[WN] Gezocht! Clinic "Meet the judge"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:03

Ik ga voor dat ontbijtje Sonja. Papenburg met paard ga ik niet aan beginnen. Dat is me te ver.

Persoonlijk betaal ik ook liever wat meer overigens als dat quality-time oplevert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:12

De weekeinden in Papenburg zijn zowiezo zonder paard Anya. Chris doet het 'praktijkgedeelte' via video.
We horen Rob en Sandra zondag wel uit Haha! die zijn er geweest.
Zal ik maar een heeeeeel grote pan soep en een flinke stapel broodjes maken? Volgens mij wordt het laat Haha!

Mocht het evt. Papenburg worden, dan is carpoolen voor ons natuurlijk het handigst. Gaan we bij jou over de grens de autobaan op, zijn we d'r zo.
Misschien wil Johanna dan ook wel mee, zijn we al gezellig met z'n drieen. Dan zijn die kilometers zo voorbij.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:58

deal Sonja OK dan!
Gezellig!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:07

PeppySan"]
Waarom schop je zo tegen de WRAN aan Adrienne??? Als hun manier van werken je niet bevalt, start je daar toch niet! Ga dan naar de "superwedstrijden" van de NRHA en AQHA! De beginners reiningproefjes vind je niks heb ik op een ander forum gelezen en nu zijn de jury's ook nog eens niet objectief genoeg.
Je kan natuurlijk ook naar ledenvergaderingen van de WRAN gaan en daar zorgen dat er verandering komt in hetgeen je niet bevalt ipv op een forum alles aan te vallen wat met de WRAN te maken heeft. Schijnheilig
[/quote]Blijkbaar voel je je behoorlijk aangesproken, nou dat is echt niet de bedoeling. Even over die beginners proeven. Ik krijg gewoon van mensen te horen die een beginners proefje op een wedstrijd moeten gaan rijden dat ze niet begrijpen hoe het inelkaar steekt. Van anderen hoor ik dat ze niet 2 de zelfde patronen zien rijden binnen de zelfde klasse. Dat geeft toch aan dat er veel verwarring onstaat rond die proeven. Ik zie niet dat deze proeven eenvoudiger zijn dat de gewone standaard proeven, waar je ook gewoon heel simpel in kunt zetten "eenvoudige wissel" en spins kunt weg halen. Een verder verschil is dat de AQHA/NRHA proeven gewoon logisch zijn geschreven.

Misschien heb je het niet goed gelezen maar ik reageer op het feit dat mensen hier opperen dat je bij het gaan naar zo'n cursus wel even na moet gaan of je het wel met de smaak van de les gever eens bent.
Dit was de uitspraak die deze hele dicussie aan het rollen bracht.

[quote="sugarmiss schreef:
Ik ken me heel goed vinden in je vraag naar een kwalitatief goede 'jury'-clinic, maar ben je niet bang dat als je bij één persoon terechtkomt (wie dan ook) dat je je niet erg afhankelijk maakt van de persoonlijke smaak van deze jury, want ook in NL heb ik al bemerkt dat er toch wel verschillend gekeken wordt door de jury's (en dus ook divers gejureerd).

Dat suggereerd naar mijn idee dat smaak een enorme faktor is bij deze cursus. Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn. Ik zeg nergens dat het zo is ik reageer alleen maar op het feit dat dit geoppert wordt en dat ik als dat dus klopt ik dat dus een kwalijke zaak vind. Daar reageer ik op ik schrijf nergens dat ik vind dat de WRAN niet objectief jureerd.

Ik schrijf zelfs
Citaat:
Als WRAN jury leden af gaan op persoonlijke smaak, iets wat ik dus nu tussen de regels door lees, is een cursus van een van hen dus behoorlijk nutteloos. Maar misschien lees ik de opmerking van SM verkeerd???

