[WN] westernvereniging die...................???????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 11:36

het woord vereniging is een te zwaar beladen woord heb ik gemerkt,het is helemaal niet mijn bedoeling een vereniging op te richten,zeker niet een die met lidmaatschapkaarten en/of rittenkaarten zal werken.

nee zeg het idee al!!!!!!!!!!! nog een vereniging.
waar het mij omgaat,is de pensionstallen -particuliereneigenaren-maneges
samen te brengen,om meer structueel onderlinge wedstrijden trainingen clinics te organiseren.

en vera ik bedoelde met een groep niet of je dicht of ver van elkaar woont maar mensen die een behoefte aan iets hebben zoals een trainingsgelegenheid, en karen a la westernworld denk ik helemaal niet aan,daar ben ik allang van genezen.
het is een idee dat er al heel lang is,en niet eens van westernworld.
meer overleg in nederland met elkaar in de westernsport, en dat alleen om de sport er van te laten profiteren,is dat gek?????????

rinus

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:17

westernworld schreef:

nee zeg het idee al!!!!!!!!!!! nog een vereniging.
waar het mij omgaat,is de pensionstallen -particuliereneigenaren-maneges
samen te brengen,om meer structueel onderlinge wedstrijden trainingen clinics te organiseren.

Waarom zou je gaan proberen om stallen samen te brengen??

Iedereen schreeuwt dat er meer clinics moeten komen.
Iedereen schreeuwt om een goeie trainer.
Iedereen schreeuwt om meer (kleine)wedstrijden.

Door de overweldigende vraag ga je bij pensionhouders verwachtingen scheppen die uiteindelijk niet waar te maken zijn omdat de grootste schreeuwers het laten afweten.

Clinics worden afgezegt wegens te weinig animo

Wedstrijd organisatoren zitten tot een paar dagen voor de start datum in de stress omdat er nog maar zo weinig inschrijvingen zijn.

Trainers worden benaderd om les te komen geven om hen dan weer te moeten vertellen dat het tijdstip niet uitkomt of dat het wel erg duur is of het is niet de trainer die ze willen Frusty

Wij doen het iets anders nu,we organiseren iets omdat WIJ dat willen.We vragen een trainer zonder te melden dat er misschien wel 10 mensen les willen,nee we gaan er van uit dat er misschien maar 4 komen en houden rekening met hogere kosten.We organiseren een clinic zonder dat we perse 8 deelnemers nodig hebben(komen er 8 is het fijn zijn we met 4 man ook prima.

Kortom we doen het voor onszelf en niet meer voor de rest Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 29-09-04 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:25

Ik vind het in de basis een goed idee.

Ik kan me aansluiten bij Vera.
Ik mis ook het contact met anderen en dan met name de regelmaat van een vast cluppie waarmee je "naar de les" kan.
Als internet er niet was dan was ik ook totaal niet op de hoogte van nieuwe trends, ontwikkelingen of tips. Dat zijn toch de dingen die je met collega ruiters bespreekt.

Voor mij is dat de grootste rede om een pension te beginnen. We ebben niet veel ruimte maar voor leuke westerners hebben we plekjes vrij. Ik wil gewoon die aanspraak en samen lessen en evt. wedstrijdjes.

Maar ik weet nog niet zo goed hoe je dit dan in praktijk zou willen brengen?
Hoe kom je in contact met westerners in je regio?
Hoe vind je die nieuwe tariners bij jou in de buurt...
Ik heb het idee dat ik nu wel ongeveer weet wie er allemaal bij mij in de buurt zit, en dat zijn er gewoon nog niet zo veel....

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 12:26

I rest my case

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:27

Je zou -volgens mij- geknipt zijn voor een bestuursfunctie binnen de WRAN! Veel van de dingen die jij graag wil zien had die vereniging ook ooit voor ogen, toch? Dat er weinig van terecht komt, tja.... Daarom: WW for president! (van de WRAN) Kun je je de moeite van het oprichten van een nieuwe "vereniging" besparen en hoef je niet het wiel opnieuw uit te vinden.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:33

het valt mij op dat het vaak mensen die een gezamenlijke training enz... willen , degene zijn die hun paard aan huis hebben, of op een dressuur gerichte stal staan of bij een boer enz...
mensen die op een (western)pensionstal staan hebben meestal wel onderling kontakt, en vaak wordt er wel wat onderling geregeld.
maar dat staat dan niet op bokt.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:33

