Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:kiest traditioneel voor engelse dressuur, springen of aangespannen sport. Western rijden wordt daarin zelden als keuze mogelijkheid meegenomen. Bijvoorbeeld omdat men relatief onbekend is met deze tak van sport en omdat vooroordelen hoogtij vieren. Niet in de laatste plaats worden deze vooroordelen ook gevoed door westernruiters zelf: bijvoorbeeld door uit te leggen dat de aanschaf van een qpa wel noodzakelijk is om uberhaupt mogelijkheden te hebben in de sport.
Dat wil niet zeggen dat wat ik schrijf nu waar is of meer waard is dan wat andere mensen (meer gevoelsmatig misschien) vinden. Het is maar een beeld van de situatie. En ik ben het gaan opschrijven omdat zo weinig mensen reageren, terwijl ik weet dat er zoveel ideeen leven. Nu is je kans om de Wran deelgenoot te maken van die ideeen. Als dit topic op zijn einde loopt kunnen we die bundelen en inbrengen bij de Wran 

Anya schreef:De communicatie
De Wran staat in mijn opinie waar het communicatie betreft een beetje met de billen naar buiten gericht. Natuurlijk communiceert zij naar haar leden o.a. via het eigen blad. Maar communicatie naar ruiters die geen lid zijn maar toch veel van de wedstrijden gebruik maken is minder frequent, danwel niet existerend. Ook in de pers vind ik weinig terug van de activiteiten van de Wran. PR en communicatie zouden in een nieuwe opzet m.i. meer aandacht moeten krijgen. Daarbij hoort een communicatieplan passend bij de strategische keuzes van de Wran. Bijvoorbeeld: kies je voor uitbreiding dan is communicatie via een blad als pakweg de penny of de paard en sport opeens een relevante optie.
Anya schreef:mooie omschrijving GVM.![]()
Een kanttekening: het woord objectief. Er zijn op bokt ook enorm veel disussies geweest over het woord en de betekenis objectief. Objectief bestaat niet. Niet voor een moderator en niet voor een voorzitter. Je neemt immers altijd je eigen beelden, ervaring en setje waarden en normen en levenswijsheid mee.
Ik zou objectief dan ook liever verruilen voor visie in combinatie met eerlijk bereid te luisteren. Liever iemand met visie waar ik het niet mee eens ben, dan een iemand die pretendeert objectief te zijn en dat inherent niet kan waarmaken
Anya schreef:Volgens mij is dat flauwekul Whiz. Als ik de topics op bokt zo doorlees valt er nog genoeg te zeggen.... En bovendien kan ik me niet voorstellen dat iedereen het met me eens is. Hallo... het is bokt. We zijn het zelden met elkaar eens

Anya schreef:GVM om objectief te zijn moet je een laboratoriumjas aantrekken en ratjes gaan tellen. Je KUNT nooit objectief zijn. Je kunt het hooguit nastreven. Mensen zijn niet objectief. Bijvoorbeeld bij besluitvorming: niemand gaat door tot alle mogelijke alternatieve keuzes onderzocht zijn (zogenaamde rationele besluitvorming). Mensen (managers) besluiten o.b.v. een lijstje min of meer redelijke alternatieven en op basis van hun gevoel en waarden en normen. Als iemand dat in zijn achterhoofd houdt, dan ben je ook in staat dat bij jezelf te herkennen.
Anya schreef:Empirisme is een redelijk achterhaald begrip