Frayba schreef:Het gaat er immers om dat je paard ZELFSTANDIG zijn pas aanpast aan de hindernis. Ik zie op je foto's dat Lanna bijv. geen enkele aandacht voor de balkjes heeft. Hoe kun je dan verwachten dat ze haar benen juist plaatst? Ik meen ook een hulpteugel te zien, klopt dat?
Dit lees ik nu pas...
En nu ben ik niet zo heel gauw pissed... maar nu dus wel...
Hulpteugel????? Ik rij nooit met een hulpteugel....
Lanna heeft geen enkele aandacht voor de balkjes????
Vind je het gek. Dat lieve paard stond al zeker 5 minuten in die houding te wachten tot ik een stuk of wat foto's had genomen van die balkjes. Mag ze dan a.u.b. met haar hoofd ergens anders staan. Ze stond keurig te wachten op een hulp dat we weer verder gingen. Als dat geen hesitate is dan weet ik het niet meer
Weet je.. Nu ik er zo over nadenk, heb ik het eigenlijk weg gezien met dit topic.
Ga maar met zijn allen heerlijk het quarter gelijk halen. Ik ga de best heel enthousiaste ruiters in mijn omgeving (allemaal met een KWPN-er) die nadenken over overstappen naar western gewoon uitleggen dat het allemaal niet zoveel zin heeft.
Ik ben het eigenlijk gewoon ongelofelijk gigantisch zat.
Ik ga inderdaad maar weer dressuur rijden. Een trutsport. Maar in ieder geval een stuk eerlijker.
Dahag

) want laten we eerlijk wezen; het is een kwestie van plussen en minnen. Net als in pak 'm beet de reining.
)
En wat de pleasure voor jou betreft: daar heeft de grootte van je paard niets mee temaken, als hij maar constant en ontspannen loopt( zoals Peppy al zei). Reining lijkt me nou ook niet onmogelijk met zo'n maat.