Francis"]
......... Door de hoeveelheid suikers te verlagen (Equisanum bevat vrij veel melasse) hoop ik dat ik wel iets meer kan voeren en in Marstall zit nagenoeg geen melasse. .........
[/quote]
Zijn veel suikers en vet/weinig eiwit niet juist goed voor de quarters/paints??![]()
(Wie meer weet mag uitleggen!)
[quote="vera"]
........Ik voerde Equisanum en was daar erg tevreden over. Volgens onze voedingsdeskundige (dank aan Bluezarka) is Hippostar een heel goed alternatief. ......
[/quote]
Welke equisanum voorde je en wat zijn precies de waarde's waardoor Hippostar(Welke?) bijna hetzelfde is?Wat is het prijsverschil?
[quote="jeddah"]
Ik voer Marstall (e zonder haver) en luzerne en het bevalt me erg goed.
[/quote][quote="saxtrail"]
ik vindt het tot nu het beste voer E marstall.
[/quote][quote="Ods"]
Wij voeren Marstall, E zonder haver voor de jaarling en 4 jarige,.......
[/quote]
Lucerne neem ik aan zodat ze geen grasbuik krijgen?!
Waarom niet de Marstall western??
[quote="piggeljay"]
Wij voeren marstall al vanaf het moment dat het op de markt kwam.
wij voeren standaard E zonder haver aan alle paarden die niets byzonders nodig hebben, voor 1 hengst voeren wij concours, en een ander hengst krijgt champion, de drachtige merries krijgen 3 maanden voor het krijgen van hun veulen merrie voer en de veulens heb ik op het veulen voer. voor een paard die in de winter wat last heeft van zijn lucht wegen heb ik nog synfonie.
[/quote]
Ook voor jou;waarom niet de Marstall Western?Waarom zoveel verschillende soorten,is er niet 1 mix die het goed doet voor alle soorten paarden in combi met hooi of (paarden-!) kuilgras?
[quote="martina"]
Ik voer half basisbrok en half "Equi Western" van Equisan.........
[/quote]
Equisan is weer een ander merk dan Equisanum??
[quote="rina schreef:ik voer simpel de hypostar horsekwik. en ik moet zeggen die is lager in eiwit dan deze equisan. horsekwik heeft nl maar 7% in eiwitten.
daarnaast krijgen de zogende merries merriebrok (die is wel veel hoger in eiwit (14 % zo uit mijn hoofd) en de veulens krijgen veulenbrok van pavo........
Wat vinden jullie van dragende/zogende merries gewoon zo'n laag eiwitvoer,bijvoorbeeld deze te voeren en bij te voeren met kuilgras,waardoor er weer een flinke stoot eiwit in het rantsoen komt?Dit dus voor de winter,s'Zomers krijgen ze heel wat goed weidegras.
) is Hippostar een heel goed alternatief. ......
.
) en ik heb dit klakkeloos van hem aangenomen.
. en dus zou ik een voer geven die meer suikers en eiwitten heeft heb ik grote kans op problemen.