Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cissy schreef:Ik vind reining wel degelijk dressuur, een goede reiningproef vergt toch enige training en controle over je paard. Eigenlijk is alles wat je met je paard doet wel dressuur als je er goed over nadenkt, alleen niet iedereen is even 'skilled' in het trainen van de moeilijkste oefeningen.
sflj schreef:Of zouden die ook nog nooit een
echt goede reiningproef hebben gezien/gereden?![]()
!!
... Het is dan ook zonder meer bijzonder knap wat de reiningruiters en hun paarden laten zien. Maar om de reining tot hét westernonderdeel te bombarderen en het gelijk te stellen aan dressuur, nee daar ben ik het ook niet mee eens. In andere onderdelen worden eigenlijk veel meer verschillende dingen van een paard gevraagd dan in de reining. Maar volgens mij was deze discussie al eens voorbij gekomen
... 
Citaat:een echt goede reiningproef hebben gezien/gereden?

Adrienne schreef:Reining wordt gelijk gesteld aan ZZ en grand prix kwa niveau en terecht!
Marliesje schreef:Ze heeft alleen gespinnend in de stap.
Adrienne schreef:Reining is niet te vergelijken met "de dressuur" in het algemeen als je gaat kijken naar wat er gevraagt wordt aan een paard tijdens een doorsnee reining proef. Reining wordt gelijk gesteld aan ZZ en grand prix kwa niveau en terecht! Daar komt ook de opmerking "reining is te vergelijken met de dressuur" vandaan. Het gaat dan om moeilijkheids graad en niet of het echt op elkaar lijkt!
Maar dat kun je inderdaad alleen maar beoordelen als je
de uitspraak begint een eigen leven te gaan leiden hihihihi![]()
vigel1 schreef:Even off-topic
Waar komt het toch vandaan dat er altijd vergelijkingen gemaakt moeten worden tussen de western en de dressuur.