[WN] als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:24

Als ik voorzitter van de WRAN was zou ik nooit alle bevoegdheden krijgen want het is een vereniging en hét kenmerk van een vereniging is dat de Algemene Ledenvergadering beslist.
Dus is het prima om leuke ideetjes te brainstormen. Maar kijk dan of je bijvoorbeeld met alle bokt WRAN leden een voorstel kan lanceren om in de eerstvolgende ALV in te brengen. Dan verander je echt wat.

dus.

Nou, een beetje meer zicht op starttijden lijkt mij ook erg fijn, hoewel het niet zo strak hoeft te worden als bij de dressuur. Maar een marge van maximaal een half uur zou erg prettig zijn. Voorwaarde is dan wel dat de WRAN veel strikter wordt met inschrijvingstermijnen. Twee weken van tevoren is de termijn dicht en dan ook echt dicht. Alleen op die manier kan je als organisator een beetje een schema in elkaar zetten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:35

Nu er iemand met de patronen begon: een beginners reiningproef zit in mijn ogen ook heel krom in elkaar, en bereid je absoluut niet voor op het echte werk. Iedereen die reining rijdt weet dat het indraaien in de spin het lastigste is, en dat je een paar spins nodig hebt voordat het een beetje lekker loopt. Als beginnersproef moet je twee spins laten zien (en soms twee en een half, of twee en een kwart) Dat kan ik niet makkelijk noemen.

Dus ook in de beginners: reiningproeven zoals ze bij de open worden gevraagd. En maak er dan een proef van met idd die eenvoudige wissel, laat de spin weg en vraag eventueel een stop vanauit de draf en niet vanuit galop.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:49

Cassidy, ik vind dat ze in beginners best een open reiningpattern mogen vragen met een eenvoudige galopswissel...verder zou ik het lekker zo laten, ook gewoon 4 spins en een paar stops. Laat ze maar leren

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:51

Euhm,... sommige beginners reining proeven! Zijn een kwart en een halve spin.

Maar als ik voorzitter was zou ik betere contacten leggen tussen het bestuur en organisatoren van wedstrijden.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:56

Anya schreef:
Ik zal zelf beginnen:

Ik zou de 'eigen paard regel/leasecontract regel' zo aanpassen dat een gewone ruiter (amateur of beginner) die bijvoorbeeld bijrijder is niet open hoeft te starten met dat paard.

helemaal mee-eens

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 08:53

XoNo schreef:
Cassidy, ik vind dat ze in beginners best een open reiningpattern mogen vragen met een eenvoudige galopswissel...verder zou ik het lekker zo laten, ook gewoon 4 spins en een paar stops. Laat ze maar leren

Ik vind toch dat er nog een stapje terug gedaan moet worden. Zoals je in de dressuur B proefjes hebt en proefjes waar geen galop gevraagd wordt, moet dat bij de WRAN ook kunnen (walk en jog klasses). Meteen die beginnersproef is duidelijk voor menigeen die met wedstrijden begint toch te hoog gegrepen.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:50

* Een centrale registratie opstarten waar naam van ruiter / paard / welke klasse / aantal behaalde punten staan die publiek vertoont wordt op een website.
* Een centrale registratie opstarten waar alle uitslagen van wedstrijden bij elkaar staan op website .
* Kijken of er een mogelijkheid is om meer wedstrijden te organiseren over het gehele land en per provincie eventueel
* Strengere aanpak bij de inrijbak , soort gele kaart rode kaart systeem zoals bij voetbal.
* Betere ledenadministratie wat in verband staat met punt 1 en 2.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:00

Volgens mij zijn er geen B proeven zonder galop Cassidy, je hebt wel A proeven, maar die worden niet "approved" (weet niet hoe ze dat in de dressuurnoemen Tong uitsteken) door de organisatie.

Beginners kunnen ook gewoon eerst walk & jog e.d. meedoen en zich pas aan de beginners reining wagen wanneer ze de galop en wat andere oefeningen beter onder de knie hebben

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:03

Ik zou naar de KNHS kijken. Waarom iets opnieuw uitvinden als het ergens anders al goed werkt Verward
Ik denk dan aan:
- selectie voor NK
- ringmeester die toezicht houd op inrijden
- startkaarten als combinatie, dan kan vereniging controleren of startkaart voor deze combinatie mogelijk is, en dus van de regel afstappen dat je niet op andermans paard mag starten.
- afdelingen opzetten met hun eigen regiowedstrijden en clinics e.d.
- op de site met je combinatie nummer kunnen kijken hoeveel punten je hebt en of je dus geselecteerd bent voor het een of ander (zo handig )

Maar volgens mij is de WRAN al druk bezig??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 11:04

Er zijn inderdaad geen B-proeven zonder galop. Bij de B-worden stap, draf en galop gevraagd. Het paard hoeft niet nageeflijk te zijn, maar mag ook niet tegen de hand zijn. Verder worden enkele passen middendraf gevraagd en halthouden. Alle overgangen zijn geleidelijk.. dus van galop naar draf en dan naar stap. Zijgangen pas van af de L.