Jou vinger wijzende reactie geeft wel aan dat uiten van kritiek niet erg goed ontvangen wordt. Ik was alleen maar ingegaan op een opmerking. Jij ben de gene die het nu persoonlijk maakt, niet ik.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:28

Sonja, ik heb momenteel sowieso geen paard dat meekan (te jong, te oud, te drachtig) naar intensieve clinics. Ik hoop dus op een weekendje in de collegebanken Knipoog ! En uiteraard is naar andere mensen kijken ook heel leerzaam.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:22

@Adrienne: ik denk dat je mijn gezegde zwaar 'overdrijft' en uit zijn verband rukt c.q. er zwaarder aan tilt dan nodig is. Zelfs Chris heeft in een eerdere reactie al gezegd dat zelfs jury's mensen zijn en dus SOMS een persoonlijke voorkeur laten blijken.
Frayba schreef:
Nou, Adrienne, kijk dan a.s. weekend maar eens goed op de scorelijsten van de verschillende jury's bij dezelfde proeven hoe ook AQHA/NRHA jury's van elkaar verschillen. Op het WRAN NK waren de voorronde-jury's (WRAN-jury's) het overigens beter met elkaar eens dan de finale-jury's (AQHA/APHA/ApHC jury's)...

Niet zozeer bij "wiskundige" onderdelen als reining, w.riding, trail (70-punten systeem) zijn er verschillen (hoewel...), maar wel bij horsemanship, pleasure, en wat dacht je van halter?

Als Sonja schrijft dat ze graag een diepgaande clinic wil met meer inhoud bijv. mbt hoofdhouding dan 'niet te diep en niet te hoog' kom je dus al snel op persoonlijke voorkeur uit. Te hoog, mag niet en té diep ook niet, dat weet iedereen, maar daar tussen zit toch al snel 30 cm Haha!

Ga je dus helemaal mee met jury X dan kun je bij deze jury in een wedstrijd scoren als je met 'zijn' favo hoofdhouding rijdt, bij een andere jury (met andere voorkeur) kan dit dus heel anders uitvallen.
Dat bedoel ik te zeggen, niets meer en niets minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:26

Ach dat is iets dat je toch wel houdt, en als je wat vaker op wedstrijden kijkt zie je ook wel verbanden. De ene jury let bv heeeel streng op houding en zit van de ruiter, terwijl de ander veel meer let op het paard. Maar dat heb je in alle jurysporten.
Als je daar niet tegen kunt, moet je denk ik maar gewoon gaan springen. Een balk is altijd een balk, daar is gewoon geen discussie over mogelijk.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:29

Weet ook nog een mooie cursus.
nadat je een cursus hebt gevolgt bij Bv Chris en weet wat zijn voorkeuren zijn,ga je alle wedstrijden bekijken van jury's die jou ook kunnen gaan beoordelen en schrijft op welke manier van rijden de voorkeur heeft voor elk jury lid.
En klaar ben je,hoef hje alleen nog per jury je rijstijl aan te passen Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:33

Weet je dat daar in Amerika idd boekjes over koop zijn Haha!
Als schrijver ben je wel zeker van 'vervolg'opdrachten met alle wisselingen in jury's en regelaanpassingen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:33

En als je een jury verdenkt van het ras haten waar jij op rijdt, dan heb je van te voren ook nog tijd zat om je beest te verven en dus te vermommen als ander paard Haha!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:00

Dit is totaal een andere stelling dan
Citaat:
Ik ken me heel goed vinden in je vraag naar een kwalitatief goede 'jury'-clinic, maar ben je niet bang dat als je bij één persoon terechtkomt (wie dan ook) dat je je niet erg afhankelijk maakt van de persoonlijke smaak van deze jury, want ook in NL heb ik al bemerkt dat er toch wel verschillend gekeken wordt door de jury's (en dus ook divers gejureerd).
dit
Citaat:
Ga je dus helemaal mee met jury X dan kun je bij deze jury in een wedstrijd scoren als je met 'zijn' favo hoofdhouding rijdt, bij een andere jury (met andere voorkeur) kan dit dus heel anders uitvallen.
Dat bedoel ik te zeggen, niets meer en niets minder
.
Je verkeerd begrepen hebben kan niet want daar heb ik je tenslotte naar gevraagt.
Citaat:
Maar misschien lees ik de opmerking van SM verkeerd???

