[WN] Voorbeelden simpele reining proef?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 18:40

Sandra_H schreef:
Ipv de proeven willen veranderen zou het misschien beter zijn als de mentaliteit van de ruiters zou veranderen? Waarom met reining beginnen als er nog geen behoorlijke basis in zit?
Met mijn mentaliteit is niks mis hoor Haha! Het wordt voor ons de 2e wedstrijd qua trail en horsemanship, maar de eerste reining.

Ik doe vooral mee om te kijken hoe cool (of juist niet) Mander blijft onder 4x starten, of hij gek wordt tijdens een reining proef e.d.

En zoals Cassi zegt, een beginner wil ook wedstrijden doen. Ik doe het dan vooral juist voor de ervaring die ik thuis niet kan opdoen. En daarom zijn redelijk makkelijk te rijden reining patterns een strak plan Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:07

Maar die redelijk makkelijk te rijden reining patterns krijg je niet voorgeschoteld tijdens een WRAN wedstrijd. En bij een wedstrijd die niet aangesloten is bij die vereniging kun je alles verwachten, tot een volwaardige AQHA proef toe, met twee vliegende galopchangementen, vier spins rechtsom en linksom en drie sliding stops.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:10

westernworld schreef:
zolang jij maar vooruit gaat,met je paard!
Iedere start moet voor het paard een positieve ervaring zijn. Maar ook weer niet zo positief dat het paard leert dat hij in de ring alles kan maken omdat met toch niet durft in te grijpen...Ook door een oefen of beginnerswedstrijd kan een paard showsmart worden, en dat is wat je niet wilt.
Bovendien worden - vooral bij de beginnerswedstrijden - de nodige wedstrijden al in de inrijbak verloren. Het is gewoon levensgevaarlijk om los te rijden als er geen regels worden gehanteerd of de regels die gehanteerd worden niet worden nageleefd.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:48

cassidy,ik ga er niet van uit dat buitenzorg dit op eigen houtje doet,maar onder begeleiding op stal.en verder ben ik van mening dat een beginner toch eerst de onderdelen van een pattern moet leren voor dat een volledig pattern gereden kan worden,en wat bedoel je met regels welke regels? waar heb je het nu over?ben even de weg kwijt denk ik,ik gaat dacht ik om iemand die reining wilt gaan rijden en vraagt of er een minder zware weg naar een pattern toe is , dan direct een volledig pattern te rijden.

rinus

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:43

Regels in de inrijbak? Die hoot jij toch wel te kennen? Een volte aan een kant van de bak in galop linksom. De tweede volte aan de andere kant van de bak in galop rechtsom. Blijf op die volte en ga niet in galop ineens rechtuit tegen het verkeer in. Niet midden op de hoefslag stoppen om te gaan kletsen met de mensen aan de rand van de bak. Spinnen het midden van de volte, en fencen als iedereen klaar is met de cirkels en niet dwars overal tussendoor. Wil je een rustmoment inlassen, ga in een hoek staan. En ik ben de tel kwijt van de wedstrijden die ik gezien heb waar het zo niet gebeurt, en er hele koffiekransjes worden gehouden, midden op de hoefslag, met opa, oma, en een sloot kinderen er omheen, en je niet knap kon losrijden omdat er steeds spookrijders de andere kant opkomen.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:04

he hallo cas,ik had niet in de gaten dat je dat zo bedoelde,is vroeg nu,ben nog niet helemaal wakker,ja natuurlijk ken ik die regels,maar die plaatste ik niet in de context van de patternvraag.ben ook wel eens in de fout gegaan in de inrijbak,waar niet trouwens hihihihi,maar oke ik neem aan dat buitenzorg,niet in haar eentje, aan het experimenteren is???
toch?????? buitenzorgje?????

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 21:02

westernworld schreef:
ik neem aan dat buitenzorg,niet in haar eentje, aan het experimenteren is???
toch?????? buitenzorgje?????

Ik ben in zoverre met begeleiding bezig dat ik 2x per week les heb om aan de stelling, buiging en galop (ook wissels) te werken. Echt reining les heb ik (nog) niet gehad. Mander kent iig al flink wat onderdelen van een reining pattern. Oke, we zetten geen supersnelle spin weg en ook geen meterslange sliding, maar ik vraag me af of dat bij de beginnende beginners moet. Je moet toch ergens beginnen. Haha!

Als Mander het leuk vind, ik wil vooral meedoen om te kijken of hij niet te heet wordt van reining, dan gaan we daar uiteindelijk mee door, maar dan MET reining begeleiding. Mander is een haf, dus een superreiner zal ie niet worden.

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:47

Buitenzorg: wees gerust, de wedstrijd waar jij binnenkort aan mee doet heeft voor de beginnende-beginners echt geen super moeilijk reining-pattern klaar liggen hoor!
Het wordt waarschijnlijk gewoon een beginners-patern van de wran. Als beginner hoef je maar 2 ipv 4 spins linksom en rechtsom te maken en hoef je geen vliegende galopwissel te maken maar mag dit ook een eenvoudige wissel zijn.
Iedereen die zich inschrijft voor de beginnende-beginners klasse rijdt ongeveer op hetzelfde niveau als jij dus je hoeft niet bang te zijn dat sommige tegenstanders een stop van 7 meter maken of zo super snel spinnen dat je niet meer weet of het nou 2 of 3 spins waren.
Deze wedstrijd is een mooie gelegenheid om eens te kijken hoe het er op een wedstrijd aan toe gaat en om voor jezelf te kijken waar er o.a. nog op getraind moet worden voordat je bijv. aan een wran-wedstrijd deelneemt.
Veel succes en wie weet zien we elkaar op de wedstrijd!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:10

Misschien minder spins maar zeker niet minder wissels en dan nog die ongelukkig gekozen cirkels niet in het midden van de bak maar meer aan een kant en dan die rare slinger in de rundown van proef je 1 en zelfs een haaks de bocht om wissel in proefje 4. Dat moet makkelijk zijn Verward Verward Verward

Is er ooit een beginner die deze proefjes echt vloeiend aflegt? Of is het gewoon doe maar wat en die gene die het dichts bij het bedoelde komt heeft gewonnen?

Ik weet niet hoor welk lichtpunt dit bedacht heeft en dan ook nog durft te zeggen dat het beginnersproeven zijn!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:10

Je kan de wissels er gemakkelijk uit halen door ze er niet in te stoppen Knipoog

cirkel rechts->op het midden stop->draai c.q. spin rechts->circkel links.

Of zoiets Knipoog