Weet je wat ook een groot probleem is in de (western-)paardensport?!? Die walgelijke kliekjes die zich vormen en zich ver verheven voelen boven de andere sporters. Waar ze dat gedrag toch vandaan halen is me een raadsel, maar ik weet wel dat je door die kliekjes erg eenzaam voelt op een wedstrijd als je je niet aansluit bij zo'n kliek. Aangezien ik een schurfthekel heb aan kliekjes, ben ik inderdaad altijd 'alleen' op wedstrijden en klets met Jan-en-Alleman. Jammergenoeg gonzen de roddels over iedereen die ooit maar eens met zijn naam in een programma- boekje heeft gestaan omdat: Hij/zij traint bij die of die, een bepaald paard heeft of weet ik veel wat voor gezeik allemaal.
Willen we meer eenheid in de westernsport, moeten we maar aan 1 ding gaan werken; HEB RESPECT VOOR ELKAAR!!! Neem een ieder zoals ie is, hou eens op met die achterbakse roddels en sta open voor elkaar!!!! Tuurlijk hoef je niet met iedereen vriendjes te zijn....... Knipoog

Moeilijk he..................... Schijnheilig

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:40

Jos schreef:
het valt mij op dat het vaak mensen die een gezamenlijke training enz... willen , degene zijn die hun paard aan huis hebben, of op een dressuur gerichte stal staan of bij een boer enz...
mensen die op een (western)pensionstal staan hebben meestal wel onderling kontakt, en vaak wordt er wel wat onderling geregeld.
maar dat staat dan niet op bokt.
Lijkt me logisch dat dat vaak de mensen zijn die op zoek gaan naar aansluiting bij gelijk gezinden.
Het is nu eenmaal een feit dat er maar zeer weinig stallen zijn met alleen maar western ruiters.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 12:49

het gaat ook niet om het wiel zoals de wran die hanteert,maar over het wiel wat niet gebruikt wordt door de wran.
namelijk: beginnende ruiters meer toegankelijk te maken om wedstrijden te rijden,op welk ras dan ook.
en de wran had dat ook in het vaandel en misschien nu nog wel,maar er was ook een belangenverstrengeling,en die was van beschermend belang
namelijk,leden met toen verschikkelijke dure paarden te beschermen,tegen een eventuele amateur,die ineens met de prijzen zou kunnen gaan lopen,dit is nu niet meer van belang maar de regels zijn nog niet zodanig aangepast.
en het idee wat ik opper is er voor die ruiters die de ervaring nodig hebben,en vertrouwen,om wran wedstrijden te durven starten.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:50

Blaze schreef:
Lijkt me logisch dat dat vaak de mensen zijn die op zoek gaan naar aansluiting bij gelijk gezinden.
Het is nu eenmaal een feit dat er maar zeer weinig stallen zijn met alleen maar western ruiters.
ik snap gewoon het idee niet om stallen met elkaar in contact te brengen.
als er behoefte is aan clinics trainingen enz... kan dat ook uit de ruiters vandaan komen .
in beverwijk heb ik het idee dat het daar wel zo werkt.
als de ruiters met een plan komen denk ik dat pension stallen wel open staan daarvoor
maar om zelf die kar te moeten gaan trekken...................... Verward

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:54

Dat is wat ik ook bedoel ik snap het niet,nog erger zelfs ik zie er totaal geen nut in.
En inderdaad wij komen met een idee en krijgen de medewerking van de stal eigenaren,maar het is onze verantwoordelijkheid hoe het aangepakt gaat worden.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 29-09-04 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:54

FlyingHigh schreef:
Aangezien ik een schurfthekel heb aan kliekjes, ben ik inderdaad altijd 'alleen' op wedstrijden en klets met Jan-en-Alleman.

Join the club!! Euh ... oh nee ... Clown .
Even met een vette Knipoog want ik snap precies wat je bedoelt!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:01

Mac schreef:
Join the club!! Euh ... oh nee ... Clown .
Even met een vette Knipoog want ik snap precies wat je bedoelt!

Zou het hele westerngebeuren dan al niet veeeeeel leuker zijn?!? De drempel om mee te doen is dan veel lager, je voelt je niet voor l*l staan als het waardeloos is, je wordt in je waarde gelaten want iedereen heeft wel eens een slechte dag en/of je moet nog veel leren.

Ik kom niet veel op wedstrijden (goh.... Schijnheilig ) maar ervaar het elke keer weer dat de vaste wedstrijdgangers de nieuwelingen staan aan te gapen; lekker achterbaks giechelen wanneer een beginner aan het klungelen is......maar even een tip geven of even helpen, Ho maar! Zooooo jammer.......