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:07

Citaat:
Volgens mij zijn er geen B proeven zonder galop Cassidy, je hebt wel A proeven, maar die worden niet "approved" (weet niet hoe ze dat in de dressuurnoemen ) door de organisatie.

Bij de KNHS kan je Bixie rijden, dit is voor zeer jonge deelnemers, heltzelfde dus waarvoor de Walk & Jog klasse voor bedoeld is. En volgens mij is dat niet voor volwassen ruiters die niet willen/durven/kunnen galopperen. Bixie is dus ook niet voor volwassen deelnemers die niet galopperen.
Inderdaad waren er A-proeven maar volgens mij is dat van de FNRS, in ieder geval kan je die niet bij de KNHS rijden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 11:09

Je kunt zonder startkaart (dus buiten mededinging) starten. De rijvereniging schrijft voor deze gelegenheid wel de ponyproeven zonder galop uit.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:32

Als ik voorzitter van de Wran was, dan zou ik, mijn zelf niet bekend maken. Cool Hyper!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:59

onbekend maakt onbemind Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:31

Blaze schreef:
onbekend maakt onbemind Cool

Ik wordt ook liever bemind, door een bekende. Cool

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:06

Daar is geen kunst aan...Haha!, bemind worden door een onbekende is veeel knapper.... Lips are sealed

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:14

Cassidy schreef:
Daar is geen kunst aan...Haha!, bemind worden door een onbekende is veeel knapper.... Lips are sealed

Okay, misschien wel knapper, maar wat heb ik daar aan. Haha! Cool

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:02

Roos1 schreef:
Ik zou naar de KNHS kijken. Waarom iets opnieuw uitvinden als het ergens anders al goed werkt Verward
Ik denk dan aan:
- selectie voor NK
- ringmeester die toezicht houd op inrijden
- startkaarten als combinatie, dan kan vereniging controleren of startkaart voor deze combinatie mogelijk is, en dus van de regel afstappen dat je niet op andermans paard mag starten.
- afdelingen opzetten met hun eigen regiowedstrijden en clinics e.d.
- op de site met je combinatie nummer kunnen kijken hoeveel punten je hebt en of je dus geselecteerd bent voor het een of ander (zo handig )

Plus nog dat je als je opnieuw begint met een ander groen paard, ook in de beginners (of nieuw te definieren klassen) mag starten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:27

GoedVetMan schreef:
Okay, misschien wel knapper, maar wat heb ik daar aan. Haha! Cool

Als je alleen maar dingen doet om er zelf wat aan te hebben is dat een bijzonder egoistische instelling.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:43

Cassidy schreef:
Als je alleen maar dingen doet om er zelf wat aan te hebben is dat een bijzonder egoistische instelling.

Okay dit ben ik ook met je eens, maareuh volgens mij bedoel ik het anders Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:23

Zullen we gewoon weer duidelijke taal schrijven wat ook nog bij het topic hoort Haha!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:50

Romkabouter schreef:
Plus nog dat je als je opnieuw begint met een ander groen paard, ook in de beginners (of nieuw te definieren klassen) mag starten.

Daar ben ik helemaal mee eens!! Bij de dressuur mag je ook gewoon weer B starten als je een nieuw/jong paard hebt. Het is tenslotte het paard wat alles nog moet leren en dan vindt ik het niet juist dat hij/zij al in de amateur of open klasse moet uitkomen.
Uitzondering zijn de profs, maar die moeten zowiezo al in de open klasse starten.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:53

het grootste bezwaar daarvan is dat open of pro ruiters dat ook mogen,dus dan krijg je trainers die beginners rijden,dit was ook de reden dat de regels er is.

rinus

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 13:56

Nee Westernworld dat is niet zo. Er staat: uitzondering zijn de profs...
In de dressuur mag je vanaf een bepaalde klasse niet meer bij de beginners (B) starten. Ook niet met een jong paard. Maar als ik zelf met een paard bijvoorbeeld M ben, dan mag ik met een nieuw jong paard dat geen punten heeft gehaald wel weer bij de beginners starten. Net zoals ik als ik geen punten in de B heb gehaald als ruiter, met een Z-paard in de B mag starten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:01

En wat bij de dressuur nog meer meetelt dan bij de western is dat je punten kunt halen. En het behalen van de punten is voor menig dressuurruiter toch belangrijker dan dat lintje voor de eerste plaats. Bovendien zou je toch verwachten dat een prof/gevorderde fluitend door de B heen fietst...eh...rijdt.