Maar dit is inmiddels een nutteloze discussie geworden als mensen hun mening aanpassen aan de hand van de reacties, dan kun je tot in de treuren door blijven zagen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:14

Adrienne : ik heb geprobeerd mijn mening anders te formuleren zodat je beter de bedoeling ervan zou snappen, blijkbaar wil je gewoon iets anders zien/lezen.
En als je met je laatste zin mij bedoelt adresseer dat dan gewoon duidelijk >;) Want dan houdt het voor mij nl idd gewoon op.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:27

Lees 2 verschillend geschreven berichten met voor mij exact dezelfde boodschap of mis ik nu iets Cool

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:20

Anya schreef:
Ik ga voor dat ontbijtje Sonja. Papenburg met paard ga ik niet aan beginnen. Dat is me te ver.

Persoonlijk betaal ik ook liever wat meer overigens als dat quality-time oplevert.
doe mij maar papenburg Haha! Knipoog is voor mij veeeeel meer quality-time. mocht het toch holten worden moet ik kijken of ik kan, ik zit met een wederhelft die af en toe een weekje of 2 niet thuis is, en ik kan dan niet zo maar verdwijnen. dat vinden de dames en heer niet zo leuk. maar laat maar horen sonja het hoe en wat.

bugsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:05

Half november (waarschijnlijk de 12e)
organiseert Dennis een Clinic

”Door de ogen van de Jury“

De kosten zijn slecht 5 euri, dus daar hoef je het niet voor te laten Haha!
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wie de gastspreker is,
maar morgen weet ik meer...

Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:55

Bugsy, op zich heel aardig als je daar in de buurt woont, maar ergens heb ik de indruk dat Dennis mij in die 2 uurtjes op vrijdagavond niet de diepte kan geven die ik zoek ik een heel weekeinde door een jurylid Haha!
't Is voor mij 3 uur rijden voor 2 uurtjes clinic. Heb ik gedaan met de jonge paardenclinic, maar die was vooral meer gezellig dan leerzaam, en dan ga ik liever de kroeg in. Hoef ik niet in de auto en kan ik gewoon naar huis kruipen *LOL*

bugsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:47

Tja, ieder zijn heug (meug? whatever) Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:33

Citaat:
organiseert Dennis een Clinic
waar waar? wie is Dennis?

misschien een domme Blond vraag maar het zij zo... maar ik wil wel heel graag antwoord... Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 06:54

Hoe ver is papenburg eigenlijk vanaf de grens?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:14

cornelie schreef:
Hoe ver is papenburg eigenlijk vanaf de grens?
Hangt ervan af welke grens Tong uitsteken
Vanaf de Nederlanse ongeveer 10 kilometer, hemelsbreed. Vanaf grensovergang Nieuweschans ben je -met een trailer- binnen een half uurtje bij Chris.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:15

Het ligt ergens ter hoogte van assen/groningen ca 30 km over de grens (1 op het oog op een klein kaartje).

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:39

o, das niet ver dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:48

cissy schreef:
waar waar? wie is Dennis?

misschien een domme Blond vraag maar het zij zo... maar ik wil wel heel graag antwoord... Haha!

Roemer.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:56

Ik zou heel erg graag mee willen doen maar weet niet wat het instapniveau is.
Ik heb zeker geen moeraspony en kan ook zelf wel een beetje sturen maar zal misschien wel wat domme vragen stellen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:51

Domme vragen bestaan niet, vragen niet stellen is veel dommer Haha!