Verander de mentaliteit en het wordt drukker op de kleinere wedstrijden en de vraag naar clinics zal groeien!!!!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:09

Maar effe een vraag dan...
Hebben we het hier over het organiseren van kleine weestrijden in de regio of over het in contact brengen van westernruiters met elkaar binnen een regio?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:12

Hmm ervaar dat toch iets anders als jij het beschrijft FlyingHigh Tong uitsteken
Natuurlijk wordt er overal achter je rug om gel*lt ,zeker als je weer eens de mist in gaat tijdens een proef Schijnheilig Maar ik heb zeker ook de ervaring dat de gerenomeerde reiners(heb het ff over reining aangezien dat is waar ik het laatste jaar mee bezig ben) zeker niet te beroerd zijn om tijdens het inrijden me te voorzien van enkele tips.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 29-09-04 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:13

Bonnigje schreef:
Maar effe een vraag dan...
Hebben we het hier over het organiseren van kleine weestrijden in de regio of over het in contact brengen van westernruiters met elkaar binnen een regio?

zowel als ook Cool

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:15

Nou Flyinghigh, en Mac,

Helemaal mee eens. ben ook geen kliekjesmens (behalve keukentechnisch dan Lachen ). Ik denk dat er niets anders op zit dan er zelf mee te beginnen, open te staan en niet mee te roddelen. Maar het geeft soms wel een wat eenzaam gevoel, ja.

Het kan best anders hoor, maar waarom het in het Nederlandse western wereldje niet anders is..?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:17

Zou het daar echt aan liggen, FlyingHigh? Wij (US) zijn ook een soort kliekje, gaan regelmatig met elkaar maar ook afzonderlijk naar wedstrijden, clinics enz. maar ik ervaar dat alleen maar als een voordeel. Ik voel mij niet eenzaam op wedstrijden, ook niet als ik wel alleen ga. Misschien is het ook wel per wedstrijd of per regio verschillend maar op de wedstrijden die ik over het algemeen bezoek, en dat zijn de laatste tijd vooral die van de paints, appaloosa's, endurance,- en de kleinere regionale wedstrijden (en natuurlijk de onderlinge die we zelf organiseren) vind ik de sfeer bijzonder gemoedelijk en veel mensen hulpvaardig etc. Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen met hun paard alleen thuis graag wat meer contact en/of aansluiting zoeken bij anderen in hun buurt.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:18

Blaze schreef:
Hmm ervaar dat toch iets anders als jij het beschrijft FlyingHigh Tong uitsteken
Natuurlijk wordt er overal achter je rug om gel*lt ,zeker als je weer eens de mist in gaat tijdens een proef Schijnheilig Maar ik heb zeker ook de ervaring dat de gerenomeerde reiners(heb het ff over reining aangezien dat is waar ik het laatse jaar mee bezig ben) zeker niet te beroerd zijn om tijden het inrijden me te voorzien van enkele tips.
Tja, rij juist geen reining met mijn dikbillen, Tong uitsteken . De allround- rijders weten maar al te goed wat ik bedoel.
Weet je Blaze? Jij komt gewoon regelmatig (met kliekje??) op de wedstrijden dus je 'hoort' bij de vaste kern, *LOL* . Vraag maar eens aan complete nieuwelingen die NIET bij een kliekje horen, hoe zij het ervaren op wedstrijden. Hebben ze af en toe onverwachtse hulp van een 'prof'?? Worden ze spontaan aangesproken???

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:22

FlyingHigh schreef:
Zou het hele westerngebeuren dan al niet veeeeeel leuker zijn?!? De drempel om mee te doen is dan veel lager, je voelt je niet voor l*l staan als het waardeloos is, je wordt in je waarde gelaten want iedereen heeft wel eens een slechte dag en/of je moet nog veel leren.

Ik kom niet veel op wedstrijden (goh.... Schijnheilig ) maar ervaar het elke keer weer dat de vaste wedstrijdgangers de nieuwelingen staan aan te gapen; lekker achterbaks giechelen wanneer een beginner aan het klungelen is......maar even een tip geven of even helpen, Ho maar! Zooooo jammer.......

Verander de mentaliteit en het wordt drukker op de kleinere wedstrijden en de vraag naar clinics zal groeien!!!!
Ik ervaar het juist heel anders. Ik ga vaak met een groep vrienden op wedstrijd (kliekje?) waar we samen veel plezier mee hebben, iedereen praat met iedereen, maar we zitten wel samen op de tribune en groomen elkaars paarden, enz, hartstikke leuk juist!

