't paard Haha! ) En Smileys lezen, dat blijft ook een kunst Knipoog

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:05

Sonja schreef:
Beetje offtopic, maar ik kan het toch even niet laten

De kunst van jezelf leren beheersen Knipoog