[WN] welke spijkerbroek rijdt fijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:34

ik rijd ook overal wel in eigenlijk en heb nooit last van schuren bij m'n benen.
Alleen de broeken zoals levi's, wrangler etc vind ik zwaar irritant zitten met opstappen doordat er geen stretch in zit, zo ben ik er dus ook pas uitgescheurd.. Schijnheilig Haha!
nee geef mij toch maar broeken met stretch.. veel meer bewegingsvrijheid

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:42

Ik ga me dan toch afvragen hoe jij opstapt QH Tong uitsteken
Ik rijd ook altijd in Wranglers (strak, als ze te los zitten schuren ze), maar heb nooit geen problemen met opstappen

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:13

je heb ook Wrangelers met stretch hoor
zitten super

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:25

voor mij persoonlijk maakt het niet uit, maar ik heb een hele fijne extra lange wrangler

Maar als je ze te prijzig vind dat zoek je toch een outlet winkel bij jou in de buurt? daar verkopen ze de 'afgekeurde' wranglers voor een veel lagere prijs. Er zit dan een fout in de stof, of een klein gaatje in, maar met rijden is het niet erg als het wat minder netjes is.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:44

XoNo schreef:
Zo zijn er wel meer merken, Spikers...ik kan er zo gauw geen één noemen (:P), maar ze zijn er wel!

Ik had er pas eentje van de We (mannenafdeling Tong uitsteken ) omdat ie de naad ook aan de buitenkant had zitten. Daar ben ik van de week toch zo godsgruwelijk uitgescheurd. Midden op stal, het was koud, en precies over mijn kont. Ben thuis mijn wrangler aan gaan doen en ik heb gezworen dat ik die voortaan draag. Ik koop ze op de Zwarte Beurs in Vleuten. Twee voor 60 euro geloof ik, dus echt niet duur. Ik heb een heupbroek genomen (minder geschikt om mee te rijden) en een supermooi model dat een beetje uitloopt onderaan en gemaakt is van dikke stretch. Het lijkt een "gewone" jeansstof, maar het zit echt super en ziet er heel mooi uit. Ik rij er zelfs mee op Engelse zadels zonder problemen. Ik ben dus ook Wrangler-fan!

imlovinit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:34

Heb voor in de training ook gewoon redelijke prijs broeken.
Ik doe namelijk ongeveer maar een half jaar met een broek.
Dan begeven ze het al. Scheve mond
Ongeacht of het nu goeie merk broeken zijn of niet.
Voor wedstrijd heb ik wel goeie merk broeken.

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:02

Wranglers!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:50

Ik heb juist door aanraden van iedereen hier een stel Wranglers gekocht, nou ik weet dat m dat de volgende keer absoluut niet wordt. Hij schuurt bij mij behoorlijk aan de onderbenen in de galop...

twistfanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:49

ik vind wrangler wel helemaal top en zit altijd lkr op het paard 100% wrangler Haha!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:18

100% WRANGLER!!
Rijd altijd met een heupbroek van Wrangler. Zit super!!
Maar als ik een rit maak van 3 a 4 uur heb ik mn rijbroek aan. Ben dan toch wel een beetje bang voor schuren ofzo

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:41

Maya schreef:
Ik heb juist door aanraden van iedereen hier een stel Wranglers gekocht, nou ik weet dat m dat de volgende keer absoluut niet wordt. Hij schuurt bij mij behoorlijk aan de onderbenen in de galop...

Wat doe je dan met je onderbenen?! Haha! Nog nooit gehoord dat broeken ook wel tegen de onderbenen aan kunnen schuren Tong uitsteken

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:16

Als je van een rijbroek overstapt op een spijkerbroek kan je de eerste tijd gevoelige dijen en binnenbenen hebben. (Hoewel een stille zit wonderen doet. Knipoog ) Wat wel handig is dan; een paar klassieke rijkousen, tot net onder de knie, onder je broek.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:29

Goh wat ingewikkeld allemaal. Ik rij met alles wat ik toevallig aan heb. Met dubbele naad, zonder dubbele naad, engelse rijbroek als het koud is. Nergens last van Lachen

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:08

Ik inmiddels ook niet meer. Rij in de zomer ook met 3/4 broeken. In principe kan je met alle broeken rijden. Hoewel er een uitzondering is; een meisje bij mij op stal ging met haar nylon trainingsbroek zonder zadel rijden. Ze is er bijna letterlijk "afgeknetterd". Nylon is dus een risico. Haha!

