[WN] is een fjord een goed western paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:36

@yvvv

Citaat:
Als je nou is een keer de ziekfunctie gebruikt???

Dan moet de zoekfunctie wel naar behoren werken, misschien is dat bij jou zo, maar bij mij zeker niet.
En nee, dit ligt niet aan mijn pc...

Misschien moet je daar eens bij stil staan voordat je zo'n reactie plaatst.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:53

Quote:
Als je nou is een keer de ziekfunctie gebruikt???

Wordt je dan meteen ziek ofzo Haha!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:04

ik ben het ook met sonja eens.!
ik doe ook mee aan wedstrijden (western) met mijn verzorgfjord en ik moet zeggen het is gewoon moeilijker. maar als je het er voor over hebt dan kan het naar mijn idee best want sonja is het levende bewijs. ik heb haar zien rijden en ik was eigenlijk een beetje overdonderd, dat zij met haar fjord ook reining rijd! nu weet ik dat ik dat ook wil gaan doen (ooit)
met laukje en dta ik trouwens nog een ker met laukje langskom voor een gezamelijke training! om een hoop te leren.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 11:01

misna: leuk om te lezen dat er nog meer mensen zijn die les hebben van hem Lachen
ik heb het nog niet met alphons over gehad, dus ik weet niet wat hij ervan vindt.
zal ik de volgende keer eens doen.

cassidy: nee, ik ga mijn paard echt niet verkopen omdat ze het misschien niet of slechter kan dan een ander paard hoor.
ik vroeg het me gewoon af, want als het niet gaat, dan hoef ik dat niet te proberen.

mayo: bedankt voor je reactie.
wat voor paard heb jij dan als ik vragen mag?

westernworld: daar heb je gelijk in, het gaat erom dat je er lol in hebt (en je paard natuurlijk ook) , dat is het belangrijkste.

sonja: ik begrijp wel je stelling (dat je met elk paard kunt westernrijden alleen sommige rassen zijn er beter voor)
maar ik blijf erbij dat je niet alle fjordenrijders over een kam moet scheren.

anya: dat is toch zo in elke tak van elke sport? dat je afhankelijk bent van je eigen kunnen en van het kunnen van je paard?
en ik ga idd ook goede les nemen, zonder les zal het helemaal niet gaan, want ik weet nog helemaal niks van de westernsport af.
de tijd zalhet allemaal leren.

DWSS: hahhahaa, dat was me nog niet eens opgevallen " ziekfunctie" Lachen
*lol*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:08

@carola1: tuurlijk is dat zo in elke sport... Maar ik zou het mezelf en mijn paard wel een stuk makkelijker maken als ik ervoor zou kiezen met mijn dressuurgefokte merrie ook dressuur te gaan rijden. Maar jah.. Dat vinden we (Lanna en ik) allebei niet zo leuk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:09

Daarom gebruik ik termen als "meeste" en "vaak"
En niet "alle" en "altijd"

Dan zou ik mezelf ook lekker te kak zetten natuurlijk he, als Fjordeneigenaar Haha!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:17

Tuurlijk kan je met een fjord westernrijden ik heb het zelf ook jaren gedaan en ik moet zeggen dat mijn fjord dit honderd keer leuker vond dan dressuur want daar had ze de bouw helemaal niet voor.
Het ligt er ook aan welke bouw je fjord heeft, heb je een hele zware zoals die ik had dan weet je dat je tegen problemen aanloopt omdat ze moeite hebben met de bepaalde oefeningen en dan houd het op een gegeven moment op, je blijft hangen op een niveau.
Maar er zijn tegenwoordig veel rijtypische fjorden en die kunnen echt wel goed meekomen in de sport al zullen ze waarschijnlijk nooit het niveau halen van een goede Quarter, Paint of Appeloosa.
Ik zou zeggen gewoon doen en je merkt het vanzelf waar jou fjord toe in staat is.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 11:21

hoi spikers,
ik heb een rijtypische fjord die ook nog eens drachtig is van een rijtypische fjord, dus dat komt even goed uit he?
ik verwacht ook niet dat ze het op hoog niveau hoeft te doen hoor, gewoon voor de lol, kijken of het mij lukt Lachen
dressuur vindt ze idd niet veel aan, maar misschien komt dat ook wel doordat ik er niet veel aan vindt en er dus niet al te enthousiast mee bezig ben.

bedankt voor je antwoord.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:25

Graag gedaan en veel plezier met het westernrijden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:21

Al die opmerkingen over de `ziekfunctie´ Haha! (wat imk zelf ook nieteens doorhad Lachen )

Het was alleen maar als tip bedoeld, omdat in deze topic weer precies dezelfde dingen besproken worden als de andere topics over westernrijden met een fjord.

Carola, ik had niet door dat je een beginner was, hiervoor mijn excuses.

En dan nog een vraagje aan de mod's: Waarom worden de andere topics over westernrijden met een "niet-westernpaard" (kwpn'ers, hafs en blabla) wel allemaal gesloten, en blijft deze net open??
Niet aanvallend bedoeld, vraag me gewoon af wat het verschil is tussen een fjord en een ander paard... (Zonder de "hanenkam" mee te rekenen Lachen !!

