[WN] manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:35

Ik heb geen idee hoe het bepaald is, erfelijk of niet, ik neem aan van wel, en ojee , nu vraag ik het me echt af en straks ga ik daar wel even research over doen , maar wilde eigenlijk zeggen dat het wel leuk is om het zelf te bepalen!
En dat kan wanneer een veulen net geboren en nog nat is, als je dan de manen de kant opvrijft die je leuk, mooi, handig, vindt, dan blijven ze ook die kant opliggen!! Dit werkt echt OK dan! ! Niet dat iedereen veulens gaat krijgen, maar vond het wel leuk te zeggen voor degene die dat graag een keer wilden uitproberen op hun pas geboren veulens in de toekomst.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:36

DJQuarter schreef:
Onze haflinger had ze naar beide kanten hangen... Dat is zeker helemáál uit de mode dan...Haha!

Nee bij Haflingers is het een must! Daar zien ze graag dat de manen aan twee kanten hangen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:37

jeddah schreef:
En dat kan wanneer een veulen net geboren en nog nat is, als je dan de manen de kant opvrijft die je leuk, mooi, handig, vindt, dan blijven ze ook die kant opliggen!! Dit werkt echt OK dan! ! Niet dat iedereen veulens gaat krijgen, maar vond het wel leuk te zeggen voor degene die dat graag een keer wilden uitproberen op hun pas geboren veulens in de toekomst.

!! Maar wanneer kun je zien of het heeft gewerkt Verward ?? Shane's manen hebben totdat hij bijna een jaar oud was recht op zijn kop gestaan!

Als het genetisch bepaald is, dan zou het veulen van PepsixGhost iig linksdragend moeten zijn, en dat van LeexJoey links- of rechtsdragend (als de manen van Joey tenminste niet gemanipuleerd zijn Bloos )

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:16

Hier heb ik nooit eerder bij stilgestaan, maar nu ik er over nadenk ....bij onze drie paardjes hangen de manen allemaal rechts. Geinig.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:44

Bij Banish hingen ze links toen ik hem kocht. Daarna zijn ze in gedeelten en in een tijdsbestek van een paar weken allemaal naar rechts gegaan. Na een paar maanden waren ze weer terug links.
Nu hebben ze een paar jaar links in vlechten gezeten en verder niks aan gedaan. Toen ik vorige maand de vlechten eruit haalde, gingen zijn manen in 2 dagen tijd allemaal naar rechts en hebben ze ook een tijdje aan 2 kanten gehangen. Nu hangt alles weer links.

Hij kan blijkbaar niet kiezen... Clown Schijnheilig

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:50

Fjordenkapsel Haha!