We zijn ook allemaal bereid anderen te helpen, of het nou nieuwkomers zijn, of oude bekende.

Eerder dacht ik er ook zo over FH, maar tegenwoordig vind ik het op de shows erg gezellig en merk ik juist niks van die kliekjes. Ja, er zijn natuurlijk mensen die met elkaar optrekken, maar dat is toch juist leuk voor ze? Als je alleen op show wilt gaan is dat prima, maar als je met een "kliekje" op show wilt gaan moet dat ook gewoon kunnen Verward .

Ik merk juist de laatste paar DPHC shows dat veel mensen elkaar helpen, ook de nieuwkomers.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:26

FlyingHigh schreef:

Weet je Blaze? Jij komt gewoon regelmatig (met kliekje??) op de wedstrijden dus je 'hoort' bij de vaste kern, *LOL* .
Hmmm ben ik hier blij mee Verward
Ja ik ga naar bijna elke wedstrijd kijken of rijden
Maar we organiseren ook kleine drempelloze wedstrijden,ik ga ook meerdere gezamelijke trainingen bekijken overal in het land.
Probeer ook daar te helpen als het mogelijk en nodig is.
Dus ik denk niet dat ik hoor bij die vaste kern,althans niet in negatieve zin Cool

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:26

sflj schreef:
Zou het daar echt aan liggen, FlyingHigh? Wij (US) zijn ook een soort kliekje, gaan regelmatig met elkaar maar ook afzonderlijk naar wedstrijden, clinics enz. maar ik ervaar dat alleen maar als een voordeel. Ik voel mij niet eenzaam op wedstrijden, ook niet als ik wel alleen ga. Misschien is het ook wel per wedstrijd of per regio verschillend maar op de wedstrijden die ik over het algemeen bezoek, en dat zijn de laatste tijd vooral die van de paints, appaloosa's, endurance,- en de kleinere regionale wedstrijden (en natuurlijk de onderlinge die we zelf organiseren) vind ik de sfeer bijzonder gemoedelijk en veel mensen hulpvaardig etc. Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen met hun paard alleen thuis graag wat meer contact en/of aansluiting zoeken bij anderen in hun buurt.

Tja, ook de US is een kliek. Verschil met jullie is dat jullie niet allemaal alleen maar westernruiters zijn. Sorry, ik hou er gewoon niet van en ben van mening dat het groepjes- vormen niet bijdraagt tot een mentaliteits- verandering waarbij een ieder 'gelijk' is. Tuurlijk, hoor je zelf bij een kliekje en heb je lol, dan ervaar je alle wedstrijden als een feest.
De beginners onderling zijn wel gemoedelijker. Maar owee als je prof bent of goedpresterende amateur, dán ben je een ware vijand (eigenlijk concurrent, Cool ) aan het worden en is de gemoedelijkheid vér te zoeken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:32

Maar wat wil je zeggen dat FH? Dat men alleen maar alleen op wedstrijd moet gaan?? Dat je het niet leuk vind als anderen samen zijn?

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:36

Ik had een enorme behoefte aan een vereniging waar ik wekelijks les kon krijgen. Echter het western-rijden "de methode daarvan" is me steeds meer tegen gaan staan. Nu wil ik geen discussie gaan opstarten wat is slecht en wat is goed, dat is simpelweg voor iedereen anders. Sinds een jaar rij ik dus met mijn westernzadel mee bij een "engelse" vereniging en krijg dus les volgens de klassieke dressuur en ben daar bijzonder tevreden over. Mocht er een westernvereniging hier in de buurt worden opgericht zal ik dus niet overstappen en blijf ik rijden bij de vereniging waar ik nu lid van ben.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:37

Om het duidelijker te maken, ík ga nooit moederziel alleen op wedstrijd, heb mijn maatje Cornelie vaak mee. Tuurlijk klets ik dan meer met de mensen die ik inmiddels goed ken, maar hang niet de ganse wedstrijd als een klit om een vaste groep heen. Zo zijn er de kliekjes van de stallen, bepaalde trainers met kliekje. Bepaald ras met kliekjes.......

Het is een feit, de samenleving is aan het verharden en aan het individualiseren (of kliekjes aan het vormen, mensen worden in hokjes geplaatst) en ik kan dat maar moeilijk bevatten;
Allemaal moeten we de broek naar beneden doen om te poepen, we zijn toch allemaal hetzelfde?????