Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
westernworld schreef:
nee zeg het idee al!!!!!!!!!!! nog een vereniging.
waar het mij omgaat,is de pensionstallen -particuliereneigenaren-maneges
samen te brengen,om meer structueel onderlinge wedstrijden trainingen clinics te organiseren.
Jos schreef:Lijkt me logisch dat dat vaak de mensen zijn die op zoek gaan naar aansluiting bij gelijk gezinden.het valt mij op dat het vaak mensen die een gezamenlijke training enz... willen , degene zijn die hun paard aan huis hebben, of op een dressuur gerichte stal staan of bij een boer enz...
mensen die op een (western)pensionstal staan hebben meestal wel onderling kontakt, en vaak wordt er wel wat onderling geregeld.
maar dat staat dan niet op bokt.
Blaze schreef:ik snap gewoon het idee niet om stallen met elkaar in contact te brengen.Lijkt me logisch dat dat vaak de mensen zijn die op zoek gaan naar aansluiting bij gelijk gezinden.
Het is nu eenmaal een feit dat er maar zeer weinig stallen zijn met alleen maar western ruiters.
Mac schreef:Join the club!! Euh ... oh nee ....
Even met een vettewant ik snap precies wat je bedoelt!
) maar ervaar het elke keer weer dat de vaste wedstrijdgangers de nieuwelingen staan aan te gapen; lekker achterbaks giechelen wanneer een beginner aan het klungelen is......maar even een tip geven of even helpen, Ho maar! Zooooo jammer.......
Maar ik heb zeker ook de ervaring dat de gerenomeerde reiners(heb het ff over reining aangezien dat is waar ik het laatste jaar mee bezig ben) zeker niet te beroerd zijn om tijdens het inrijden me te voorzien van enkele tips.
). Ik denk dat er niets anders op zit dan er zelf mee te beginnen, open te staan en niet mee te roddelen. Maar het geeft soms wel een wat eenzaam gevoel, ja. Blaze schreef:Tja, rij juist geen reining met mijn dikbillen,Hmm ervaar dat toch iets anders als jij het beschrijft FlyingHigh![]()
Natuurlijk wordt er overal achter je rug om gel*lt ,zeker als je weer eens de mist in gaat tijdens een proefMaar ik heb zeker ook de ervaring dat de gerenomeerde reiners(heb het ff over reining aangezien dat is waar ik het laatse jaar mee bezig ben) zeker niet te beroerd zijn om tijden het inrijden me te voorzien van enkele tips.
. De allround- rijders weten maar al te goed wat ik bedoel.
. Vraag maar eens aan complete nieuwelingen die NIET bij een kliekje horen, hoe zij het ervaren op wedstrijden. Hebben ze af en toe onverwachtse hulp van een 'prof'?? Worden ze spontaan aangesproken??? FlyingHigh schreef:Ik ervaar het juist heel anders. Ik ga vaak met een groep vrienden op wedstrijd (kliekje?) waar we samen veel plezier mee hebben, iedereen praat met iedereen, maar we zitten wel samen op de tribune en groomen elkaars paarden, enz, hartstikke leuk juist!Zou het hele westerngebeuren dan al niet veeeeeel leuker zijn?!? De drempel om mee te doen is dan veel lager, je voelt je niet voor l*l staan als het waardeloos is, je wordt in je waarde gelaten want iedereen heeft wel eens een slechte dag en/of je moet nog veel leren.
Ik kom niet veel op wedstrijden (goh....) maar ervaar het elke keer weer dat de vaste wedstrijdgangers de nieuwelingen staan aan te gapen; lekker achterbaks giechelen wanneer een beginner aan het klungelen is......maar even een tip geven of even helpen, Ho maar! Zooooo jammer.......
Verander de mentaliteit en het wordt drukker op de kleinere wedstrijden en de vraag naar clinics zal groeien!!!!
. FlyingHigh schreef:Hmmm ben ik hier blij mee
Weet je Blaze? Jij komt gewoon regelmatig (met kliekje??) op de wedstrijden dus je 'hoort' bij de vaste kern,.
sflj schreef:Zou het daar echt aan liggen, FlyingHigh? Wij (US) zijn ook een soort kliekje, gaan regelmatig met elkaar maar ook afzonderlijk naar wedstrijden, clinics enz. maar ik ervaar dat alleen maar als een voordeel. Ik voel mij niet eenzaam op wedstrijden, ook niet als ik wel alleen ga. Misschien is het ook wel per wedstrijd of per regio verschillend maar op de wedstrijden die ik over het algemeen bezoek, en dat zijn de laatste tijd vooral die van de paints, appaloosa's, endurance,- en de kleinere regionale wedstrijden (en natuurlijk de onderlinge die we zelf organiseren) vind ik de sfeer bijzonder gemoedelijk en veel mensen hulpvaardig etc. Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen met hun paard alleen thuis graag wat meer contact en/of aansluiting zoeken bij anderen in hun buurt.
) aan het worden en is de gemoedelijkheid vér te zoeken.