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:23

Ik rijd ook het liefst met een wrangler. Alleen als ik aan het werk ben heb ik geen wrangler aan maar een gewone spijkerbroek en dan rijd ik ook met die spijkerbroek.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:52

Ik heb een hele poos met kniesteunbandjes (hoe noem je die dingen Tong uitsteken) gereden, omdat de binnenkant van mijn knieën constant open lagen door het schuren. Intussen heb ik wat meer eelt op die plekken (denk ik Tong uitsteken). Dit was ook gewoon met Wranglers met een enkele naad aan de binnenkant. Mensen die zich openrijden, niet zeuren en doorrijden (zowel letterlijk als figuurlijk Tong uitsteken), komt allemaal goed *LOL*

Marcella1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:46

spettic schreef:
100% WRANGLER!!
Rijd altijd met een heupbroek van Wrangler. Zit super!!
Maar als ik een rit maak van 3 a 4 uur heb ik mn rijbroek aan. Ben dan toch wel een beetje bang voor schuren ofzo

Weet je waar ik zo'n heupbroek kan kopen ? Ik vind de normale wranglers zo hoog in de taile zitten, heb het idee dat ik dan ingesnoerd ben. Ik rij nu met mijn afgedankte spijker of stretchbroeken.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:00

Ik koop ze op de Zwarte Beurs in Vleuten (de Meern), maar misschien hebben ze ze in Beverwijk op de Bazaar ook wel.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:51

Ik koop ze altijd bij Vincent, woont in Dordrecht. Hij staat elk weekend op zwarte beurzen. Heeft dus geen winkel. Zijn standaardprijs 2 voor 60 euro. Idd B-keuze, maar wel alle kleuren die er zijn. Kleine weef foutjes, moet je goed zoeken.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:58

CounTree schreef:
Ik koop ze altijd bij Vincent, woont in Dordrecht. Hij staat elk weekend op zwarte beurzen. Heeft dus geen winkel. Zijn standaardprijs 2 voor 60 euro. Idd B-keuze, maar wel alle kleuren die er zijn. Kleine weef foutjes, moet je goed zoeken.

Denk dat ook "mijn" broekenhandelaar is. 2 voor 60 en inderdaad B, maar ik heb in die van mij geen enkele fout kunnen vinden.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:01

bubbels schreef:
Denk dat ook "mijn" broekenhandelaar is. 2 voor 60 en inderdaad B, maar ik heb in die van mij geen enkele fout kunnen vinden.

Klopt hoor. Inmiddels hebben mijn vriend en ik er wel een stuk of 12 in de kast liggen. En in een blauwe zit 1 heel klein miniscul weeffoutje en in 1 groene van mijn vriend, tja daar hebben we gewoon niet goed opgelet, want die zijn jammer genoeg wel duidelijk zichtbaar. Maar dat mag de kooplust bij Vincent niet bederven OK dan! . Van de zomer hebben we hier bij mij in de tuin een soort "tuper ware" / wrangler party gehouden. Dat was echt lachen, boxen "omgebouwd" tot pashokjes. Nagelbijten / Gniffelen Vincent vond het ook een heel geslaagde avond!! Haha!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:22

Marcella1 schreef:
Weet je waar ik zo'n heupbroek kan kopen ? Ik vind de normale wranglers zo hoog in de taile zitten, heb het idee dat ik dan ingesnoerd ben. Ik rij nu met mijn afgedankte spijker of stretchbroeken.

Bij de Wehkamp, model EVE. Ik heb ook model JADE, maar die is extreem laag en dan rij je al snel met een blote rug, das niet zo lekker.
En op marktplaats.nl heb ik een aantal 2e handsjes gekocht voor weinig geld model KATE, die is niet zo heel laag, maar nog altijd wel een heupbroek.
Succes!!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:52

Hey gentille, ik heb nog 2 wranglers thuis liggen die ik niet meer pas. Je kan wel zien dat ze gebruikt zijn hoor! Maar miss wil je ze een keer proberen en ovt. overnemen? Ik zal binnenkort ff kijken welke maat het is. Ik dacht 34/36. Ik hoor wel van je

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:22

Ik heb altijd extra lang, en dan sla ik de pijpen om indien nodig. Vind mijn moeder niet leuk. Als ik thuiskom van stal en ik ga op de bank zitten dondert er mest, stro en zand uit de omslagen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:24

XoNo schreef:
Wat doe je dan met je onderbenen?! Haha! Nog nooit gehoord dat broeken ook wel tegen de onderbenen aan kunnen schuren Tong uitsteken

Eeh, met name als ik in een stevige galop zit, houd ik mijn paard niet bij, en dan bewegen mijn onderbenen (kuit en scheenbeen, whatever), en die broek die ik heb, die heeft rechte pijpen, en dat beweegt dan ook, en dat schuurt Haha! Meestal dus waar mijn been tegen de fender aan ligt.