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:34

Ik kan het niet laten........
Afbeelding

Ik heb hem al eens eerder geplaatst, al een hele poos geleden, maar hij blijft leuk!
De kwaliteit is niet geweldig maar dat komt omdat ik de foto van mijn videocamera heb afgehaald.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:35

@Yvvv niet alle topics over rijden met een ander ras worden gesloten... wel als het er in enen heel veel zijn. Of als ze heel erg uit de klauw gieren.

Maar dergelijke vragen blijven terugkomen (net als de slofteugeldiscussie, of wel of niet rijden met sporen, of kun je met een paard tussen pony's dressuur rijden, of op welke leeftijd rij je een paard in). Dus in een aantal situaties laat je zo'n topic open. Bijvoorbeeld omdat topicstarter in zo'n specifieke situatie wat aan de antwoorden heeft.

Maar het blijft een afweging: doe ik deze nu wel of niet op slot.

Immers als je alles op slot doet waar al eens iets over is geschreven, dan kunnen we beter een mooi bokt-archiefboekje maken en Bokt helemaal op slot doen. Enige herhaling zal altijd blijven voorkomen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:02

Ah okee, da's duidelijk...
Zal voortaan wel eerst kijken of het gesloten wordt eer ik zo'n antwoord
geef dan ...

En grrr Jannie, maak me maar weer sad Verdrietig... Lachen
Hoe is het trouwens met haar???
Ik moet nog steeds langs gaan met Atty en Jacob en ik wil haar ook weer zo
graag zien, maar ik heb zo weinig tijd Verdrietig...

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:59

Ja en er komen natuurlijk ook telkens nieuwe bokkers bij dus ook hun reactie`s kunnen weer wat toevoegen aan zo`n topic!!

Tuurlijk kun je western rijden met een fjord veel succes en plezier samen !!

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:35

hey carola,
ik ben nu mijn fjordje western aan het opleren. hij is nu een kleine 5 maand zadelmak. En het gaat zeer goed...
wel moet ik zeggen zoals al de rest hier al heeft verteld, het is zeker niet gemakkelijk! De meeste fjorden hebben bepaalde karaktertrekjes en lichamelijke belemmeringen die het er niet makkelijker op maken... maar wie geduld heeft komt er wel...
hier ff een foto met mijn trainer erop
Afbeelding

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:39

yvvv schreef:
Ah okee, da's duidelijk...
Zal voortaan wel eerst kijken of het gesloten wordt eer ik zo'n antwoord
geef dan ...

Nadeel is dat als het topic gesloten is, je die reactie daar niet meer kwijt kan! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:41

Leuke foto. Maar mijn eerste reactie is: Moet er zoveel leer aan dat paard? Moet dat borsttuig, moet die extra singel?
Voor een paard dat 5 maanden onder het zadel is vind ik er nog weinig verzameling inzitten, maar het kan natuurlijk een momentopname zijn.

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:46

Citaat:
Leuke foto. Maar mijn eerste reactie is: Moet er zoveel leer aan dat paard? Moet dat borsttuig, moet die extra singel?
Voor een paard dat 5 maanden onder het zadel is vind ik er nog weinig verzameling inzitten, maar het kan natuurlijk een momentopname zijn

ja dat materiaal heeft allemaal zijn nut...borstuig is omdat hij een heel vlakke rug heeft zonder schoft en anders het zadel een eigen leven gaat leiden, ook de 2de singel zorgt ervoor dat alles op zijn plaats blijft zitten.
De verzameling zie je hier niet omdat het paardje toen nog maar een goede maand zadelmak was en je eerst een voorwaarts paard moet hebben voor je gaat verzamelen.

broke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:48

Waarom reageren de bokkers zo fel op elkaar en waar is het forum dan voor?
Laten we het gezellig houden, even tot 10 tellen een idee?
Ben het wel met de meeste eens, maar heb je dat ook niet met anderen rassen zoals Haflingers?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:55

Kornelius schreef:
Nadeel is dat als het topic gesloten is, je die reactie daar niet meer kwijt kan! Haha!

Heet dat niet bokt Haha! Haha!

En broke.. Dat is waar mijn reactie juist op slaat...

broke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:56

yvvv schreef:
Heet dat niet bokt Haha! Haha!

En broke.. Dat is waar mijn reactie juist op slaat...

Ok zijn we het met elkaar eens.
Gesloten, kan wel reactie plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 07:41

Dit topic is niet gesloten. Als het gesloten is, zie je in het menu links voor de topicnaam een slotje staan en in het topic zelf zie je dan staan "dit topic is gesloten" oid.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 07:46

Wat is dat toch met een slotje Verward

Nou bij deze dan Schijnheilig Haha!

Afbeelding

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 07:56

Vraeghoeve schreef:
ja dat materiaal heeft allemaal zijn nut...borstuig is omdat hij een heel vlakke rug heeft zonder schoft en anders het zadel een eigen leven gaat leiden, ook de 2de singel zorgt ervoor dat alles op zijn plaats blijft zitten.
De verzameling zie je hier niet omdat het paardje toen nog maar een goede maand zadelmak was en je eerst een voorwaarts paard moet hebben voor je gaat verzamelen.

Het is niet mijn bedoeling om naar te doen maar de back-cinch is er niet om het zadel op zijn plek te houden. Die is er om te voorkomen dat het zadel naar voren klapt (omhoog komt) bij onderdelen zoals cutting. Weet je zeker dat de back-cinch op de juiste manier gebruikt wordt?

=^.,.^=

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:07

Natuurlijk wordt de back-cinch verkeerd gebruikt Cool